Namaak T-rex 450 voor 35 dollar??

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Rogier, 1 jan 2009.

  1. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    Ik vind het toch een beetje raar, op mijn pakketje staat dat de douane waarde 45 euro is, toch moest ik 35 euro betalen.

    Mike
     
  2. Pirke

    Pirke Guest

    Dat klinkt als ccpm interacties. Zie de Finless Bob video "ccpm setup part 2" hoe je dat kunt oplossen.
     
  3. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Geen interactie, maar phasing van je swashplate. Dat wil zeggen dat je stuursignaal niet recht word uitgevoerd.

    Interactie is dat je heli stuurt als je pitch geeft.
     
  4. bennetje

    bennetje

    Lid geworden:
    1 jul 2005
    Berichten:
    272
    Maar betekent dit dat er een instelling niet goed is?
    Als ik naar de swashplate kijk zonder dat de motor draait zie ik dit effect niet.
     
  5. pierre v z

    pierre v z

    Lid geworden:
    21 jul 2008
    Berichten:
    282
    Locatie:
    etten leur
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2009
  6. Zandoor

    Zandoor

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Gelderland
    Even een kleine tip hier: dat gyro mount schuimpje alleen gebruiken om een stickertje vast te plakken ofzo i.i.g. geen gyro.
    Aangezien ik nog op me motorcombi en ontvanger zit te wachten staat ie op de slaapkamer te pronken. Wel heel appart dat de gyro gister face down op de vensterbank lag. Wel met lijmlaagje maar dus niet meer vast aan de heli...
     
  7. MikeV4

    MikeV4

    Lid geworden:
    10 mrt 2007
    Berichten:
    523
    Locatie:
    Abu Dhabi, VAE
    Heb de gyro er nu al een tijdje op zitten met dat schuimtape, geen enkel probleem. Wel eerst goed beide kanten ontvetten met isopropanol/alcohol voordat je het plakt.

    Met de mijn is gisteren voor het eerst gehooverd. De staart waggelde redelijk en weinig reactie op rudder input, nochthans is de Hyperion servo sterk genoeg. De bushing van de staart rotor bind op het asje en daarmee loopt het niet helemaal super. Heb het asje al wat geschuurd en opnieuw gepolijst, maar het is nog niet wat het zijn moet.

    Ik heb nog een reserve, denk dat ik die maar overzet.
     
  8. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    Ik ben rustig aan aan het beginnen met bouwen, maar ik loop nu al tegen een probleem aan. De inbus schroefjes hebben een beetje een apparte maat, als ik heb opmeet met de schuifmaat istie 1,5mm de inbus die ik gebruik is ook 1,5mm maar nogsteeds kan ik weinig, heel weinig kracht zetten zonder dat hij doorslipt.
    Mischien dat het een speciale maat is?
    Ik ben van plan om een setje aan te schaffen met wat heli gereedschap, wat kunnen jullie mij aanraden?

    Mike
     
  9. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Aha, het is nog meer een Align rip-off dan ik dacht.
    Bij mijn TREX700 had ik hetzelfde probleem.

    Hiervoor heb ik de Align imbus set gehaald.
    Die wijkt net even af en heeft deze problemen niet.
    Aangezien ik de 450 hiermee in elkaar heb gezet had ik geen problemen.
    HZ041 Imbus setje Align - RCHeliparts.nl
     
  10. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Had gemist dat hier een hele discussie gaande is maar dan toch ook even mijn praktische ervaringen...

    Mijn Heli eind januari besteld en in medio feb verstuurd (3 weken backorder en chinese nieuwjaar) in 4 dagen EMS in nederland en toen... Ja douane...
    Mijn totaal pakket was de HK450 met lader en accu's voor een totaal bedrag van 143 euro. en net beneden de 2 Kg..
    ja een week wachten en toen een brief van TNT post..
    Of ik maar even een gespecificeerde factuur kan overleggen en terug sturen..
    Toen (weer een week later) TNT post aan de deur zonder wisselgeld..
    of ik maar even 39.67 wil betalen.. (27,17 douane en 12,50 inklarings kosten) Dus beneden de 2 kg en onder de 150 euro maar gewoon douane kosten betalen.. Wat een %#%##_ zooi..
    Vooral omdat je EMS besteld en betaald en dan eerst 1 maand backorder en dan nog 2 weken douane vertraging...

    Maar goed pakketje binnen...
    Zag er prima verpakt uit en alles zat er in.. (dacht ik).
    Nou niet dus..
    een beschrijving en onderdelen lijst is schijnbaar te duur en een fatsoenlijke inpak controlle is ook weg bezuinigd. Gevolg, genoeg onderdelen alleen geen vertikale staart vin.
    Verder krijg je heel veel onderdelen en een goed inelkaar passende heli. Heb je nog nooit een 450 ccpm heli opgebouwd dan zou ik eerst maar eens de trex handleiding of KDS-GL handleidingen downloaden.

