Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Afstellen, klaar, start...

Zo het afstellen is gisteren helemaal gelukt...

De motor zit nu helemaal juist, toch nog een mm of twee weg gedremeld voor de motor... De main blades zitten nu juist en strakker, de tailblades staan goed... Op de keukentafel staat hij lekker rustig te zoemen en bij halfstick gaat hij wat bewegen, de tail moet ik toch nog steeds wat trim aanpassen na iedere batterij vervanging...
Voor het afstellen heb ik 4 volle 2200mA Lipo's nodig gehad...

Gisteren zijn nu ook de traininggear en de kopreserveonderdelen binnengekomen... Heb nu dus een crashkitje klaarliggen...

Vanavond of morgen zal het dus zover zijn... we gaan van start met het echte werk... Ik ga Radd zijn 'drill sergeant' aanpak volgen en dus zal ik de eerste dagen op zolder met een oppervlakte van 8m op 8m en een hoogte van 3m wel voldoende hebben... Hoop ik... erna zal ik noodgedwongen op zoek moeten naar een veldje dat ik op het oog heb in de buurt... daar ga ik gewoon 2 OSB-platen die ik in de auto kan passen, naast elkaar neerleggen als 'baseplate'...
@Benno : begrijp dat jij ook met Radd bent leren vliegen ? :confused: Nog extra tips ?

I can hardly wait...heb nu al zenuwen :p ook de foto's komen dit weekend eraan ... beloofd !:rolleyes:

Peter ( ut den Belgiek)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Frans, dit doe je in je pitch curve setting... zet het beginpunt maar eens op 25 en je tweede punt op 35 midstick op 50, de volgende op 75 en de laatste op 100%.
Je zult dan zien dat je - graden dan al een stuk hoger liggen.. -5 graden is een mooi punt om te beginnen. En de heli wordt een stuk minder pomperig. Verder kan je ook de throttle curve aan passen... hebben we bij Justin ook gedaan.
0, 70,70,70,70.. de 70% is dan je max toeren... je moet even kijken op hoeveel je nu vliegt... ik zou zeggen dat je minimaal 10% boven je hoover toeren moet staan wil je wat over hebben om te corigeren. Dit is wel even wennen maar als je dit gewent bent wil je niet meer anders en het is de stap naar Idle up vliegen... dit doe dan al min of meer.
Let wel even op dat je de juiste curve aan past.....

Frans... W

Benno met deze pitch instellingen gaat het perfect. Ben al gewend aan het fanatieke karakter wat ie nu heeft al moet ik soms oppassen dat ik hem niet uit het vlieggebied druk. Allen met de gyro gaat het nog niet lekker. Heb wat zitten proberen maar het lukt nog niet.
Kijken of ik het snap.
In de DX7 heb je het menu imput select. Hierin geef je aan welk kanaal je gaat gebruiken voor de gyro. Opties zijn :Gear aux inh en Gyro.
Ik gebruik de gear switch voor om te zetten van raid naar headlock dus zet ik hem op gear. Er is ook nog een 2e menu.
Gyro sens. Hierin stel je de gevoeligheid in van de gyro. Echter is dit alleen benaderbaar wanneer ik in het voorgaande menu de optie Gyro selcteer ipv gear. Ik kan dan alleen de switch niet meer geruiken om van rate naar hl te gaan. Dus afstellen in rate is dan niet meer mogelijk. In het sens menu kan ik rate instellen en deze staat op 62%.Tevens heb ik de mogelijkheid om de gyro sens op auto of op Rud d/r te zetten.Bij auto moet ik F. mode gaan instellen op 1 of 0 for norm stunt en hold.

Wat is nu het probleem?:De king draaid nog naar rechts in hl mode.
De staart zwabberd te veel en staat dus te strak afgesteld(gain)
Moet ik nu gyro sens wel of niet gebruiken op de headlock en hoe kan ik weer in rate afstellen. Misschien dat je het niet allemaal weet omdat jij een andere zender hebt maar wellicht weten de andere DX7 piloten het.

gr,
Frans
 
Ronjes draaien

Zo hallo daar ben ik weer, ben de laatste tijd erruug druk geweest met m`n werk. Heb overal de mooie foto`s gezien van Steenwijk, leuk dat het weer een leuke leerzame dag is geweest. Vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ja op dan maar naar Nijmegen.

