hallo mensen, ik heb onlangs een 2de hands onroad gekocht met een ouder G2D blokje op. auto start vrij goed soms slaat hij wel eens af maar dat heb ik al onder controle. nu is er nog één probleem. de eerste keer rijd ik met de basisinstellingen en de wagen gaat goed. leg hem stil omdat het tijd is om te stoppen. wil de volgende dag terug gaan rijden met dezelfde instellingen (niets verdraaid ofzo) maar nu rijd hij super traag. er is geen speciale rookontwikkeling. en de l en h schroef draaien heeft ook geen zin want dan valt hij onmiddelijk stil. bougie kan het ook niet zijn daar ik er net een nieuwe heb opgedraaid. en luchtfilter is ook schoon en met weinig olie gedaan... weet iemand wat het zou kunnen zijn. heb niets veranderd maar toch gaat de auto niet meer zoals de dag daarvoor
Een paar vraagjes er bij: Is de compressie nog goed? Voel je voldoende weerstand als je aan de trekstarter gaat trekken? Zijn al je pakkingen nog in orde. Valse lucht ergens trekken kan behoorlijke invloed hebben. als je motor ergens onder het vet en vuil zit, is er kans dat er een pakking is gaan lekken.
motor is idd wel vrij vettig. dan zal ik de luchtfilter er eens afhalen en eens nakijken. maar snap dan nog altijd niet waarom hij het eerst wel goed deed. ong een half uurtje wil volgende dag gaan rijde en dan doet hij het niet goed meer... auto is een oude fg onroad. lang chassis... voor de rest zou ik het niet weten welk model ofzo is al redelijk veel overgebouwd geweest denk ik mvg
Echt verklaren kan ik het ook niet verder. Kan ook zijn dat de algehele slijtage op de verschillende onderdelen nu net een punt heeft bereikt waarop het niet meer wil. Maar meestal krijg je dan ook problemen met starten. Is de motor overal vet en vuil, of alleen in een bepaald gebied? Edit: Nog een dingetje om te checken. Heel toevallig je choke goed open staan? Ik heb ook eens gehad dat ik die vergat goed open te zetten na het starten. Niet vooruit te branden. Choke weer open en hij ging weer.
choke goed open motor is overal een klein beetje vuil maar kan mss ook te maken hebben dat ik hem nog niet echt proper heb gemaakt. heb hem in den donker gekocht en toen niet alles goed nagekeken. maar ik ga zeker de pakkingen eens controleren. onderaan lijkt de motor mij goed droog te staan dus zeker daar geen lekken. mss ligt het ergens aan de carburator pakkingen. snap ook niet wrm hij het ineens niet goed meer doet. met de standaard instellingen liep hij de dag ervoor als een bom en goed mee kunnen rijden enzo tot gisteren hij het niet meer wou doen zoals het moest. starten gaat nog goed en gewoon laten draaien ook compressie is nog goed. dus snap het echt niet.
Al eens een andere bougie geprobeert of gecheckt hoe ie eruit ziet, aan bougie is al veel aftelezen hoe het met de motor/instellingen gestelt is Have fun
zoals eerder al gezegd is pas nieuwe... deze is nog super goed! ben van westerlo (belgie) iemand uit de buurt die me kan helpen
het kan zijn dat de auto met een warme motor een iets ander afstelling heeft dan een koude motor, zo kan het dus zijn dat je de motor afsteld met een warme motor , en dus goed presteerd, niet meer wil starten als ie koud is , daarvoor zit de choke erop. met de oudere GD of G2D blokjes heb je altijd de choke nodig bij een koude motor,(ik heb er ook nog 1 ). Afstellen van een motor is altijd een beetje afhankelijk van de staat van het luchtfilter en de benzine, schud altijd voordat je tankt de olie en benzine door elkaar, doe je dat niet kan het mengsel te rijk zijn , en dus moeite hebben met starten. Wat ook kan zijn, dat is al eerder geopperd, dat er bv een lekke pakking zit tussen de isolator en de cilinder , daar kan je bij een warme motor minder last van hebben dan een koude motor ivm het uitzetten dmv warmte. suc6
gisteren nog eens aan het proberen geweest niet in gang te krijgen. 100 keer liggen trekken toen had ik er genoeg van. ben op cafe een paar pinten gaan pakken. kom terug thuis. trek nog 1 keer en boem hij start... doet het nu ineens wel weer goed! snap er echt de balle van!!!!! dus tot het volgende probleem maar weer
zit nog met een probleem de uitlaat komt altijd vol onverbrande benzine te zitten. hoe kan dit? ook lekt hij een klein beetje aan de bougie. heb zo een lange bougie met een soort koelkop rond zitten die los komt als ik de bougie eruitdraai. zit hier normaal een pakking tussen of niet? krijg ook de bougie niet vaster aangedraaid ofzo thx alvast