Rob
Forum veteraan
Ik heb hier het-honeybee-king-2-tips-en-trucs-topic gevraagd naar een crash-kit lijstje met part numbers maar dat had ik beter direct hier kunnen doen, bij deze...
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Frans, dit doe je in je pitch curve setting... zet het beginpunt maar eens op 25 en je tweede punt op 35 midstick op 50, de volgende op 75 en de laatste op 100%.
Je zult dan zien dat je - graden dan al een stuk hoger liggen.. -5 graden is een mooi punt om te beginnen. En de heli wordt een stuk minder pomperig. Verder kan je ook de throttle curve aan passen... hebben we bij Justin ook gedaan.
0, 70,70,70,70.. de 70% is dan je max toeren... je moet even kijken op hoeveel je nu vliegt... ik zou zeggen dat je minimaal 10% boven je hoover toeren moet staan wil je wat over hebben om te corigeren. Dit is wel even wennen maar als je dit gewent bent wil je niet meer anders en het is de stap naar Idle up vliegen... dit doe dan al min of meer.
Let wel even op dat je de juiste curve aan past.....
Frans... W
Zo hallo daar ben ik weer, ben de laatste tijd erruug druk geweest met m`n werk. Heb overal de mooie foto`s gezien van Steenwijk, leuk dat het weer een leuke leerzame dag is geweest. Vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ja op dan maar naar Nijmegen.
Vandaag prachtig weer en heb de stoute schoenen aangetrokken om eens een groter veldje te pakken ipv dat eindeloos hoveren in de tuin. Eerst eens rustig hoveren links/ rechts site-in en toen maar alle remmen los.
En allemachtig wat is dat mooi vliegen op een groot veld. grote achten gedraaid en och ja als dat lukt moeten bochten toch ook kunnen en ja hoor met trillende benen een paar grote bochten gedraaid. Ik moet wel toegeven dat als me dat op de simulator niet goed af zou gaan ik dit in werkelijkheid ook niet had gekund.
Wat mij wel opvalt met op snelheid vliegen is dat je met heel veel minder throttle kan vliegen. Terwijl bij het vervolgens een kort bochtje te draaien de heli behoorlijk de hoogte inschiet. om dit goed onder controle te krijgen is weer een hele nieuwe dimensie aan het heli vliegen. Ik hoop dat het een beetje windstil blijft, dan ga ik het vanmiddag met de flycam eronder nog eens overdoen.
Groet,
Jerry
Zo het afstellen is gisteren helemaal gelukt...
De motor zit nu helemaal juist, toch nog een mm of twee weg gedremeld voor de motor... De main blades zitten nu juist en strakker, de tailblades staan goed... Op de keukentafel staat hij lekker rustig te zoemen en bij halfstick gaat hij wat bewegen, de tail moet ik toch nog steeds wat trim aanpassen na iedere batterij vervanging...
Voor het afstellen heb ik 4 volle 2200mA Lipo's nodig gehad...
Gisteren zijn nu ook de traininggear en de kopreserveonderdelen binnengekomen... Heb nu dus een crashkitje klaarliggen...
Vanavond of morgen zal het dus zover zijn... we gaan van start met het echte werk... Ik ga Radd zijn 'drill sergeant' aanpak volgen en dus zal ik de eerste dagen op zolder met een oppervlakte van 8m op 8m en een hoogte van 3m wel voldoende hebben... Hoop ik... erna zal ik noodgedwongen op zoek moeten naar een veldje dat ik op het oog heb in de buurt... daar ga ik gewoon 2 OSB-platen die ik in de auto kan passen, naast elkaar neerleggen als 'baseplate'...
@Benno : begrijp dat jij ook met Radd bent leren vliegen ?Nog extra tips ?
I can hardly wait...heb nu al zenuwenook de foto's komen dit weekend eraan ... beloofd !
Peter ( ut den Belgiek)
Benno met deze pitch instellingen gaat het perfect. Ben al gewend aan het fanatieke karakter wat ie nu heeft al moet ik soms oppassen dat ik hem niet uit het vlieggebied druk. Allen met de gyro gaat het nog niet lekker. Heb wat zitten proberen maar het lukt nog niet.
Kijken of ik het snap.
In de DX7 heb je het menu imput select. Hierin geef je aan welk kanaal je gaat gebruiken voor de gyro. Opties zijn :Gear aux inh en Gyro.
Ik gebruik de gear switch voor om te zetten van raid naar headlock dus zet ik hem op gear. Er is ook nog een 2e menu.
Gyro sens. Hierin stel je de gevoeligheid in van de gyro. Echter is dit alleen benaderbaar wanneer ik in het voorgaande menu de optie Gyro selcteer ipv gear. Ik kan dan alleen de switch niet meer geruiken om van rate naar hl te gaan. Dus afstellen in rate is dan niet meer mogelijk. In het sens menu kan ik rate instellen en deze staat op 62%.Tevens heb ik de mogelijkheid om de gyro sens op auto of op Rud d/r te zetten.Bij auto moet ik F. mode gaan instellen op 1 of 0 for norm stunt en hold.
Wat is nu het probleem?e king draaid nog naar rechts in hl mode.
De staart zwabberd te veel en staat dus te strak afgesteld(gain)
Moet ik nu gyro sens wel of niet gebruiken op de headlock en hoe kan ik weer in rate afstellen. Misschien dat je het niet allemaal weet omdat jij een andere zender hebt maar wellicht weten de andere DX7 piloten het.
gr,
Frans
Ik heb hier het-honeybee-king-2-tips-en-trucs-topic gevraagd naar een crash-kit lijstje met part numbers maar dat had ik beter direct hier kunnen doen, bij deze...