Vandaag prachtig weer en heb de stoute schoenen aangetrokken om eens een groter veldje te pakken ipv dat eindeloos hoveren in de tuin. Eerst eens rustig hoveren links/ rechts site-in en toen maar alle remmen los.
En allemachtig wat is dat mooi vliegen op een groot veld. grote achten gedraaid en och ja als dat lukt moeten bochten toch ook kunnen en ja hoor met trillende benen een paar grote bochten gedraaid. Ik moet wel toegeven dat als me dat op de simulator niet goed af zou gaan ik dit in werkelijkheid ook niet had gekund.
Wat mij wel opvalt met op snelheid vliegen is dat je met heel veel minder throttle kan vliegen. Terwijl bij het vervolgens een kort bochtje te draaien de heli behoorlijk de hoogte inschiet. om dit goed onder controle te krijgen is weer een hele nieuwe dimensie aan het heli vliegen. Ik hoop dat het een beetje windstil blijft, dan ga ik het vanmiddag met de flycam eronder nog eens overdoen.

Groet,

Jerry
 
mooi man

Ja om bochten te maken moet je toch weer een kop omdraaien omdat je dan ook recht op je afvliegt. Zoals met zoveel dingen is het veel makkelijker als je wat snelheid hebt.

Moet helaas op zoek gaan naar een nieuw veldje, is nu een grote modderpoel geworden want er worden huizen gebouwd. Wel jammer was mooi afgelegen en beschut door bomen.

Groeten,

Huub
Zo hallo daar ben ik weer, ben de laatste tijd erruug druk geweest met m`n werk. Heb overal de mooie foto`s gezien van Steenwijk, leuk dat het weer een leuke leerzame dag is geweest. Vind het jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ja op dan maar naar Nijmegen.

Vandaag prachtig weer en heb de stoute schoenen aangetrokken om eens een groter veldje te pakken ipv dat eindeloos hoveren in de tuin. Eerst eens rustig hoveren links/ rechts site-in en toen maar alle remmen los.
En allemachtig wat is dat mooi vliegen op een groot veld. grote achten gedraaid en och ja als dat lukt moeten bochten toch ook kunnen en ja hoor met trillende benen een paar grote bochten gedraaid. Ik moet wel toegeven dat als me dat op de simulator niet goed af zou gaan ik dit in werkelijkheid ook niet had gekund.
Wat mij wel opvalt met op snelheid vliegen is dat je met heel veel minder throttle kan vliegen. Terwijl bij het vervolgens een kort bochtje te draaien de heli behoorlijk de hoogte inschiet. om dit goed onder controle te krijgen is weer een hele nieuwe dimensie aan het heli vliegen. Ik hoop dat het een beetje windstil blijft, dan ga ik het vanmiddag met de flycam eronder nog eens overdoen.

Groet,

Jerry
 
Zo het afstellen is gisteren helemaal gelukt...

De motor zit nu helemaal juist, toch nog een mm of twee weg gedremeld voor de motor... De main blades zitten nu juist en strakker, de tailblades staan goed... Op de keukentafel staat hij lekker rustig te zoemen en bij halfstick gaat hij wat bewegen, de tail moet ik toch nog steeds wat trim aanpassen na iedere batterij vervanging...
Voor het afstellen heb ik 4 volle 2200mA Lipo's nodig gehad...

Gisteren zijn nu ook de traininggear en de kopreserveonderdelen binnengekomen... Heb nu dus een crashkitje klaarliggen...

Vanavond of morgen zal het dus zover zijn... we gaan van start met het echte werk... Ik ga Radd zijn 'drill sergeant' aanpak volgen en dus zal ik de eerste dagen op zolder met een oppervlakte van 8m op 8m en een hoogte van 3m wel voldoende hebben... Hoop ik... erna zal ik noodgedwongen op zoek moeten naar een veldje dat ik op het oog heb in de buurt... daar ga ik gewoon 2 OSB-platen die ik in de auto kan passen, naast elkaar neerleggen als 'baseplate'...
@Benno : begrijp dat jij ook met Radd bent leren vliegen ? :confused: Nog extra tips ?

