Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door pa5ca, 19 mei 2007.

  1. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Neem king tenzij je een vlieg wonder bent.
    Een grotere zul je alleen met een instucteur schade vrij kunnen vliegen. Schades wil je nl. niet bij grotere heli's.. (minimale crash kost toch al gauw 50 euro..)
    Een king kun je gewoon "doe het zelf" leren . Crash kosten zijn gemiddeld 10 euro (een setje bladen en wat kleine componenten..) Dure zender (de king heeft ook al 6 kanalen nodig) is altijd goed.. (Genoeg 2e hands hier te vinden voor een 100 tot 150 euro...) en is zelfs voor de king RTF een goede verbetering...
    Binnen vliegen is trouwens heel anders als buiten vliegen want dan heb je last van de natuur zoals wind maar ook grond effect en thermiek... Verder is een CP wel wat anders als een coaxiaal...
    Omdat je toch nog veel moet investeren in zaken als lipo's, lader, en afstel gereedschap zou ik beginnen met de king...
    Daar ben je zeker 6 maand zoet mee en dan kun je verder kijken (en wordt het ook weer mooier weer..)

    Benno
     
  2. Fkestuntelaar

    Fkestuntelaar

    Lid geworden:
    21 apr 2008
    Berichten:
    506
    Locatie:
    Haarlem
    Rob en Frans W

    2- Als je een gebruikte HBK II kopen kunt is dat best de moeite waard om te overwegen.
    Alle onderdelen zijn relatief goedkoop... dus koop je een erfenis.. so what.. die dingen vervangen die niet sporen en voor een paar Euro ben je Airborne.


    Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens, ikzelf heb een 2e hands ellendenis uhh ik bedoel erfenis gekocht. Als beginner zie je dan ook niet dat de boel verkeerd in elkaar is gezet door de vorige eigenaar of wanneer er andere deleb zijn gebruikt dan die van de king zoals bij mij het geval was. Tevens is het oppassen met de bijgeleverde lipo's. Die van mij waren rijp voor de prullebak. Mijn advies zou dan ook zijn ga niet zomaar in zee met iemand die je niet kent,

    gr
    Frans uuuuuuuuut H/lem
     
  3. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    To HH or not to HH...

    Ben nu wat meer aan het vliegen en wil daarom deze stelling maar eens in de lucht gooien..

    "Het maken van bochten, en andere gebogen figuren, gaat beter zonder HeadHold"

    Ik kan nu redelijk stabiel kleine en grote 8jes vliegen en merk dat het makelijker gaat zonder HH ingeschakeld... De Flyby's en hoveren gaat makelijker met HH aan.

    Dit dus voor alle die denken dat HH hun piloten leven verbeterd....

    Als ik er zo over nadenk geloof ik zelfs dat de strakke Esky HH op mijn belt-cp voor een groot gedeelte aan bijdraagt dat ik daarmee zo houterig vlieg.. Daar dus ook maar eens wat meer zonder HH gaan proberen..

    Verder raak ik nog steeds de orientatie kwijt als ik een tijdje gevlogen heb. Ik geef me nu telkens zo'n 5 minuten waarna ik de heli even neer zet.. Maar na zo'n 3 a 4 packjes en heftig vliegen wordt het elke keer weer afgesloten met een !!##$%#^%$$... landing... en een uurtje sleutelen...

    Benno
     
  4. Eddy_Coins

    Eddy_Coins Guest

    Hier weer een vraag van een newbee.....
    Het linkerdraaiknopje van de zender heb ik onder controle. Maar waar is de rechter voor?
     
  5. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    De ene geeft meer pitch in de midden stand van de throttle stick.
    De andere geeft meer headspeed in de middenstand..

    Dus eigenlijk een beetje hetzelfde maar dan toch weer anders....

    Benno
     
  6. akooij

    akooij Guest


    Met jouw stelling ben ik het volledig eens. Hoewel ik nog een n00b ben vind ik het lekkerder vliegen met HH uitgeschakeld. De staart volgt de heli dan keurig en bochten zijn dan ook veel eenvoudiger te maken. HH is echter wel weer erg prettig op momenten dat je juist de staart wil hebben waar JIJ wilt. Ik bedien de schakelaar dan ook blindelings en wissel heel erg vaak tijdens een vlucht. Achtjes en bochtjes, HH uit. Vervolgens HH aan om de controle terug te pakken (dat gebeurt me nog zoooo vaak...) en de heli voor me neer te zetten.
    In de simulator vlieg ik met HH aan alleen 3D (jaja, op de sim lukt dat een beetje..) en voor rustige vlucht zet ik HH standaard uit.

    Kortom ik denk dat voor mij het beste werkt: Hoveren = HH aan, Rustige vlucht = HH uit, stuntwerk (wie er aan toe is) = HH aan.
     
  7. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde

    Kijk dit soort informatie is nou handig!
     
