Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door pa5ca, 19 mei 2007.

  1. hoogie2004

    hoogie2004

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Roggel, Limburg, NL
    Heb ondertussen een accu of 6 de tijd gehad om die GY-400 gyro van Colco te testen, en ben er erg tevreden over. Als de tail redelijk neutraal is in rate, dan werkt de HH gewoon goed (naar mijn mening).

    Ben echt blij dat ik de 13 euro heb uitgegeven om dit te proberen, en hij werkte zowat out of the box (heb hem even open moeten maken, omdat de gyro scheef in de behuizing zat, maar wat wil je voor 13 euro), zolang de HH mode maar goed werkt :)

    Thank God voor cheap chinese namaak :p
     
  2. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Wil je eens wat foto's van dat ding plaatsen met een linkje waar je hem vandaan heb voor de geinteresseerden..

    Ik ben wel voor goedkope chinese meuk die werkt..
    Ja als je wat goeds wilt moet je een GY401 nemen maar die vind ik te duur voor de King..

    Benno
     
  3. hoogie2004

    hoogie2004

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Roggel, Limburg, NL
    Ik ben wel al het plakkertje kwijt aan de bovenkant. Dus erg mooi is ie niet meer, heb een stukje plastic weggeknipt zodat ik goed bij het stelschroefje kon. heb ook de originele gyro ernaast gezet ter vergelijking. Niet mooi, wel best functioneel. Ik zal kijken of ik komend weekend een filmpje kan maken van de HH mode, dan kan je zien hoe het werkt.

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Het is trouwens wel slim om op ebay te wachten tot je em echt goedkoop kan kopen (ik was $ 1,25 en $ 17 verzending kwijt), kan je de rest in je volgende upgrade of heli steken. Als ik 50 voor deze had neer moeten tellen had ik 2 maanden gewacht en direct een 401 of dergelijks gekocht.
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2008
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    12.048
    Locatie:
    Nootdorp
    Gisteren kon ik dus even lekker buiten vliegen ermee, hij vliegt verassend goed ! Welliswaar gingen de toeren plots omlaag, even bijladen dus, bleek dat het pakketje nog niet half leeg was.

    Daarna opnieuw vliegen en toen gebeurde het :(
    Motor valt uit en het helietje klapt ongecontroleerd omlaag.
    Wat blijkt : motor veroorzaakt sluiting waardoor de boel uitvalt.
    Marijn (RC technics) bood aan om om dit te ruilen wat ik erg netjes vind !

    Toch heb ik bedankt, de regelaar is niet stuk en een brusheless setje is eigenlijk onontkoombaar. Het standaard motortje loopt echt op z`n tenen in dit helietje.

    De vliegeigenschappen en de de lage prijs compenseren dit ruimschoots.
     
  5. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ik ben heel blij te lezen dat ik niet de enige eigewijze hobbiist ben hier.
    Ik kan het dan ook niet voor me houden.......



    WE TOLD YOU SO........


    Ja de King vliegt heel aardig voor het geld maar een BL upgrade de enige echt noodzakelijke upgrade en dus doen..... Niet klagen over een nieuwe ESC of motor want de volgende gaat weer max een uurtje mee... Wees blij dat je geen schade hebt gevlogen omdat die ESC in de lucht in eens in rook op gaat.

    Benno
     
  6. Egbert007

    Egbert007

    Lid geworden:
    11 okt 2007
    Berichten:
    576
    Locatie:
    Gouda
    Vandaag na twee weken eindelijk de sticks weer eens bediend. Dat was best weer even wennen, vooral het stijgen en dalen ging wat onwennig. Na 2 iets te harde (niet lompe) landingen was het gevoel weer terug.

    Eigenlijk ging het best priema. De wind was af en toe best sterk, maar dat is juist goed om meer vaardigheden in reflex t krijgen en met de hoogte te spelen want die blijft dan zeker niet gelijk.

    Na 2 lipos weer een voldaan gevoel. Eindelijk weer gevlogen :) .....

    Leuke bevinding was overigens dat na twe weken de lipo's nog nouwelijks ontladen waren. Met andere accu's is dat wel anders.

