Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Zal morgen eerst horen voor die dienstwagen, dan weet ik meer en hoor je van me! Bedankt alvast! Trouwens, hoe is jou status? en welk S nummer heb je gekozen? Kan ik de lijst aanvullen....
 
123 en 321 beschikbaar volgens wat ik kan lezen.. 321 zeker niet bezet, misschien 123 ergens in een trainingsflotille, maar dat vind ik zo net niet terug..
 
Heb hier nu boek op de bank liggen en de 123 heeft bestaan i.d.d. een trainingsboot.
321 niet te vinden in de lijst in het boek dus lekker uniek ;-)
Mijn nieuwe huisnummer van achter naar voren... :-)
 
Zal morgen eerst horen voor die dienstwagen, dan weet ik meer en hoor je van me! Bedankt alvast! Trouwens, hoe is jou status? en welk S nummer heb je gekozen? Kan ik de lijst aanvullen....


Oke Maarten,

Status is niet best, boot bouw staat even stil.
Nu bezig met 6 diensten met een totaal van 50 uur dienst.
Dan vakantie!!! hele week voor 16de vrij en dus non stop bouwen! :-)
Eerst verder de romp afwerken en het dek.
Dan de kalotte en techniek er in en varen maar.
Nog tijd over dan de details als reling enz op de boot!!!
 
Ben weer op de werf.

Bedankt voor de vlag! zal het deze week overmaken! ziet er top uit. Nu de stress van het afmaken, hoop priegelwerk nog te doen.

Over de S-nummers

Hier de link voor een historisch overzicht...

Schnellboot 1939/1940 Ships

Voor zover bekend

Roel: S131
05.01.1944 Sunk after air attack on 20.08.1944.

Paul: S155
Geen boot met dat nummer

Maarten C: S333
S329- S425 Lürssen Vegesack, 1945 Orders canceled.

Ik ga voor S262
Geen boot met dat nummer
 
Update:

Joris: S321
S308- S328 Lürssen Vegesack, 1945 Seven incomplete boats scuttled in the North sea, the 14 others scrapped in the shipyard.
 
De updat zoals hij er nu uitziet. Bedankt voor de reacties!

Roel : S131 : operationeel en snél!

Paul : S155 : proefvaart gemaakt, aan de afbouwkade, monteurs bezig in de machinekamer.

Maarten F : S262 aan de afbouwkade Kapitein een weekje op vakantie!

Maarten C : S333 operationeel : nog detailwerk, maar dat zal er altijd zijn, elke keer ik door een loep kijk.

Joris : S321 aan de afbouwkade.

Lagopus : S??? op de werf?

Frans : S??? niet rc. Wacht op verf

Bas : S??? Op de werf?

Hermor : 1/72 operationeel
 
FF een update wat de mijnen betreft.......weer veel gelezen.

De mijnen op een karretje zijn sovjet mijnen die buitgemaakt zijn en zijn hooguit in enkele tientallen gebruikt deze hadden 5 Hertz-hoorns en volgens het boek Schnellboote in Nederland e.d blz 234. 88cm diameter. De duitse variant op het blok is eigemlijk niet rond, 1,23 bij 1,17 diameter met 7 hertz-hoorns. De U-boot mijn is 78 cm diameter. Echter de meeste foto's laten de sovjet variant zien...... echt eenduidig zijn alle boeken niet......(kort: ik doe gewoon wat ik mooi vind)

FF een detail, waar we het volgens mij eerder over hebben gehad en niet in de kit zit. Op alle S100 en S38 (B) zit boven op de torpedo covers een deksel met een vergrendel stang. Deze zit ongeveer 1 cm (model) van de kalotte en net op de grens van rond naar vlak. Op bijna alle foto's te zien. De deksel zal in het echt 20 à 25 cm geweest zijn. Waarvoor?? als ik een open S-boot torpedo tube versie bekijk, loopt een pijp met een afsluiter boven langs de tube, ongeveer op die plek. Echter die is meer naar het midden toe. Als je een torpedo er naast houd zit de deksel precies boven een op de torpedo aangebrachte opening. (1e ring van achteren rechts naast de 5 gaatjes in lengte richting.) Ik vermoed dat in een extreem geval men via deze deksel toch iets met de torpedo kon doen. speculatie maar ik denk bij een mislukte lancering men de torpedo kon uitzetten. Volgens de indeling van de torpedo zit op die plek het een en ander met brandstof afsluiters e.d. De deksel heeft een flinke vergrendel stang er over heen wat inhoud dat de deksel dus krachten van binnenuit te verduren krijgt, wat zou kloppen als deze toegang heeft tot de lanceerbuis zelf.

gaat iemand dit nog aanbrengen?? (ik wel denk ik)
 
Yep, tenzij het de deksel, "Herr kaleun, ich bin vergeßen die torpedo zu tanken" deksel is!
 
Maarten F welkom thuis :-)
Thnx voor de info, ga ik ook nog even na lezen in de grote hoeveelheid boeken die ik heb over de S-boote.
Top dat je de vlag hebt en tevreden bent er mee.

Misschien nog wat doen zo maar nu eerst even onderuit op de bank.
Net weer 9 uur dienst gedraaid en me de gompes gelopen.

@ Maarten C, al wat bekend over vervoer?

@ All, wat de meeting betreft, nog behoefte aan een party tent?
Heb er hier een liggen...
 
@ All, wat de meeting betreft, nog behoefte aan een party tent?
Heb er hier een liggen...

Heemskerk had tijdens de ModelbouwforumWerkschependag (leuk woord voor 28 letterwoordenlingo;)) editie 2007 een aantal tenten staan.

Maar: een mailtje richting organisatie kan nooit kwaad natuurlijk.
(en met een "eigen tent" kunnen we natuurlijk wel een groot logo ophangen...

Bij mij op het werk hebben we een groot seal-apparaat waarmee ik A-3 kan insealen.
Ik kán natuurlijk het logo van het 8e (Modell-)Schnellbootflottille printen en insealen.

Roept u maar....
 
Ik gooi de tent gewoon in de auto en als er behoefte aan is kunnen we een "eigen" "bunker" maken.
Mij lijkt het wel leuk om een eigen zitje te maken.
 
Joris: Neem je dan ook stoelen, koffie, broodjes, snacks, 230V aansluiting, borrelnootjes, sterke (verhalen)drank, bier, sfeerverlichting, tentverwarming etc mee??

Voor de 20ste september is het zowiezo handig!
 
ehhh... vergeet de fototoestellen / filmapparatuur niet.
De eerste gezamelijke patrouille moet uiteraard wél voor het nageslacht vastgelegd worden!
 
ehhhhh hebben we eigenlijk wel personeel voor dat alles..............nee??

Crew meebrengen!!
 
Heren,

wie heeft een goed orgineel van het 8 ste logo (de Gazelle) en de vlag, zodat ik deze op bv A3 kan afdrukken.

Wil dit gebruiken voor de transportkist
 
Back
Top