Benno,Inderdaad weet ik het niet op de DX7..
Ik kwam er zondag ook al niet uit met die DX6i van cristian..
Echter scheijf je wel iets wat ik wel weet..
De gear stand is de stand waar de mx12 gebruik van maakt..
Als je daarmee de HH kan in/uit schakelen dan ga je verder naar de travel adjust van de gear in je DX7 menu.. Daar stel je +60 en - 60% in ..
nu zal -60% de rate stand zijn en moet die waarschijnlijk naar -40 on de gevoeligheid te verhogen. en de +60 gaat naar +80% om de HH gain te verhogen..
(zo werkt het op mijn MX12...)
Verder als hij in HH stand verdraaid hoe gaat het dan in de rate stand...
Als hij daar wel redelijk blijft staan gaat er tijdens de init.. iets fout..
Als hij daar ook verdraaid heb je de oorzaak en moet de servo verschoven worden...
Benno
Het gekke is alleen dat ie in de normal mode naar links draaid en de headlock mode naar rechts. Is dit normaal? Als is de travel adjust afstel op 60% zeg ik toch gewoon tegen de servo niet meer dan 60% uitslag?Dit kan toch ook op de gyro dmv limit in te stellen. Maw is dit dan wel de "gain" vraah ik mij af.
gr,
Frans
Ja die extreme plastic bladen heb ik ook gehad..
ik wil ze nooooooooooit meeeeeer...
Ze zijn wat zwaarder wat op zich wat meer stabiliteit zou moeten leveren maar uiteindelijk meer logheid geven..
Dat betekend dat de normale bewegingen veel meer extreme gebeuren en dat dus je correcties veel later door gevoerd worden. Verder slaat de staart buis meteen dubbel als je een tailstrike krijgt terwijl je met de woodies of carbon look (waar ik veel gebruik van maak) slechts een beschadiging krijgt die je zo weer recht zet..
Je krijgt vrij makelijk een tailstrike als je iets te hard land met een windvlaag...
Maar genoeg met het negative..
Nu opbouwend..
Vond je filmpje heel verhelderend..
Wat ik zag was een typische beginners hoover waarbij ik alle regels van Radd's flight school mis..
Geef je zelf de verplichting in de vierkante meter te blijven (en alleen met de hand terug zetten).
Staart altijd naar je toe houden. De gyro mag iets gevoeliger maar de rest moet je toch echt zelf doen...
Verder zul je je trainings kruis a.s.a.p. kwijt moeten en naar 50 cm hoogte moeten gaan.. Je hebt nu teveel last van het grond effect...
Klinkt eng maar als je radd's school volgt lukt je dat binnen 2 accu's probleem loos... Het trainings kruis geeft je ook de nodige logheid en onstabiliteit...
Je zult merken dat als je Radd's school gaat volgen je binnen 2 a 3 accu's een knop in je hoofd omzet en je later afvraagd waarom je het zo moeilijk vond.. Dat blijft zo door gaan tot je eenvoudig inverted gaat maar das zeker 10 tot 20 knoppen verder.. Ik zit pas 5 knoppen en 5 maand verder...
Suc6 en laat meer zien..
Als ik mijn eerste filmpjes terug kijk gaat het mij niet beter af..
Nu hoover ik bijna met 1 hand...
Benno
Ja das normaal..
De HH wil dus vel te hard werken...
en Nee travel adjust doe je op kanaal 5 (gear) wat niet de staart servo en zijn limit is maar de gain van de gyro.. (dat extra draadje van de gyro naar de ontvanger).Als jij het antwoord zo geeft klinkt het allemaal zo logisch. Zat dus weer eens niet op te letten is inderdaad een ander kanaal
De limit moet je op de gyro afstellen want anders wil de gyro je servo vast in de hoek drukken (slecht voor de servo en verwarrend voor de gyro). De travel op je rudder (staart) zou je staart uitslag wel beperken maar dat wil je eigenlijk niet om dat de king toch al wat sloom op de staart is..
Misschien wel je expo(wat zeg je nou weer voor rare dingen EXPO?) op je rudder instellen dan wordt je staart wat rustiger bij kleine stick bewegingen..
In het land der blinden in eenoog koning..
Benno
Inderdaad weet ik het niet op de DX7..
Ik kwam er zondag ook al niet uit met die DX6i van cristian..
Echter scheijf je wel iets wat ik wel weet..
De gear stand is de stand waar de mx12 gebruik van maakt..
Als je daarmee de HH kan in/uit schakelen dan ga je verder naar de travel adjust van de gear in je DX7 menu.. Daar stel je +60 en - 60% in ..
nu zal -60% de rate stand zijn en moet die waarschijnlijk naar -40 on de gevoeligheid te verhogen. en de +60 gaat naar +80% om de HH gain te verhogen..
(zo werkt het op mijn MX12...)
Verder als hij in HH stand verdraaid hoe gaat het dan in de rate stand...
Als hij daar wel redelijk blijft staan gaat er tijdens de init.. iets fout..
Als hij daar ook verdraaid heb je de oorzaak en moet de servo verschoven worden...
Benno
Start een nieuw draadje in Setup-->Elekronika.
Daar zullen meer mensen je kunnen adviseren over deze vraag