    Ik merkte alleen zojuist dat de spoelen in de motor iets bewegen samen met de drie draden die uit de motor komen. Bij het optoeren of stilzetten van de motor bewegen deze axiaal zo'n 3 mm mee.

    Van de 'nood' een deugd gemaakt en de 3800 motor die ik had liggen met véél minder speling op de lagers (!) van de plank gepakt en gelijk een 10t pinion daarop gezet.

    Het zaakje getest en voila, we zijn weer ready to fly!

    Nu alleen hopen dat we morgen weer vliegbaar weer hebben.
     
  7. Egbert007

    Egbert007

    Lid geworden:
    11 okt 2007
    Berichten:
    576
    Locatie:
    Gouda
    Ondanks de stevige wind 's morgens en 's middags mijn setje van 2 2200va lipo's leeggevlogen. Ging eigenlijk best goed. Toch wel een verschil de 3800 motor, zit toch een berg meer vermogen in dan de 3900 en dat is best welkom met dit weer.

    Met de overname van de KDS-450 had ik ook een 2450MA lipo buitgemaakt. Toen de 2200's op waren was mijn 'zin' nog niet over dus pakte ik de 2450 maar een er bij. Deze past net in de HBK2 maar de canopy gaat dan wel wat lastiger vast.

    Met een beetje trim naar achteren was de balans weerin orde. Wat ging dat eigenlijk leuk zeg! natuurlijk is deze nóg zwaarder dan de 2200, maar toch had de king er niet echt veel moeite mee. De standaard wieken (004) deden het best aardig maar je hoorde wel duidelijk dat er een stuk meer lucht verplaatst moest worden. Errug leuk om al dat gras te zien wuiven :)

    Als definitieve uitrusting raad ik het niet aan omdat ik wel het idee heb dat alle componenten het iets zwaarder te verduren hebben, maar voor nood een prima oplossing.
     
  8. Ricardo

    Ricardo Guest

    Vraagje Honey Bee king 2

    Hallo allemaal!!

    Ik heb mij pas net aangemeld voor dit forum, ookal mag ik altijd erg graag de discussies lezen in de verschillende draadjes.
    Ik heb mij nog niet eerder aangemeld omdat ik nog problemen heb gehad die ik met een beetje gezond verstand niet kon oplossen....
    Tot nu..

    Ik heb een Honey Bee King 2. al een tijdje en het gaat allemaal best redelijk, tot vanmiddag ineens de swash alle kanten uit begon te slaan en allemaal vreemde pulserende bewegingen begon te maken. Ik kon nog net de power eraf halen, anders was het echt drama geweest.

    Ik heb gecheckt of het kristal goed erin zat. dat was het geval. De batterijen in de zender zijn gloednieuw en hij staat aan.
    De lipo is volledig opgeladen en de stekkers van de servo's zitten vast en op de goede plek in de ontvanger..
    Ik heb alles nagelopen en alles lijkt normaal te werken. Behalve de servo's dan..

    Is er iemand die mij kan vertellen wat er aan de hand is?
    Ik zal proberen een filmpje er bij te voegen, weet niet of dat lukt.
    Alvast heel erg bedankt voor eventuele reacties.

    Groeten Ricardo

    YouTube - Honey bee king 2 servo probleem
     
  9. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Misschien dat je beter even de maten van die 2450 kunt opgeven/meten.

    Ik heb op de king gevlogen met 2200 mah 15c, 2200 mah 25c, 2400mah 25c, 2150mah 25c. en die passen allemaal prima in de king.
    De 25C zijn wel wat dik en drukken de voorste lip die boven op de accu ligt omhoog en dat zorgt dat de motor van de maingear gedrukt wordt.
    Dus je kunt beter stellen dat je eigenlijk alleen 15C op de king moet gebruiken en dat de lengte wel 175mm mag zijn. Echter ik druk in het veld ook regelmatig de 25C's in de king en na versteviging van de motorbracket middels een Stiffener..

