hoi ik ben op zoek naar een battery houder voor op mijn trf415msx mr aangezien ik vanaf nu nog enkel lipo ga rijden wil ik ze toch iets vaster hebben dan met de tape mijn orions 3200 passen mooi in de slots nu nog juist een mooie carbon houder heb het net al afgezocht maar volgens mij heeft tamiya geen hop up buiten de dure stickpack kit die ik toch niet zie zitten kan er iemand mij helpen
Ik heb nog een paar battery posts van de TRF501X liggen, deze zijn Tamiya blauw en als je die op je chassis schroeft en een CF strap neemt van de TA05 dan denk ik dat het wel gaat werken JK.
Bij de andere optie staat 416 op de doos Maar 415 msxx stickpack chassis lijkt me toch de goedkoopste
Chris, heeft de 416 standaard een battery strap erbij dan? En aan de stickpack conversie heb je niet veel aangezien de "blokjes" die daar bij zitten afgerond zijn en een LiPO meestal haaks is... JK.
de 501stukken zijn niet ideaal met de ta05 strap is juist iets te lang en de steuntjes zijn vanonder iets dikker als deze in de tapegleuf worden gevezen kunnen de orions er niet meer tussen en de ta05 strap is juist enkele mm te lang zodat gatje boren niet gaat (komt half over de gleuf) op mijn oude msx stond vroeger al een carbon strap op maar ik zou niet weten welk merk deze is deze zat aan 1 kant in een soort bolgewricht ik vermoed dat het ook xray was
Je zou ook het systeem van 3Racing kunnen nemen, dat zit met klitteband over de accu en op het chassis met twee U-vormige brackets. Dan zit de LiPO zeker goed. Je zal dan zeker ook moeten boren in je chassis, da's onvermijdelijk. JK.
mja maar wil op die accuhouder lood plakken want met die orion 3200 weegt hij te weinig langs deze zijde
Ben benieuwd of je met klitteband nog wel lood moet plakken. Klitteband is denk ik wel zwaarder dan je carbonnen houder....
Plus dat ik geen lood op een batterystrap zou plakken. Dit komt niet ten goede van de "centre of gravity". Lood kan je beter op loze plekken op het chassis plakken. Zo kan je ook nog iets aan gewichtsverdeling doen. JK.
ja ik weet het maar zo een orion 3200 weegt maar 200gram tov +400 voor een ib daardoor ligt al het gewicht langs de zeide van de motor het verschil is nu wel echt groot en heb het gevoel dat de wagen erg scheef trekt als ik gas los had om te proberen wat bladlood onder te tape op de accu gelegd en dit scheeftrekken was weg nu zoek ik dus een permanente oplossing daarvoor
Ga even bij de lokale bandenspecialist langs. Daar hebben ze plaklood wat ze gebruiken voor het uitbalanceren van de wielen. Meestal doen ze niet zo moeilijk en geven ze je wel wat lood. Desnoods koop je het van ze. Voordeel is dat er bijna altijd opstaat hoeveel gram elke stukje is. Ideaal en erg goedkoop en je kan het gewoon op je chassis plakken
ik ben dit vandaag gaan halen looool was de bedoeling om dat op de accuhouder te plakken hoeveel mag het verschil in gewicht zijn tussen links en rechts en voor en achter ik rij vooral op een kleine indoorbaan (tapijt) hier in mijn buurt
Verschil in links en rechts moet natuurlijk zo min mogelijk en het liefste niks zijn, dan is je auto in balans en zal hij bij acceleren en remmen niet vreemd reageren. Het gewicht tussen voor en achter moet je ook niet te veel aan stoeien. Vaak ietsjes meer gewicht voor kan geen kwaad, maar overdaad schaat! Groet Robert
Ik heb ook een vraagje met betrekking tot de tamiya trf 415 msx. Ik stel hem maar in dit topic, een nieuwe ervoor openen lijkt me overdreven. Ik heb onlangs via die forum een msx chassis aangeschaft. Nu hij bijna rijklaar is, heb ik enkel nog wat pinion gears nodig. De spur die erbij zit is 102 tands, hoeveel tands moet mijn pinion gear ongeveer zijn? Ik snap dat er geen ideale pinion is en dat dit afhankelijk is van de baan. Maar een indicatie zou wel fijn zijn, aangezien deze tandwieltjes vrij prijzig zijn. Ik wil dit jaar met 27t en 19t gaan rijden, voornamelijk op een vrij technisch circuit. Alvast bedankt, gr Joris
Joris, Je geeft zelf al aan dat het moeilijk is, maar een indicatie wil ik je wel proberen te geven. In je handleiding staat een zogeheten interne ratio van je auto. Ik weet deze even niet uit mijn hoofd (weet hem nog wel van de Evo 5 en de MSXX), maar als ik de verkeerde neem, moet je die zelf maar even aanpassen. Dit getal ligt meestal rond de 2 / 2.5. Uitgaand van een spurgear van 102 tanden en (gewoon een keuze) een motor tandwiel van 26 zit je op een ratio van: 102 / 26 * 2.0 = 7.84. Dit is voor een 19T en een 27T vrij hoog vertand, en mag nog wat “sneller”. 102 / 31 * 2.0 = 6.58. Dit komt al meer in de buurt, en zou ik persoonlijk voor een kort circuit als uitgangs punt proberen. 102 / 35 * 2.0 = 5.83. Dit gaat lekker hard, en is zeker ook te proberen, maar let op de temperatuur. Sneller kan zeker ook nog, maar dan moet je goed de temperatuur van je motor in acht houden. Let er wel op dat je hoofdtandwiel vrij groot is voor de stock. En je daardoor ook vrij grote motortandwielen moet gaan kopen. Zit je op een kleiner hoofdtandwiel kun je ook weer harder. In de stock zitten we op wedstrijd dagen soms op een verplaatsing van 4.5 of zelfs nog hoger. Maar na 5 minuten zijn de motoren dan ook goed warm. Ga lekker eens proberen, en leen anders van andere rijders een tandwiel! Groet Robert
zijn er ondertussen nog mensen die een goede oplossing hebben gevonden voor hun lipo,s vast te houden ik heb in mijn trf415msx mr de xray houder geplaatst maar heb al twee x een vliegende lipo tegen gekomen echt vast zitten ze niet zin er ondertussen nog oplossingen ??