Lightweight Spitfire in 3mm depron v2 (nu met PDF bouwplan)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door XXL66, 26 okt 2007.

  1. XXL66

    XXL66

    Lid geworden:
    10 aug 2007
    Berichten:
    552
    Locatie:
    BE
    Heel netjes, goed idee van die bouwisolatie. Heb is geprobeerd een romp te maken met van die isolatie, maar dat was geen succes. Die platen (blauw) bleken slecht te schuren. Is dit isolatie van recticel ?
     
  2. swordfish

    swordfish

    Lid geworden:
    10 jun 2007
    Berichten:
    314
    Locatie:
    brugge
    ben het volledig eens met XXL66 dit zal weer zeer mooi worden :thumbsup:

    wat ook goed ga met deze isolatie het eerste en laatste schot maken in hout als mal en
    dan de isolatie uitsnijden met een gloeidraad . dan is de oppervlakte mooi glad om te schilderen
     
  3. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Leuk, die kleine modelletjes

    Elk ochtend een LiPootje leegvliegen voor het werk, en eentje op de weg naar huis (als het niet regent). We zijn al op 6 vlieguren ..

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  4. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Laatst bewerkt: 23 okt 2008
  5. Beginners luck

    Beginners luck

    Lid geworden:
    30 jul 2008
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Enschede
    :offtopic:Ik weet het maar 6mm depron???????
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  6. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Depron ??

    Vanavond 8 uur ???
     
  7. Beginners luck

    Beginners luck

    Lid geworden:
    30 jul 2008
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Enschede
    Prima! Ik ben er
     
  8. swordfish

    swordfish

    Lid geworden:
    10 jun 2007
    Berichten:
    314
    Locatie:
    brugge
    he he leuk ik ben ook al 3 dagen na het werk gaan vliegen .maar in de fietstas brrrrr
    zo breekbaar 8-O
    t'was wel zeer veel wind bij ons deze week .
    hoe lang vlieg jij met een lipo ?
    ik met m'n 1000 max een goede 10 minuten moest wel bijna gans de tijd 3.4 de tot vol gas vliegen wegens de wind
     
  9. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    @swordfish: Normaal vlieg ik 9 a 10 minuten met een 3S610 LiPo waarbij ik ongeveer half gas vlieg. Met wat wind vlieg je 3/4 gas of zo, en dan is het een minuut of 7 schat ik. Ik reken gewoon 10 minuten per vlucht. Als het helemaal windstil is vlieg ik soms met 2S1000 (3/4 tot vol gas) zo'n 15 minuten. Vandaar dat gemiddelde van 10 minuten.

    Gisteren middag stond de wind in de verkeerde hoek. Niet gevlogen...
    Vandaag mocht Spitje niet mee (vergeten LiPo's op te laden).
    Hij ligt thuis in de hoek te huilen...
     
  10. aschaake

    aschaake

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    141
    Locatie:
    naast Amersfoort
    geweldig mooi dit...eens even volgen!
     
  11. swordfish

    swordfish

    Lid geworden:
    10 jun 2007
    Berichten:
    314
    Locatie:
    brugge
    gister weer eens gaan vliegen t'was een windstille morgen ,en vrouwlief heeft een paar mooie foto's genomen .

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Mooie foto's

    Hee Swordfish .. mooi foto's ... Goed scherp genomen.. complimenten aan je vrouw. Volgens mij ben jij net zo gek met je spitfire als ik..!!!

    Ik heb helaas niet kunnen vliegen. Lek in rioolwaterafvoer .. shit (letterlijk).
     
  13. XXL66

    XXL66

    Lid geworden:
    10 aug 2007
    Berichten:
    552
    Locatie:
    BE
    Prachtige foto's indd ! foto 3 is mijn favoriet.
     
  14. Irishman

    Irishman

    Lid geworden:
    3 mei 2004
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Genk (Belgie)
    Hello Guys,
    Ben ook aan een spitje bezig. Met enkele tips van Volhout lukt het nu (hopelijk) veel beter. De romp is aleszins veel beter gelukt.
    Nu nog de elektronica bestellen en vliegen.
     
  15. swordfish

    swordfish

    Lid geworden:
    10 jun 2007
    Berichten:
    314
    Locatie:
    brugge
    @ Irishman Welkom in het spit clubje
    je zal er zeker veel plezier aan beleven .

    @volhout
    wat ik nog vergeten zeggen heb ik heb mijn vleugel niet vlak gemaakt maar wel met v stelling
    dit naar aanleiding van u toen je sprak van z'n volgende spit V stelling van de vleugel te geven, en ik heb er zeker geen spijt van .
    ik heb gewoon 2 plankjes van gelijke dikte op de uiteinden van de vleugel gelegd
    bij het aan elkaar lijmen van de 2 vleugel helften

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ik heb ook nog een filmke van vandaag maar het is wel wat mislukt een beetje daver
    had te veel ingezoomd en de stabilisator lag af op het einde ook nog wat extra foto's

    zie hier
     
  16. swordfish

    swordfish

    Lid geworden:
    10 jun 2007
    Berichten:
    314
    Locatie:
    brugge
    nog iets gevonden op rc groeps

    vooral de onderste tekening spreekt me aan nr5 spitfire met drijvers:idea:
    is dit mogelijk te realiseren met dit toestel iemand een idee ??
    [qua gewicht enz ]
    zou ook een leuke variant kunnen worden

    [​IMG]
    deze foto gevonden op rc Groups

    Attachment browser: MK Vb types.JPG - RC Groups
     
  17. XXL66

    XXL66

    Lid geworden:
    10 aug 2007
    Berichten:
    552
    Locatie:
    BE
    Dat zal wel kunnen maar die drijvers zijn wel gigantisch groot. Die gaan de vliegeigenschappen niet bevorderen denk ik.
     
  18. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Drijvers

    Op de tekening zijn ze zo buitenproportioneel groot dat het niet mooi meer is (mijn persoonlijke smaak).

    Wil je dit werkend maken dan zul je ook de vleugel behoorlijk moeten versterken. Zelfs als je langzaam binnenkomt en een golfje van 1cm op het water tegenkomt is de klap best groot. Ze breken er zo onder weg.
    Misschien als je de drijver wat flexibeler aan de vleugel maakt ??

    Ik probeer het niet. Ik ben blij met een model dat met wind nog kan vliegen, en het zou zonde zijn als je dan niet meer kan landen vanwege wat rimpeltjes op het water.... Het is meer iets voor een tiger moth-je. Dirk heeft dat ooit gedaan geloof ik, er is zelfs een filmpje van.
     
  19. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Schaal 2:1

    Op RCgroups vond ik dit plaatje van een 3mm depron spitfire van 1.7 meter spanwijdte. Iets voor jou XXL66 ???

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  20. XXL66

    XXL66

    Lid geworden:
    10 aug 2007
    Berichten:
    552
    Locatie:
    BE
    wow, prachtig ! In feite is het maar de plannen vergroten natuurlijk en hier en daar meer verstevigingen voorzien. Maar dan heb je ook weer een zwaardere setup nodig. En in feite maakt het zoveel verschil ook niet uit of een model groot of klein is, in de lucht lijkt het toch allemaal hetzelfde.
     

Deel Deze Pagina