trf415msx mr vraagje

Discussie in 'Electro auto's' gestart door flamme, 7 feb 2008.

  1. flamme

    flamme

    Lid geworden:
    2 mei 2006
    Berichten:
    80
    hoi

    ik ben op zoek naar een battery houder voor op mijn trf415msx mr
    aangezien ik vanaf nu nog enkel lipo ga rijden wil ik ze toch iets vaster hebben dan met de tape
    mijn orions 3200 passen mooi in de slots nu nog juist een mooie carbon houder

    heb het net al afgezocht maar volgens mij heeft tamiya geen hop up buiten de dure stickpack kit die ik toch niet zie zitten


    kan er iemand mij helpen
     
  2. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    ik heb nog een mooie: staat alleen groot XRAY op ;)
     
  3. flamme

    flamme

    Lid geworden:
    2 mei 2006
    Berichten:
    80
    als tamiya geen zou hebben heb ik zeker interesse
     
  4. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb nog een paar battery posts van de TRF501X liggen, deze zijn Tamiya blauw en als je die op je chassis schroeft en een CF strap neemt van de TA05 dan denk ik dat het wel gaat werken

    JK.
     
  5. flamme

    flamme

    Lid geworden:
    2 mei 2006
    Berichten:
    80
    leuk blue is better hehe

    je hebt pb
     
  6. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Bij de andere optie staat 416 op de doos ;)

    Maar 415 msxx stickpack chassis lijkt me toch de goedkoopste
     
  7. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Chris, heeft de 416 standaard een battery strap erbij dan? En aan de stickpack conversie heb je niet veel aangezien de "blokjes" die daar bij zitten afgerond zijn en een LiPO meestal haaks is...

    JK.
     
  8. flamme

    flamme

    Lid geworden:
    2 mei 2006
    Berichten:
    80
    de 501stukken zijn niet ideaal met de ta05 strap is juist iets te lang en de steuntjes zijn vanonder iets dikker als deze in de tapegleuf worden gevezen kunnen de orions er niet meer tussen en de ta05 strap is juist enkele mm te lang zodat gatje boren niet gaat (komt half over de gleuf)

    op mijn oude msx stond vroeger al een carbon strap op maar ik zou niet weten welk merk deze is deze zat aan 1 kant in een soort bolgewricht ik vermoed dat het ook xray was
     
  9. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Je zou ook het systeem van 3Racing kunnen nemen, dat zit met klitteband over de accu en op het chassis met twee U-vormige brackets. Dan zit de LiPO zeker goed. Je zal dan zeker ook moeten boren in je chassis, da's onvermijdelijk.

    JK.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2008
  10. flamme

    flamme

    Lid geworden:
    2 mei 2006
    Berichten:
    80

    mja maar wil op die accuhouder lood plakken want met die orion 3200 weegt hij te weinig langs deze zijde
     
  11. Rogier

    Rogier Guest

    Ben benieuwd of je met klitteband nog wel lood moet plakken. Klitteband is denk ik wel zwaarder dan je carbonnen houder....
     
  12. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Plus dat ik geen lood op een batterystrap zou plakken. Dit komt niet ten goede van de "centre of gravity". Lood kan je beter op loze plekken op het chassis plakken. Zo kan je ook nog iets aan gewichtsverdeling doen.

    JK.
     
  13. flamme

    flamme

    Lid geworden:
    2 mei 2006
    Berichten:
    80
    ja ik weet het maar zo een orion 3200 weegt maar 200gram tov +400 voor een ib
    daardoor ligt al het gewicht langs de zeide van de motor het verschil is nu wel echt groot en heb het gevoel dat de wagen erg scheef trekt als ik gas los

    had om te proberen wat bladlood onder te tape op de accu gelegd en dit scheeftrekken was weg
    nu zoek ik dus een permanente oplossing daarvoor
     