I can hardly wait...heb nu al zenuwen :p ook de foto's komen dit weekend eraan ... beloofd !:rolleyes:

Peter ( ut den Belgiek)

Ja Radd's training werkt wel al zou je die in mp3 vorm op je hoofd moet hebben..
Ik geloofde het toen ook niet maar als je hem letterlijk volgt (misschien een extra accu packje hier en daar om extra te oeffenen op een hoofdstuk kun je volgende week stabiel en veilig hooveren...
Nooit meer dan 2 lessen op 1 dag.. Beter een halve les van de vorige dag en een nieuwe les en dan misschien een halve les van de volgende dag...
Je bent net als ik geen 15 meer dus duur alles een beetje langzamer..

Trouwens is schreef dat gisteren ok al..
LAAAANNNNNGGGGGGZZZZAAAAAAAAMMMMMM OPtoeren..
en de staart blijft wiebelig (niet hunten) zolang je niet op 1 meter hoog zit en windstil weer hebt..


Suc6
Benno
 
Benno met deze pitch instellingen gaat het perfect. Ben al gewend aan het fanatieke karakter wat ie nu heeft al moet ik soms oppassen dat ik hem niet uit het vlieggebied druk. Allen met de gyro gaat het nog niet lekker. Heb wat zitten proberen maar het lukt nog niet.
Kijken of ik het snap.
In de DX7 heb je het menu imput select. Hierin geef je aan welk kanaal je gaat gebruiken voor de gyro. Opties zijn :Gear aux inh en Gyro.
Ik gebruik de gear switch voor om te zetten van raid naar headlock dus zet ik hem op gear. Er is ook nog een 2e menu.
Gyro sens. Hierin stel je de gevoeligheid in van de gyro. Echter is dit alleen benaderbaar wanneer ik in het voorgaande menu de optie Gyro selcteer ipv gear. Ik kan dan alleen de switch niet meer geruiken om van rate naar hl te gaan. Dus afstellen in rate is dan niet meer mogelijk. In het sens menu kan ik rate instellen en deze staat op 62%.Tevens heb ik de mogelijkheid om de gyro sens op auto of op Rud d/r te zetten.Bij auto moet ik F. mode gaan instellen op 1 of 0 for norm stunt en hold.

Wat is nu het probleem?:De king draaid nog naar rechts in hl mode.
De staart zwabberd te veel en staat dus te strak afgesteld(gain)
Moet ik nu gyro sens wel of niet gebruiken op de headlock en hoe kan ik weer in rate afstellen. Misschien dat je het niet allemaal weet omdat jij een andere zender hebt maar wellicht weten de andere DX7 piloten het.

gr,
Frans

Inderdaad weet ik het niet op de DX7..
Ik kwam er zondag ook al niet uit met die DX6i van cristian..
Echter scheijf je wel iets wat ik wel weet..

De gear stand is de stand waar de mx12 gebruik van maakt..
Als je daarmee de HH kan in/uit schakelen dan ga je verder naar de travel adjust van de gear in je DX7 menu.. Daar stel je +60 en - 60% in ..
nu zal -60% de rate stand zijn en moet die waarschijnlijk naar -40 on de gevoeligheid te verhogen. en de +60 gaat naar +80% om de HH gain te verhogen..
(zo werkt het op mijn MX12...)

Verder als hij in HH stand verdraaid hoe gaat het dan in de rate stand...
Als hij daar wel redelijk blijft staan gaat er tijdens de init.. iets fout..
Als hij daar ook verdraaid heb je de oorzaak en moet de servo verschoven worden...

Benno
 
Ik heb hier het-honeybee-king-2-tips-en-trucs-topic gevraagd naar een crash-kit lijstje met part numbers maar dat had ik beter direct hier kunnen doen, bij deze...

