Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb de indruk dat de levensduur van de hoofdmotor aanzienlijk wordt verlengd als er een heel klein beetje zeer dunne olie op de collector zit. Dit kan je aanbrengen door de heli op zijn kop te houden en dan een druppel olie in het gat te laten vallen. Een olieflesje met een dun buisje is handig. Deze worden o.a. in de modelspoorwereld gebruikt. Er zijn ook redelijke resultaten gemeld op RCGroups met WD40 en remmenreiniger. Dat de ene motor het langer blijft doen dan de andere komt waarschijnlijk omdat er soms wel of soms geen vettigheid op de collector zit. Als de koperen borstels droog op de collector lopen krijg je daar vonkvorming waardoor de collector inbrandt en de borstels wegbranden. Een klein beetje olie dempt deze vonkvorming, zij het ten koste van een iets grotere overgangsweerstand. Maar het vermogen van de motor blijft nog steeds toereikend. Ik ben op zoek naar de juiste olie en houd jullie op de hoogte. Je moet het oliën af en toe herhalen.Hoi Dude66,
Jammer dat je intussen een ietwat negatieve ervaring hebt concerning de hoofmotortjes. We hebben hier zo'n beetje allemaal al enkele hoofmotortjes moeten verwisselen na symtomen welke jij omschrijft, alleen niet zo rap achter elkaar. Zonde.
Er is wel vaker een minder goede kwaliteit main-engine langsgekomen maar zo snel als bij jou volgens mij nog niet.
Kijk werkelijk eens of alles zonder de motor wel soepel draait. Tijdens het vastzetten kan hij verschuiven. En haren ertussen kan idd voor de nodige weestand zorgen. En de twee tandwieltjes (motortandwiel en hoofdtandwiel) moeten zeker niet te strak strak zitten. Ik stel ze zo af dat er een heel klein beetje speling zichtbaar is met het blote oog. Ook hebben collega's hier hebben wel een een vloeipapiertje ertussen gedaan tijdens het vastzetten... Ik rook niet dus kan hier niet over meebabbelen, tis een idee natuurlijk.
We hebben allen het probleem dat de heli naar links wil met het verloop van een vluchtje. Er is veel over geschreven in voorgaande posts, ook ik heb hier de nodige duiten in het zakje gedaan. Ik heb zelfs een langere staart geprobeerd, helaas. Het zit m kennelijk gewoon in de combinatie van de gyro en de boordspanning van de LiPo. Dit zorgt voor onvoldoende correctie. Niet alles kan perfect zijn aan dit kleine wondertje. Het blijft erg leuk, morgen ook maar weer het koffertje opendoen... ;-)
Groet,
FF