  14. Rogier

    Rogier Guest

    Ga even bij de lokale bandenspecialist langs. Daar hebben ze plaklood wat ze gebruiken voor het uitbalanceren van de wielen. Meestal doen ze niet zo moeilijk en geven ze je wel wat lood. Desnoods koop je het van ze. Voordeel is dat er bijna altijd opstaat hoeveel gram elke stukje is. Ideaal en erg goedkoop en je kan het gewoon op je chassis plakken
     
  15. flamme

    flamme

    Lid geworden:
    2 mei 2006
    Berichten:
    80

    ik ben dit vandaag gaan halen looool was de bedoeling om dat op de accuhouder te plakken

    hoeveel mag het verschil in gewicht zijn tussen links en rechts en voor en achter
    ik rij vooral op een kleine indoorbaan (tapijt) hier in mijn buurt
     
  16. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Verschil in links en rechts moet natuurlijk zo min mogelijk en het liefste niks zijn, dan is je auto in balans en zal hij bij acceleren en remmen niet vreemd reageren. Het gewicht tussen voor en achter moet je ook niet te veel aan stoeien. Vaak ietsjes meer gewicht voor kan geen kwaad, maar overdaad schaat!

    Groet Robert
     
  17. jopheij

    jopheij Guest

    Ik heb ook een vraagje met betrekking tot de tamiya trf 415 msx. Ik stel hem maar in dit topic, een nieuwe ervoor openen lijkt me overdreven.

    Ik heb onlangs via die forum een msx chassis aangeschaft. Nu hij bijna rijklaar is, heb ik enkel nog wat pinion gears nodig.
    De spur die erbij zit is 102 tands, hoeveel tands moet mijn pinion gear ongeveer zijn? Ik snap dat er geen ideale pinion is en dat dit afhankelijk is van de baan. Maar een indicatie zou wel fijn zijn, aangezien deze tandwieltjes vrij prijzig zijn.
    Ik wil dit jaar met 27t en 19t gaan rijden, voornamelijk op een vrij technisch circuit.

    Alvast bedankt, gr Joris
     
  18. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Joris,

    Je geeft zelf al aan dat het moeilijk is, maar een indicatie wil ik je wel proberen te geven. In je handleiding staat een zogeheten interne ratio van je auto. Ik weet deze even niet uit mijn hoofd (weet hem nog wel van de Evo 5 en de MSXX), maar als ik de verkeerde neem, moet je die zelf maar even aanpassen. Dit getal ligt meestal rond de 2 / 2.5.
    Uitgaand van een spurgear van 102 tanden en (gewoon een keuze) een motor tandwiel van 26 zit je op een ratio van:

    102 / 26 * 2.0 = 7.84. Dit is voor een 19T en een 27T vrij hoog vertand, en mag nog wat “sneller”.
    102 / 31 * 2.0 = 6.58. Dit komt al meer in de buurt, en zou ik persoonlijk voor een kort circuit als uitgangs punt proberen.
    102 / 35 * 2.0 = 5.83. Dit gaat lekker hard, en is zeker ook te proberen, maar let op de temperatuur.

    Sneller kan zeker ook nog, maar dan moet je goed de temperatuur van je motor in acht houden.
    Let er wel op dat je hoofdtandwiel vrij groot is voor de stock. En je daardoor ook vrij grote motortandwielen moet gaan kopen. Zit je op een kleiner hoofdtandwiel kun je ook weer harder. In de stock zitten we op wedstrijd dagen soms op een verplaatsing van 4.5 of zelfs nog hoger. Maar na 5 minuten zijn de motoren dan ook goed warm.

    Ga lekker eens proberen, en leen anders van andere rijders een tandwiel!

    Groet Robert
     
  19. flamme

    flamme

    Lid geworden:
    2 mei 2006
    Berichten:
    80
    zijn er ondertussen nog mensen die een goede oplossing hebben gevonden voor hun lipo,s vast te houden
    ik heb in mijn trf415msx mr de xray houder geplaatst maar heb al twee x een vliegende lipo tegen gekomen echt vast zitten ze niet

    zin er ondertussen nog oplossingen ??
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.783
    Locatie:
    Sassenheim
    Klitteband eronder.

    1 deel aan de accu en het andere deel aan het chassis.
     

Deel Deze Pagina