Ja sorry Rob, Ik had je vraag wel gelezen maar was nog aan het denken over de inhoud van je lijstje..
Eigenlijk wordt het dan dus gewoon een 2e king want geloof me.. Alles kan en gaat kapot..
Als je me dan ook nog effe de partnummers er bij vraagt dan ben ik nog wel effe bezig.
Maar de meest belangrijkste onderdelen zijn wel de mainbladen, feathering shaft, Bell controll arm, Linkjes setje, Skid, servo, flybar, flybar housing met flybar armen enz. enz.....
Ik moet ook zeggen dat wat ik kapot vlieg veranderd..
Mijn eerste canopee vloog ik kapot na 4 maand.. nu 2 maanden verder ben aan aan mijn 4e canopee bezig..
Ik heb onder tussen towerpro's op de kop en sinds dien geen servo's meer vervangen terwijl ik toch wel zo'n 7 of 8 e-sky's heb gesloopt..
Mijn skid is een special omdat ik in de 2e maand een stuk of 3 skids had gesloopt.. enz. enz....

Dus op je vraag een goed antwoord te geven wil/kan/mag/zal ik niet.
Er zijn zat internet winkels die je binnen 24 uur het juiste onderdeel op de mat leggen dus maakt daar gebruik van en bestel in het begin alles gewoon in 2 voud.
De feathering shafs komen bij de king per stuk en bij de belt-cp per 4 en kosten bijna hetzelfde en zijn in iedergeval het zelfde..
Verder komen een aantal zaken zo wie zo per 2 zoals de staart buis en de flybar..
Tenslotte, denk niet dat een carbon tail of
ander upgrades langer mee gaat.. Alles kan en gaat kapot maar de upgrades kosten gewoon extra..
Ga pas upgraden als je kunt vliegen en de verschillen zal kunnen merken.
Uiteraard is de BL upgrade een noodzakelijke..

Benno

ps
Zoek even francis op.. Kunnen jullie gezamelijk in zutphen gaan inkopen of ten minste swappen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad weet ik het niet op de DX7..
Ik kwam er zondag ook al niet uit met die DX6i van cristian..
Echter scheijf je wel iets wat ik wel weet..

De gear stand is de stand waar de mx12 gebruik van maakt..
Als je daarmee de HH kan in/uit schakelen dan ga je verder naar de travel adjust van de gear in je DX7 menu.. Daar stel je +60 en - 60% in ..
nu zal -60% de rate stand zijn en moet die waarschijnlijk naar -40 on de gevoeligheid te verhogen. en de +60 gaat naar +80% om de HH gain te verhogen..
(zo werkt het op mijn MX12...)

Verder als hij in HH stand verdraaid hoe gaat het dan in de rate stand...
Als hij daar wel redelijk blijft staan gaat er tijdens de init.. iets fout..
Als hij daar ook verdraaid heb je de oorzaak en moet de servo verschoven worden...

Benno
Benno,

Ondanks dat je het niet weet heb je me toch weeeer kunnen helpen. Ik heb het gyro sens menu uitgezet en de travel adjust van de gear op 60%. Nu is ie weer al ie was. Kan nu ook weer omschakelen naar de normal gyro mode(rate) en dan hem gaan afstellen want hij staat er inderdaad naast. Het gekke is alleen dat ie in de normal mode naar links draaid en de headlock mode naar rechts. Is dit normaal? Als is de travel adjust afstel op 60% zeg ik toch gewoon tegen de servo niet meer dan 60% uitslag?Dit kan toch ook op de gyro dmv limit in te stellen. Maw is dit dan wel de "gain" vraah ik mij af.

gr,
Frans
 
Het gekke is alleen dat ie in de normal mode naar links draaid en de headlock mode naar rechts. Is dit normaal? Als is de travel adjust afstel op 60% zeg ik toch gewoon tegen de servo niet meer dan 60% uitslag?Dit kan toch ook op de gyro dmv limit in te stellen. Maw is dit dan wel de "gain" vraah ik mij af.

gr,
Frans

Ja das normaal..
De HH wil dus vel te hard werken...

en Nee travel adjust doe je op kanaal 5 (gear) wat niet de staart servo en zijn limit is maar de gain van de gyro.. (dat extra draadje van de gyro naar de ontvanger).
De limit moet je op de gyro afstellen want anders wil de gyro je servo vast in de hoek drukken (slecht voor de servo en verwarrend voor de gyro). De travel op je rudder (staart) zou je staart uitslag wel beperken maar dat wil je eigenlijk niet om dat de king toch al wat sloom op de staart is..
Misschien wel je expo op je rudder instellen dan wordt je staart wat rustiger bij kleine stick bewegingen..

