welke lipo's voor 2WD offroad?

Discussie in 'Electro auto's' gestart door flipside, 23 okt 2008.

  1. flipside

    flipside

    Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Berichten:
    755
    Dit is een vraag aan allen, met name de BNK off road piloten.

    Ik wil lipo's, maar dewelke? Uit wat kan ik kiezen, en wat zijn de verschillen? Capaciteit maakt mij niks uit, in 2WD verbruikt ge toch niks. Ik zoek vooral iets degelijk (lees: lange levensduur) met minimaal onderhoud (ja ik ben ne lamzak) en zo goedkoop mogelijk.

    Die gouden saddle packs zijn wel tof, dat geeft wat meer opties om met gewicht te schuiven. Maar ik heb precies opgevangen dat die ni zo geweldig lang meegaan.

    Alle hulp welkom.

    wouter
     
  2. flamme

    flamme

    Lid geworden:
    2 mei 2006
    Berichten:
    80
    ik gebruik orions 3200 en sommige zijn bijna 3 jaar oud en mag toch zeggen ze worden redelijk gebruikt en blijven het goed doen

    veel hangt volgens mij af van hoe ze behandeld worden
    bv te snel willen laden enz
     
  3. Je lijkt wel een hollander. ;)
     
  4. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Wouter: ik gebruik de Orion 3800 30C, heel goeie packs, de punch blijft vrij constant, rijtijd is goed, en zoals je weet is er bij een Orion pack het voordeel dat je niet elke lading moet balanceren (niet dat dat nu zoveel moeite is maar toch).
    Bij Aitec kosten ze ongeveer 84 euro, bij RC Model (HK) heb ik er onlangs nog 2 gekocht voor $75 per stuk.
    Ze schuiven absoluut niet in de B4 met het standaard mousse stukje.
     
  5. Simon

    Simon Guest

    Ah Wouter, toch eens lipo proberen?

    Ik rijd met orion 3600 lipo's, ik rijd er nu al een heel jaar mee, en zoals je gezien hebt in Langenfeld, zeker nog power genoeg he :)
    En als je vindt dat de power er wat uit is, dan moet je ze eens helemaal ontladen, en dan op 1 ampère terug opladen. Dan is de power helemaal terug, en dan kunde weer een hele tijd verder, echt iets voor u dus :).

    Ik hoop dat dat al een beetje geholpen heeft.

    Groeten
    Simon
     
  6. elvo

    elvo

    Lid geworden:
    5 apr 2005
    Berichten:
    495

    Allen leest dit forum niet.
     
  7. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    Beter iets meer betalen voor een Orion die lang meegaat en foolproof is dan minder dure trakpower die sneller de (Jo de) geest geven.

    Ik heb al 1 trakpower stuk, willem al 2, ... na een jaar is het vet van de soep.
    Oké ik geef toe geen balancer. Maar willem daarentegen WEL altijd ene balancer.

    Ik heb nu de saddle's van mijn perculateur gewisseld voor sticks, terug trakpower. Maar had ik deze leuke ruil niet gegaan was ik wel voor orions gegaan.
    De 3800 of de 5000. De 5000 gewoon omdat dat tof zou zijn in de E-savage.
    En hoe hoger de capaciteit, hoe minder je er telkens uit haalt.

    bv als je uit een 5000, 2000 mah uit rijdt zit er nog 3/5 in
    als je uit een 3800 2000mah uithaalt ben je over de helft in is hij dieper ontladen wat de levensduur minder ten goede komt.

    lagere mah waardes geven wel meer 'C' waardes, dus meer power kunnen afgeven. (maar dat kan ons als 2wd rijders toch geen ruk schelen)

    hogere mah is ook wel duurder, maar je kan wel met 1 pack 2 koersen doen. (maar dan is hij uiteindelijk toch dieper ontladen)
     
  8. joker

    joker Guest

    rijtijd

    Met een 1/10 electro onroad/offroad is de maximale rijtijd voor een wedstrijdauto een min of 5/6 (afhankelijk van setup e.d) wanneer je overstapt op een vergelijkbare brushless setup hoe lijkt het dam met de rijtijd?

    ik wil graag weer electro gaan rijden en zit heel erg te twijfelen tussen 1/10 en 1/18 welke een aanzienlijkere langere rijtijd haalt

    graag reacties
     
  9. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik rijdt met een 1:10 TC, een 10.5BL en EnerG4600 cellen ongeveer 8 minuten voluit (indoor) met een 13.5BL en 3800 Lipo heb ik ook al 10 minuten gehaald.....met een grotere LiPo kan je dus nog langer door.

    groet,

    Eric
     
  10. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    met een 4900 lipo in een 2wd offroad kan je wel een half uur halen, maar aangezien het niet zo goed is je lipo megaleeg te trekken doe je dat beter niet, dan rij je 20 min op 1 lipo ofzo.
    Met een 3200 rij je ook met gemak een kwartier.
    (op kunstgrasbanen)
     
  11. feniks

    feniks

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    274
    Locatie:
    deurne
    dag wouter .
    ge weet ik heb ne gaaaaaaaasduim en ik ben een stevig trainingsbeest dus ik heb met mijn 32oo milis goudklompjes al wel veel gereden en die werken nog altijd heel goed .
    en ik beul die echt wel af met mijne 4*4 .
    en in saddel is er niet veel te krijgen ook niet dus da vergemakkelijkt de keuze.
    maar die ge overlaatst vasthad bij de luk waren best goed genoeg .
     
  12. ik heb mij bij pk racing een lipo gekocht de robitronic 8000mah maar zie nu dat deze eigenlijk two by two is .
    kan deze ook gebalanceerd worden ?
    en kan deze dan eigenlijk gebruikt worden in een auto.
    ik rijd met een asso T4 factory team brushles 9t en gm 80 regelaar .
     
  13. dremworld

    dremworld

    Lid geworden:
    25 jan 2007
    Berichten:
    104
    Locatie:
    bergschenhoek
    past de lipo?? dan is het geen probleem alleen 8000mah is wel een beetje veel van het goede, zit er een balanceer stekkertje/ 2mm gaatje op dan kun je deze met bijbehorende kabel ontladen

    stefan

    p.s. heb allen al lang niet niet gezien, gehoort, en gesproken
     
  14. qua lengte is het geen probleem ze is alleen is dikker dan een gewoon pack maar dat is geen probleem.en ander steuntje voor maken.
    ja er zit een balanceer kabeltje op.
     

Deel Deze Pagina