  8. arnold

    arnold

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Harlingen

    ben het ook wel mee eens,ik ben ook een absolute newbee,
    Maar volgens mij (tenminste voor mij) is het makkelijker om "het gevoel" te krijgen met de HH gyro.
    Ooit zal ik kunnen hoveren en dan de volgende stap .... de HH uit.
    misschien is dit ook wel persoonlijk en uiteraard geloof ik ook niet dat je met een HH een betere piloot wordt zoals een paar berichten terug wordt gesteld.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2008
  9. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    Ik vlieg nu met mijn Walkera 4#3B al binnen / buiten, een micro FP. Grootste stap met CP zal het formaat zijn (alleen maar stabieler), extra vermogen (alleen maar handig) en 3d. Alleen het laatste ben ik wat huiverig van, maar uurtjes op de Sim maken dat al makkelijker.

    Anyway denk dat ik net een HBK start, dan een goeie zender koop en vervolgens kan ik met die zender altijd nog een ARF trex of whatever kopen.
     
  10. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Zo Benno... ik heb mijn bijdrage maar tussen de regels gezet...
    Net nog weer even 2* 7m30 met de Trex gevlogen... de HBK II staat in de reparatie hangaar, ik heb er geen ESC meer op zitten, deze moet retour naar de afzender... is niet goed....

    Frans.....W
     
  11. hoogie2004

    hoogie2004

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Roggel, Limburg, NL
    Ik heb mijne binnen :) 5 sept besteld en vandaag gebracht door de postbode.

    Heb net me eerste vliegminuten gemaakt, ofja met de heli aan de grond en dan hopjes maken :p

    Is nog verdomde moeilijk dat wel. Maar het afstellen is wel al gedaan, door de filmpjes van youtube. heb me 1 keer vergist door de zender niet eerst aan te zetten, dus nu schaafwond op me vingers, vergeet het nooit meer.

    Kan het zijn dat als de motor te warm word, dat hij dan niet meer goed wil vliegen? hij komt dan niet meer van de grond. Hij staat nu af te koelen en ga dadelijk weer proberen.

    Heeft iemand een foto van hoe dat trainingkruis vastgemaakt moet worden, want ik wordt er echt niet wijs uit.... (dus was zonder aan het vliegen:p)
     
  12. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    Frans...W

    PS.
    JE motor... is dat gewoon de orginele brushed motor... dan denk ik dat ie al kapot is...
     
  13. hoogie2004

    hoogie2004

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Roggel, Limburg, NL
    Dankje voor de foto's nu snap ik et :)

    De brushed motor idd, hij doet et even goed, en dan zwakt ie af...
    Nja heb net de brushless besteld bij 4rc, daar zit de controller meteen bij.

    @hierboven, thnx

    En dan maar meteen wat over mezelf:
    Ik ben Frank Hoogmans 22 uit Roggel (Limburg)
    en ben dus nog lerende in heli-vliegen.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2008
  14. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Wat betreft de foto's geen dank..., je kunt ook de klemmetjes gebruiken maar die vond ik zelf niet echt handig en je bent ze na een keer raar landen in het gras ook zo kwijt.

    En Ja bij de BL motor (3100KV) zit standaard een 3 fase ESC bij... prima ding... behoudens het feit dat die geen soft start heeft... maar als je met de RTF zender vliegt heeft dat geen nut... want daar moet je de motor toch met de stick optoeren...

    Post nog even je naam... of sluit je postings evenaf met je naam... dan weten we gelijk waarmee we aan het corresponderen zijn..

    Welkom bij de HBK II ... Belt CP... Trex club..

    Frans...W (de W staat voor Warnsveld... we hebben ook nog een Frans uuuut Haarlem zodoende :p )
     
  15. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    zie op veel sites dat de V3 in Oktober uit is. Maar ik kan er weinig literatuur van vinde op google. Wat zijn de grootste verschillen?
     
  16. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld

    Angepast frame en een standaard BL motor alla de Belt CP.

    Frans...W
     
  17. Egbert007

    Egbert007

    Lid geworden:
    11 okt 2007
    Berichten:
    576
    Locatie:
    Gouda
    Heeft mand een Imax / Mystery B6 lader? Je hebt hier drie laadstanden te weten normal, balance en fast.

    Bij de eerste twee is ook de DEANS connector benodigd. (11.1V aansluiting)

    Tijdens het laden op deze twee standen zie ik eigenlijk geen verschil; ook niet in laadtijd. Wat is het verschil tussen deze twee standen?
     
  18. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    In normaal heb je de balans stekker niet nodig ..
    Hij balanced dus ook niet..
    Ik heb de imax B6
    In fast stand druppelt hij niet vol maar drukt hij hem vol tot max 2200 of 4.2 Volt (what ever comes first)...

    Benno
     
  19. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ik was de laatste weken alleen maar met HH aan het vliegen dus was dat dus wel gewend..
    Er is maar een klein verschil en de bochtjes met HH gaan dus prima, maar zonder HH gaat het gewoon makelijker. Dit in tegenstelling dat HH het allemaal makelijker zou maken...
    Vlieg jij de trex wel eens zonder HH...

    Benno
     
  20. Egbert007

    Egbert007

    Lid geworden:
    11 okt 2007
    Berichten:
    576
    Locatie:
    Gouda
    Benno, als ik normal doe zonder de 11.1v kabel, geeft hij aan dat hij geen lipo kan vinden?!
     

Deel Deze Pagina