In het land der blinden in eenoog koning..
Benno
 
Ja die extreme plastic bladen heb ik ook gehad..
ik wil ze nooooooooooit meeeeeer...
Ze zijn wat zwaarder wat op zich wat meer stabiliteit zou moeten leveren maar uiteindelijk meer logheid geven..
Dat betekend dat de normale bewegingen veel meer extreme gebeuren en dat dus je correcties veel later door gevoerd worden. Verder slaat de staart buis meteen dubbel als je een tailstrike krijgt terwijl je met de woodies of carbon look (waar ik veel gebruik van maak) slechts een beschadiging krijgt die je zo weer recht zet..
Je krijgt vrij makelijk een tailstrike als je iets te hard land met een windvlaag...

Maar genoeg met het negative..
Nu opbouwend..
Vond je filmpje heel verhelderend..
Wat ik zag was een typische beginners hoover waarbij ik alle regels van Radd's flight school mis..
Geef je zelf de verplichting in de vierkante meter te blijven (en alleen met de hand terug zetten).
Staart altijd naar je toe houden. De gyro mag iets gevoeliger maar de rest moet je toch echt zelf doen...

Verder zul je je trainings kruis a.s.a.p. kwijt moeten en naar 50 cm hoogte moeten gaan.. Je hebt nu teveel last van het grond effect...
Klinkt eng maar als je radd's school volgt lukt je dat binnen 2 accu's probleem loos... Het trainings kruis geeft je ook de nodige logheid en onstabiliteit...

Je zult merken dat als je Radd's school gaat volgen je binnen 2 a 3 accu's een knop in je hoofd omzet en je later afvraagd waarom je het zo moeilijk vond.. Dat blijft zo door gaan tot je eenvoudig inverted gaat maar das zeker 10 tot 20 knoppen verder.. Ik zit pas 5 knoppen en 5 maand verder...

Suc6 en laat meer zien..
Als ik mijn eerste filmpjes terug kijk gaat het mij niet beter af..
Nu hoover ik bijna met 1 hand...

Benno


bedankt voor je heldere uitleg. ik zal dan toch maar radd gaan volgen, was tot nu toe te eigenwijs. jullie horen binnenkort wel hoe het dan gaat, en misschien wel een niieuw filmpje als ik weer wat beter kan vliegen.

ik heb mezelf wel verplicht te vliegen met de plastic extremes, heb namelijk alleen plastic spares en wil niet weer geld uitgeven als ik nog spares heb, dat is beetje onnodig lijkt me.

groeten frank
 
Ik ben weer helemaal bij en enthousiast.

Jaaa hoooor daar ben ik weer...
Na even in de kreukels te hebben gelegen en daardoor :bad-words::bad-words::bad-words: @W#(^% steenwijk te moeten missen ben ik sinds gisteren weer thuis en de Lipo ligt zacht te spinnen aan de oplader naast me, het weer is fabelhaft dus zo nog maar even eerst achter de sim een minuutje of wat de feeling hervinden en dan achter maar even de King uitlaten..

De arme drommel heeft 2.5 weken zielig op haar koffer in de woonkamer stof staan happen, en ja ze beet ook naar de baas toen ik er voor de eerste keer langs kwam lopen..
Ze keek boos en teleurgesteld, op haar canopy was duidelijk de vraag te lezen "hoe ik het in mijn hoofd had gehaald om haar met het mooie weer van afgelopen weken" (*kuch minus het Steenwijk weekend natuurlijk) binnen en grounded kon laten staan..

Heb inmiddels ook gezien dat er weer wat leesvoer was verzameld en ben met dit draadje al bij nu nog de steenwijk rustig doornemen ben benieuwd wat voor moois jullie er van gemaakt hebben..

Groetjes,

Edwin

P.s. Glad to be back again.
 