    Benno
     
  10. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL

    Welkom Ricardo..
    Jammer dat wel jouw ervaringen dan nog niet eerder konden lezen..
    Heb je filmpje even gezien en kan maar een oorzaak bedenken..
    Ontvanger "ziet" zender niet..
    Er zijn nog wel wat testjes die je kunt doen.
    Even de ontvanger er uit knippen en alle servo aansluitingen los nemen (noteer even waar ze zaten) dan 1 servo aansluiten (en natuurlijk de ESC) en kijken of het probleem er nog is..
    Wel dan kristallen dubbel controleren.. anders hulp zoeken bij iemand met extra spullen (zelfde zender/ontvanger)
    Als het met 1 servo goed gaat een 2e en 3e aansluiten.. Servo's staan bekend dat ze nog wel eens kortsluiting veroorzaken..

    Laat even weten wat het was..

    Benno
     
  11. AVS

    AVS Guest

    Na het bekijken van het filmpje krijg ik idd ook de indruk dat de zener niet door de ontvanger 'gezien' wordt...althans soms wel soms niet...dat verklaard die ongecontroleerde bewegingen.

    p.s. Het zal in jouw geval waarschijnlijk niet zo zijn, maar een tl-buis vlakbij je toestel kan ook net zulke bewegingen teweeg brengen. Ik had exact hetzelfde euvel...totdat ik mijn burolamp met tl erin uitzette.....:)
     
  12. Ricardo

    Ricardo Guest

    Hoi Benno,

    Waarschijnlijk was het gewoon storing op dezelfde frequentie, want ik heb de kristallen verwisseld met andere, op een andere frequentie..en tadaa probleem opgelost..:)
    Iedereen hardstikke bedankt voor het meedenken en de tips!!

    Groeten Ricardo
     
  13. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Mooi dat het opgelost is..
    Nog even dit..

    Ik weet niet welke zender je gebruikt maar de stock E-sky zender werkt met niet standaard kristallen. Dus b.v. een Graupner of Futuba Kristal setje werkt niet met de stock zender. De stock ontvanger werkt wel met de standaard kristallen..

    Benno
     
  14. dpower717

    dpower717 Guest

    ik wordt duizelig

    Hallo allemaal,

    Sinds kort de trotse eigenaar van een HBK II, echter nog niet van kunnen genieten, keurig de handleiding gelezen, maar bij inschakeling ging hij er direct van door. Gelukkig reageerde ik snel en heeft hij slechts een klein tikje gehad (wel tegen ijzer).

    Na de vleugels weer goed gezet te hebben en alles goed nagekeken te hebben, komt hij niet meer omhoog.

    De volgende vreemde dingen heb ik geconstateerd :

    Er is een hevige schommeling van voor naar achter met de power op 10 tot 20 %.

    Het grote tandwiel schommelt op en neer.

    Bij meer vermogen, 50 % of meer draait hij constant circeltjes, al alle kanten opgedraait met die gyro, maar dat heeft nagenoeg geen effect.

    Toen had ik het idee dat de tail rotor niet helemaal lekker stond, dus eraf gehaald, opnieuw geplaatst (stond idd een beetje scheef) maar nog steeds rondjes.
    Toen had ik het idee om de vleugels van de tail rotor eraf te halen, maar nog steeds een hoop gedraai.

    Dus daar zou het probleem niet kunnen zitten.

    Bovendien klimt de helicopter helemaal niet, bij vol vermogen wil hij net een paar centimeter van de grond komen, maar begint dan natuurlijk rondjes te draaien (alweer)

    dus euh :help:
     
  15. hansvds

    hansvds

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Bodegraven
    Grote kans dat je main shaft krom is. Mogelijk ook is de belt aandrijving naar de staartrotor niet goed.

    Dat wordt demonteren van de rotorkop en dan de mainshaft over een glasplaat rollen. Als er ook maar het geringste "hobbeltje" zichtbaar is dan de mainshaft vervangen. Kijk bij het demonteren ook of er geen andere onderdelen van de rotorkop speling hebben.

    Ook je bladen (vleugels, zoals jij ze noemt) kritisch bekiijken op beschadigingen en zonder meer balnceren, mochten ze nog goed zijn.
     
