Ja, prima servo, maar wel degelijk (een stuk) langzamer dan deze nieuwe servos. Die 0.06s is namelijk bij 7.2V en niet bij 6.0V. Ook is de kracht lager want bij de KO zegt de spec 9.5kg op 7.2V terwijl de snelste Savöx op 6.0V zelfs al hoger zit met 10.0kg.
die 2123 van ko werkt altijd op 7.2 volt er is een aparte stroomkabel naar de + van de accu zodus de snelheid is steeds wat het moet zijn wat van andere servos niet gezegd kan worden omdat ze voeding krijgen via ontvanger en met de laatste regelaars hebben de ontvangers het al moeilijk genoeg om op spanning te blijven laat staan de snelheid in de servo te houden
En hoe ga je die 7,2V realiseren met 5cellen??? Als de accu geen 7,2V levert dan zal de servo (ook via die blauwe servodraad) nooit 7,2V krijgen... De meeste ESC's die uitgerust zijn met zo'n servodraad kunnen inderdaad 7,2V doorgeven naar een servo én een bepaalde spanning naar de ontvanger als BEC sturen maar als er maar 5cellen (6V) als bronspanning is zal er via die draad ook maar 6V doorgestuurd worden en dus zal de servo langzamer en minder sterk zijn... Trouwens, over die nieuwe servo's... Iemand al een idee waar ze verkocht worden??? Die 1/12 servo ziet er wel interessant uit namelijk, wil ik wel eens proberen... Joost.
offcourse, maar ik denk niet dat de Flamme op 5 cellen rijdt, dus die kent dat probleem misschien niet.
Je kunt ze online bestellen via de importeur... aangezien linken naar winkels niet de bedoeling is in posts raad ik je aan door te klikken vanaf de link op redrc, of de nieuwslink die ik eerder in de post had staan (geen zin om terug te klikken) er zijn nu ook speciale introductieprijzen...
De Savöx werkt altijd op 6V door de BEC in de regelaar. De ontvanger doet totaal niets met de spanning die via de regelaar naar de servo gaat. Geeft het alleen door. Gebruiken ze gewoon een stukje print spoor voor. Dus de ontvanger heeft totaal geen moeite met de servo want hij doet er niets mee geeft alleen het signaal door wat ie moet doen. Ik denk zelfs dat de BEC van een regelaar nog veel constanter is als de accu spanning zelf. Zeker bij 6 cellen. Daar word de 7,2V terug gebracht naar 6V. Of die nu 7,2V, 7V of 8,5V is de accuspanning wordt altijd terug gebracht naar die 6V door de BEC in de regelaar. Heb je de Ko Propo op de accu staan varieert de snelheid en kracht van de servo net zoals de spanning van de accu varieert. Als ie net geladen is heb je 8,5V op je servo en aan het einde van de heat heb je misschien 6,5V of minder op je servo staan. Tijdens de heat heb je tijdens het optrekken ook steeds minder spanning dan wanneer je gas los hebt. Daardoor verschil in spanning en werking/snelheid/kracht dus en niet erg constant. Bij de Savöx wordt de spanning nog steeds terug gebracht naar 6V door de BEC van de regelaar. Dus veel constantere werking van de servo. Plus dat je die 0,01sec snelheid verschil niet gaat merken. Daarbij is die nog is 2x zo goedkoop als de Ko Propo. Waarom zou je dan nog een Ko kopen Als deze servo's ook goed en betrouwbaar zijn.
het is waar dat ik geen 5 cellen rij ik rij met lipo en ja de spanning zakt zeker maar het is wel zo dat de regelaar zoveel spanning kan wegtrekken dat de ontvanger en dus ook het bec circuit niet genoeg stroom krijgt (zeker bij spektrum ontvanger hoor je het wel is )en daardoor gaat de servo dus ook minder presteren ik ga deze servos zeker niet afbreken en de prijs is zeker mooi maar ik reageerde enkel op een zinnetje enkele posts terug (Hiermee zijn de servo's zowel sneller als sterker dan de huidige reeks van Futaba, Ko Propo en Hitec. De servo's zijn er al voor minder dan 60 euro.) ik weet dat ko al lang servos maakt die zeker zo snel zijn en er zijn nog merken zoals sanwa enz
Maar wat je nu doet is appels met peren vergelijken. Ik heb het over de gewone 6V servo's die iedereen kan gebruiken, jij hebt het over speciale 7,2V FET-servo's. Dat is net zoiets als in een echte raceklasse (1:1) als enige met een turbo gaan rijden en dan roepen dat je meer vermogen hebt...
En naast dat voor de gemiddelde wedstrijdrijder niet echt meer van toepassing gezien de 5 cellen regel en de 5 tot 6 volt spanning in de brandstofmodellen.
Dat lijkt me sterk, de BEC van een regelaar geeft alleen maar door wat door de accu geleverd wordt. (of je moet die kleine condensator mee willen rekenen?) En dan nog zijn er voorbeelden genoeg dat b.v. de BEC van een bekend merk niet voldoende is voor een snelle servo, ontvanger en transponder. (Gemiste rondjes, storing e.d. omdat de BEC van de Q2 niet genoeg stroom kan leveren)
De BEC geeft inderdaad door wat ie van de accu krijgt. In mijn voorbeeld met 7,2V zal dat dan ook bijna altijd 6V zijn omdat de accuspanning niet onder de 6V komt tenzij de accu bijna leeg is. In het geval van 5 cellen zal het vaker gebeuren dat de spanning minder constant is. Zolang de accuspanning boven de 6V zit, blijft de BEC spanning gewoon constant. Heb je dan spannings dippen die door hoge stroom vraag worden veroorzaakt zal de BEC spanning ook zakken. Maar dat heb je ook als je een FET servo rechtstreeks op accu aansluit. Er zijn altijd voorbeelden die niet goed werken. In de meeste gevallen werkt het allemaal prima.
Komen binnenkort ook twee nieuwe Schumacher Cat SX versies uit. Beide Assembled versies wat ik persoonlijk jammer vind. Schumacher CAT SX LiPo Phil Booth signature version: Schumacher CAT SX S1 Lipo:
Ook een mooi onzichtbaar bevestigingssysteem voor de body....da's toch best revolutionair!!! groet, Eric