    Er zijn wel wat verbeteringen op diverse onderdelen uit te voeren maar dat laat ik graag aan je eigen inzicht over.
    De staart buis zou op mijn heli nooit vast komen te zitten omdat de 2 kunstof staarthuis delen met 6 gelijke korte parkers vast zaten. Ik heb gekozen voor 2 lange m3 bout-moer kombinaties dwars door het staart huis. Niet mooi maar wel 200% garantie voor succes.
    Verder zou je de skids vast moeten lijmen of schroeven anders blijven die draaien.
    De rotor bladen waren bij mij behoorlijk uitbalans maar de gewichten aan de flybar zijn helemaal onzinnig (mijn mening).
    Ook de steun waar de horizontale staart vin staart op zit is veel te ruim waardoor de steunen naar het frame niet voldoende helpen.

    Kortom.
    Leuke heli goed voor een opbouw door een ervaren bouwer waarmee je heel goedkoop kunt vliegen. Echter beginners zullen niet weten wat ze kunnen verwachten van een 450size heli en mogen dus problemen verwachten welke ze niet zullen herkennen en daarmee oplossen.

    Laatste Tip..
    Ga naar de lokale ijzer handel en koop daar eerst 2 a 3 1,5 mm imbus sleutels en indien voorradig 10 a 20 m2 moertjes. Zoals al eerder geschreven zijn de gebruikte imbus schroefjes wel aardig slap en draai je oude imbus sleutels zo daarop dol. Dus nieuwe sleutels inkorten|afzagen als je 1 of 2x door draaid. Dit is altijd nog goedkoper dan de speciale heli sleutels die je ook kapot krijgt...^

    benno

    benno
     
  11. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Dat is anders harstikke handig voor de mensen die een wat stabielere heli willen.
     
  12. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ja ik ken de theorie maar nu de praktijk..
    Laat ik ze ziten vibreert de heli heftig bij het optoeren en zodra de heli op toeren is blijft hij strak. Haal ik ze er af dan blijft hij strak maar ook bij het optoeren..
    De pads en rotor bladen zijn gebalanceerd en met de digi schuif afgesteld..
    (ik zie ook niet het nut met zware GF rotor bladen)

    benno
     
  13. gsi

    gsi

    Lid geworden:
    23 sep 2007
    Berichten:
    20
    Locatie:
    leiden
    Ik heb net als Mike een groot probleem met de bijgeleverde schroefjes. Met een inbus 1.5kan je totaal geen kracht zetten. Ik krijg de staartrotor er niet mee vast en wel meer dingen niet Slipt direct door. Volgens mij is het 1.6 of gewoon een heel slechte kwaliteit. Waar kan ik het beste een kompleet nieuw setje schroeven e.d bestellen van goede kwaliteit en passend voor de HK 450. Voor de rest lijkt het mij een leuk ding en hoop ik er net zoveel plezier aan te beleven als de King. 3D is toch niets voor mij

    Chris
     
  14. guy k

    guy k

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    46
    Locatie:
    kuurne be
    is het mogelijk dat die inbus vijsjes 1.5875 mm zijn zo ja dan is het een inbus sleutel van 1/16 inch
     
  15. bennetje

    bennetje

    Lid geworden:
    1 jul 2005
    Berichten:
    272
    Had ik al eens iets over gezegd in dit topic:

     
  16. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ja hoe onwaarschijnlijk dit ook is, klopt het wel.
    China en hongkong is gericht op de europese markt en normaal gebruiken ze daar alleen het metrische stelsel dus zou je 1,5 en 2 mm imbusjes verwachten. Alaign is volgens mij van amerikaans ontwerp en dus mag je bij alaign gereedschap idd verwachten dat ze amerikaanse maten gebruiken. Mijn iets versleten 1/16 inch imbus past geweldig op de boutjes terwijl nieuwe 1,5 mm imbusjes in no time dol draaien.
    Nu maar eens kijken of we nog amerikaanse maten bij de lokale ijzer boer kunnen vinden.

    Benno
     
  17. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    @plantjes.

    Misschien hebben ze de doosjes nog steeds bij de kijkshop. Hier zitten metrische en "britse/inch" maten in. Omdat ik een amerikaans vliegtuig (hobbico avistar) had gekocht had ik dus ook die inbusjes nodig:)
     
  18. Hoe weten jullie dat jullie spullen in Nederland zijn en bij de douane staan? ik heb wel een tracknummer gekregen maar die gaat maar tot HongKong.

    Danny
     
  19. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.986
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    058-2333333 = pakketcode NL aanvragen
    020-5873491 = inklaring
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  20. pierre v z

    pierre v z

    Lid geworden:
    21 jul 2008
    Berichten:
    282
    Locatie:
    etten leur
    hey even tussen door is dit ook een clone van een t rex 450. kds/gulang helicoptersRCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL! zoja kun je dan ook deze onderdelen dan ook voor de kh 450 gebruiken.

    hier staat mee info TNT Post | U verwacht een pakket uit het buitenland? - Houd rekening met inklaringskosten toch morgen even bellen met amsterdam.zo wat ik heb gelezen kom het hier door EMS Express to Netherlands als je je paktje op deze manier laat verzenden dan is de kans
    wel supper groot de hij bij de doaune blijf steken
    hier heb je nog meer info Contact ik ben even aan het zoeken op het net ik denk dat het allemaal wel meevalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!:sad:klantenservice-inklaring@tntpost.nl

    .
     

Deel Deze Pagina