Ja das normaal..
De HH wil dus vel te hard werken...

en Nee travel adjust doe je op kanaal 5 (gear) wat niet de staart servo en zijn limit is maar de gain van de gyro.. (dat extra draadje van de gyro naar de ontvanger).Als jij het antwoord zo geeft klinkt het allemaal zo logisch. Zat dus weer eens niet op te letten is inderdaad een ander kanaal:hammer::hammer:
De limit moet je op de gyro afstellen want anders wil de gyro je servo vast in de hoek drukken (slecht voor de servo en verwarrend voor de gyro). De travel op je rudder (staart) zou je staart uitslag wel beperken maar dat wil je eigenlijk niet om dat de king toch al wat sloom op de staart is..
Misschien wel je expo(wat zeg je nou weer voor rare dingen EXPO?) op je rudder instellen dan wordt je staart wat rustiger bij kleine stick bewegingen..

In het land der blinden in eenoog koning..
Benno

Benno als ik te lastig wordt of te veel vraag zeg je het maar hoor kan me voorstellen dat je moe wordt van al die vragen. Maarrrrrrrrrr je hebt me weer verder geholpen.

gr,
Frans uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut H/lem
 
going down...

Zo weer een nieuw veldje gevonden, helemaal beschut door bomen en gras als opvangkussen. Beetje afgelegen dus geen last van overstekende kinderen. Sta ik lekker te vliegen hoor ik opeens op de achtergrond: "vijand op 10 uur". Ik reageer meteen: "het is al veel later!".

Waren het dus een stel militairen die aan het marseren waren door de bossen. Stonden ff te kijken en gingen toen weer verder.

Heb ook weer de stoute schoenen aangetrokken en weer die idle up switch omgezet. Ik wil gewoon leren op z'n kop te vliegen. Eerst maar een looping en die ging eigenlijk wel goed. Daarna nog eentje en die ging nog beter. Stapje verder en proberen om op z'n kop te blijven. Tering dat valt niet mee maar nog net kunnen redden. Al met al, na stuk of 10 keer op z'n kop had ik 1 keer te weinig hoogte, te weinig down en ja hoor BOEMM in de grond. Schade valt nog mee, blades zijn heel, motor as is wederom gebroken en flybar is krom.

Nu dus weer een avondje herstellen en morgen opnieuw proberen. Blijf doorgaan totdat m'n geld op is of ik op z'n kop kan vliegen.

Groeten,

Huub
 
Inderdaad weet ik het niet op de DX7..
Ik kwam er zondag ook al niet uit met die DX6i van cristian..
Echter scheijf je wel iets wat ik wel weet..

De gear stand is de stand waar de mx12 gebruik van maakt..
Als je daarmee de HH kan in/uit schakelen dan ga je verder naar de travel adjust van de gear in je DX7 menu.. Daar stel je +60 en - 60% in ..
nu zal -60% de rate stand zijn en moet die waarschijnlijk naar -40 on de gevoeligheid te verhogen. en de +60 gaat naar +80% om de HH gain te verhogen..
(zo werkt het op mijn MX12...)

Verder als hij in HH stand verdraaid hoe gaat het dan in de rate stand...
Als hij daar wel redelijk blijft staan gaat er tijdens de init.. iets fout..
Als hij daar ook verdraaid heb je de oorzaak en moet de servo verschoven worden...

Benno


Frans,

je moet zoals benno zegt de gear schakelaar aan gear zetten en niet naar gyro. Nu heb je geen gyro menu maar kun je bij travel adjust de gyro gevoeligheid instellen bij gear en werkt je schakelaar ook.
 
HELP!!!!
Ik weet nog steeds niet wat voor een zender ik zou kopen.
35mhz van Futaba, Multiplex of een Spektrum...
ik heb totaal geen ervaringen met 2,4ghz. Hoe zit dit met de ontvanger?
Is er genoeg plaats??
 
Start een nieuw draadje in Setup-->Elekronika.
Daar zullen meer mensen je kunnen adviseren over deze vraag
 
Start een nieuw draadje in Setup-->Elekronika.
Daar zullen meer mensen je kunnen adviseren over deze vraag

das wel heel onvriendelijk..

Equivalent voor Buzz off met je niet king vragen...

Gewoon 2,4 Ghz kopen..
Alles is dan kleiner..
effe studeren maar er zijn af genoeg gebruikers..

benno
 
Back
Top