  16. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Wat vaak gebeurd met de king is dat bij een klap de staartbuis naar voren schuift en dus de snaar niet meer strak staat, hierdoor slipt de snaar en is de aandrijving van de staart niet meer goed.

    Het wobbelen komt waarschijnlijk door een kromme blad as. Maar er is ook grote kans dat je toch een linkje gebroken hebt, vaak blijft bij de king alles op zijn plek maar is toch bijvoorbeeld de washout base gebroken.

    gr Remco
     
  17. rostie

    rostie Guest

    Er is ook nog een simpele test om te kijken of de tailbelt wel de juiste twist heeft gekregen vanuit de fabriek.
    Gebeurd wel vaker dat die net de verkeerde kant uit draait.
    Draairichting van de Tailrotor dient tegengesteld te zijn aan die van de Mainrotor.

    Mainrotor draait met de klok mee.. (rechtsom)
    Tailrotor draait tegen de klok in (linksom)

    Groetjes,

    Edwin
     
  18. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Hoi, ????

    Misschien kun je eerst je profiel even update met je naam, leeftijd en woonplaats.
    Dat praat wat makelijker want kunnen we meer gerichte tips geven.
    De King2 is zeker een goede heli maar een heli is beslist geen makelijk begin.
    De problemen die je beschrijft hebben zo'n beetje alle King eigenaren mee gemaakt en de oorzaken zijn legio..

    Je begin probleem is dat je eerst even de tips in dit draadje moet doorlezen maar daar ben je dan wel een maandje mee bezig. Als je dan de upgrades en updates hebt uitgevoerd zou dit niet gebeurt zijn maar als ik aan mijn eigen begin terug denk weet ik dat dit ook bij mij is overkomen.

    Zoals reeds getipt kan de main rotor as krom zijn maar dat gebeurt niet zo snel. wat vaker voorkomt is en kromme feathering shaft ( het metalen asje wat de rotor bladhouders met elkaar verbind) Verder inderdaad de belt spanning, blad beschadiging, Flybar case gebroken, Washoutbase gebroken, O-link gebroken, en ga zo maar door..

    Als je veel gedult hebt en een beetje handig bent en misschien zelfs RC-Model ervaring hebt kun je het zeker zelf oplossen..
    Ben je een echte beginner.. Zoe dan Hulp bij iemand met E-sky King2 ervaring.
    Er zijn er een paar honderd in nerderland dus waarschijnlijk best wel iemand bij je in de buurt. (daar komt die vraag van naam, leeftijd en woonplaats om de hoek).

    Maak misschien even wat foto's en/of een filmpje.. en zet die er even bij.
    Een foto maakt zoveel duidelijker..

    Benno
     
  19. dpower717

    dpower717 Guest

    Hoi,

    Nou mensen alvast bedankt voor jullie reacties.
    Ga dit is allemaal op mijn gemak uit proberen.

    Zal zo ook even de info toevoegen, zoals naam inderdaad.
    Dat is trouwens Ramon, weet je dat ook weer :p.

    Momenteel moet ik nog wachten op de reserve spares, was zo dom om deze niet te bestellen :(.

    Ik houd jullie op de hoogte, en nogmaals bedankt :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2008
  20. Chanq

    Chanq

    Lid geworden:
    24 nov 2008
    Berichten:
    202
    Hallo,

    Ik wil binnenkort ook een King 2 aanschaffen met wat upgrades. Direct de betere motor+ ECS, de 0704B gyro enz. Nou wil ik daarom de ARF versie kopen zodat ik niet betaal voor dingen als de standaard gyro en standaard motor die er dan dus direct af zouden gaan. De rest v.d. benodigheden koop ik er dan los bij. Maar nu vraag ik mij af of er bij de ARF kit alles zit om het spul te monteren. Ik denk dan aan schroefjes, vijsjes enz. Bijvoorbeeld om de servo's vast te zetten. Bij mijn andere hobby (modelauto's) is dit namelijk niet het geval. Er zijn hier vast wel mensen die ooit een ARF set hebben gekocht. Vast bedankt!
     

Deel Deze Pagina