Fiberclassics Sptifire MK 9 Schaal 1:4

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Martin Barbier, 13 okt 2008.

  1. Teus

    Teus Guest

    Ik heb het je laten zien Martin, volgende keer wel opletten hoor :rolleyes:

    Voor straf spuit je je Spitfire maar roze..........:D
     
  2. snapman

    snapman

    Lid geworden:
    25 okt 2004
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Kontich, Belgie
    Mag ik jullie erop wijzen dat de "roze" (PRU pink) een Mk 11 is en geen Mk9 om effe correct te zijn.
    Uitwendig is dit enkel te zien aan de onderkant van de motorkap, dewelke iets dieper is, aangezien er bij de Mk11 een grotere olietank onder de kap zat.
     
  3. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    [​IMG]

    Ziehier mijn 1e foto op het modelbouwforum, met dank aan de Online hulp van Teus...( die ziet alles door een roze bril geloof ik) Een vrij kale romp met stabilo.


    [​IMG]...:tank:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  4. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    :worship::worship::worship::worship::n00b:

    Voor het plaatsen van de eerste foto's.
    Wauwwwwwwwwwwwww.

    Han.
     
  5. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Op de vorige foto de ZG62 met de MC Reevs vertraging.

    [​IMG]
    Hier de romp en vlegels incl retracts. ( voor de verbaasden onder jullie, hij staat op de grond. het is niet Hans Klok die hem horizontaal vasthoud in de hoop dat ie roze wordt.)

    [​IMG]
    De bijgeleverde retract met wiel...

    [​IMG]
    Hoezo details ? :D en het worden er nog meer.....

    [​IMG]
    Hoezo een lekker kontje...Onmiskenbaar van de Spitfire...:p
    De trims ga ik ook nog zeer gedetailleerd echt maken.....;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  6. jan brilman

    jan brilman Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    groningen
    Kijk, dat zijn de echte kenners! :worship:

    Wat nu, Martin!:confused:


    jan.
     
  7. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Hallo Snapman,

    Bedankt voor je reactie. Wat jij zegt is correct, echter er waren wel degelijk
    PR MK9's. Hiervan waren de kanonnen gedemonteerd en hadden ze als lichte bewapening de ( buitenste ) machine-guns.. De bepantsering bleef gewoon aanwezig, idem voor de gunsight. Er zijn zelfs foto's van. Nou heb ik behoorlijk wat dacumentatie, ik ga graven om iets boven water te krijgen voor je...:eek:ntopic:

    Martin
     
  8. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Jetprop,

    Heb jij een foto van die beroemde piloot, die je wil verkopen ?
    Is ie engels en schaal 1:4 ?

    Martin
     
  9. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Heb je de foto's van Frank gezien, van de echte ? Vindt het er niet echt lelijk uit zien. I swel apart.....:zon:

    Martin
     
  10. MES

    MES

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    184
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    :schrik: Wauw inderdaad wat een details
     
  11. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Het is meer een rock-ster , volgens sommige meer een nicht die thuis hoord in een rose vliegtuig :hammer:. (kijk maar naar de discusie in dit draadtje beech-c-45-a-8 )

    [​IMG]

    Sorry, voor het misverstand :Fade-color
    maar succes met de bouw
    ps de ZG62 met de torque master geven een fantastische geluid (maar dat wist je waarschijnlijk al)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  12. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.975
    Locatie:
    Zeewolde
    Jaja, de foto`s zijn er :D

    ziet er geweldig mooi uit Martin :yes:
     
  13. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    [​IMG]
    Ziehier de cockpit van mijn Yellow Aircraft Spit MK XIV. Op dit niveau moet de MK IX spit minimaal komen.....:cool:

    [​IMG]
    Piloot in zijn kantoortje....:p

    [​IMG]

    Heb me laten vertellen, dat het wel makkelijk is als deze niet klemt met draaien...:nooo:

    [​IMG]
    Radiohatch een stukje cockpit...

    [​IMG]
    DIT IS 1 van mijn hoodbrekens..:nooo::nooo:
    Door het verbindingssyuk moet novotex of iets dergelijks voor de PULL PULL
    aansturing. Alleen lijkt het mij dat de constructie dusdanig verzwakt dat het een keer breekt....
    Wie heeft ( of bedenkt ) hier een goede oplossing voor ?????????????????

    Martin
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  14. jan brilman

    jan brilman Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    groningen
    Dun en breed (in de lengte, zeg maar), is beter dan dik en smal: dan splijt je de verbinding bijna. :(

    :nooo:, dit is denk ik niet duidelijk . . . :nooo:

    Lastig vraagstuk. :p


    jan.
     
  15. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.478
    Locatie:
    Haarlem
    Heb je enig idee wat voor materiaal er onder zit? (doorgaande staaf koolstof?, en welke afmeting heeft dit werkelijk?)
    Je zou er van de voor en achterzijde 2 metalen lipjes omheen kunnen buigen (soort schaaltjes met een bolling in het midden) en deze verlijmen + vastschroeven met kleine schroefjes aan het hoogteroer
    De uiteinden zou je dan kunnen verbuigen naar 'de vliegrichting' en er gaatjes in boren voor de pull-pull kabels

    of als het tussenstuk sterk genoeg is gewoon een gat 4mm boren en een stukje M4 draadeind (ca.5-6 cm lang) erin centreren
    Deze met moeren aan beide zijden vastzetten, nu heb je 2 uiteinden waaraan je je lussen kunt bevestigen

    (lastig onder woorden te brengen zo zonder schets...)

    Stukje inzagen en novotex erin lijmen lijkt mij niet zo'n goed idee hier :(

    Groeten, Ralf
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  16. Teus

    Teus Guest

    Misschien wel als je het er daarna inlijmt met JBWeld :confused: Volgens de berichten is dat spul bijna zo sterk als staal, dus aan stevigheid hoef je dan niet te verliezen :?
     
  17. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Ralf,

    Zou je dat eerste idee globaal uit kunnen tekenen of schetsen :confused::confused: ?

    Martin
     
  18. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Ik zou gewoon in het midden er een gat doorheen boren, als je dan merkt dat het te zwak geworden zou ik het helemaal door zagen en een koolstof buis/staaf in lijmen (of een hardhouten /triplex balkje)
    in het gat kun je een draadstangetje steken/lijmen
     
  19. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.478
    Locatie:
    Haarlem
    OK poging:

    [​IMG]

    Nadeeltje van mijn idee met de omgebogen lipjes is dat de pull-pull kabel door staal loopt, deze kabel zou op den duur kunnen gaan inscheuren :confused:


    Zou zelf voor optie 2 gaan
    Ben het wel met Eric eens, ik neem aan dat Fiberclassics de boel goed heeft verstevigd daar :D, en anders zelf de boel versterken

    Groeten, Ralf
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  20. Martin Barbier

    Martin Barbier

    Lid geworden:
    2 apr 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Waddinxveen
    Het idee van Eric en het 2e idee van Ralf hald ik al globaal in mijn
    hoofd zitten...:confused:
    Wat ik probeer uit te sluiten is dat ik naderhand ineens iets hoor of zie,
    en dat ik er niets meer aan kan veranderen.:oops:

    Ik wil het wel in 1 keer goed doen...( lijkt me wel belangrijk bij juist dit onderdeel)..;)

    Martin .
     

Deel Deze Pagina