Dl 100

Discussie in 'F3A-X' gestart door razor, 8 feb 2009.

  1. viper_l

    viper_l

    Lid geworden:
    30 jul 2008
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Waanrode
    jawel alles is binnen.Eindelijk.T'is een ultimate geworden ipv een christen eagle(ze waren tot de conclusie gekomen,nadat ik betaald had,dat de christen niet meer leverbaar was,heb dan maar een ultimate genomen)
    Daar ik al een greatplanes ultimate bezit van 1.80m span met DA 50 ga ik zowel de ultimate als de DL(e)55 terug verkopen.

    Aan de grote pitts ben ik deze avond begonnen.....
    Echter de handleiding vind ik nergens in de doos.Had jij er eentje bij?

    Morgen ga ik ook nnar Dortmund en ook voor mij staat er een prop voor de DL(e)111 op het lijstje.
    Misschien kunnen we mekaar eens eeven ontmoeten.Ik zal komen naar de trappen tussen 12u en 12:15
    Als je vanuit de vliegerhal komt en je gaat naar de trappen zal ik onderaan links wachten.Ik draag een lichtblauw hemnd met strepen.

    Hopelijk tot morgen
     
  2. razor

    razor Guest

  3. koen330

    koen330

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    226
    Locatie:
    Nijlen
    Hey Razor,

    Mooie kist.

    Ik zie dat je de headers niet op dezelfde lengte hebt om de 2 uitlaten mooi gelijk te laten komen.
    Gaat dit geen problemen geven nu de 2 cylinders niet hetzelfde "getuned" zijn?

    Ik heb de headers op mijn toestel toch op dezelfde lengte gezet. 1 uitlaatpijp zit dan iets naar voor.

    Groetjes,

    Koen
     
  4. razor

    razor Guest

    hij loopt er goed op, en het zijn geen reso'pijpen, dus vooralsnog levert dit geen problemen op, als ik echt alles uit de motor wou persen, had ik wel reso's gebruikt,
    maar aangezien ik er toch nooit contineu volgas mee vlieg, is het voordeel te verwaarlozen.

    tot nog toe heb ik ze altijd naar goed dunken in gebouwd, en daar nog nooit problemen mee gehad.

    en met een airobatic'kist vlieg je echt bijna nooit volgas...

    rick
     
  5. viper_l

    viper_l

    Lid geworden:
    30 jul 2008
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Waanrode
    Bedankt voor het plaatsen van de fotos ivm de uitlaten!
    zeer mooi afgewerkt trouwens.

    Mvg,
    Luc
     
  6. viper_l

    viper_l

    Lid geworden:
    30 jul 2008
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Waanrode
    En?Heeft ie al gevlogen?
     
  7. razor

    razor Guest

    nee, nog niet, ik denk als het meezit dit weekend aen anders volgend weekend....

    heb het veel te druk met andere dingen..
     
  8. Joeri G.

    Joeri G.

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Paal (België)
    Hey Rick,

    Ik sta op het punt om van die KS comfortmount beugels te bestellen, maar heb er nog een paar vraagjes over.

    Hoe hard zijn die rubbers daarvan, zit daar nog redelijk wat flex in of is het eerder een harde verbinding met de rompconstructie?

    Ook kan ik zien dat je de beugels helemaal achteraan de dempers zitten hebt, willen de dempers dan niet gaan doorhangen vooraan? Of zijn die flexibele headers stevig genoeg om vooraan te steunen?
     
  9. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Volgens mij kun je verschillende sterkten van die rubbers verkrijgen in een auto-onderdelenzaak...
     
  10. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    dat heb ik ook gedaan en uit een alu strip zelf de beugels gemaakt.
     
  11. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    De hardheid wordt uitgedrukt in " shore " voor zover ik weet...:)
     
  12. Joeri G.

    Joeri G.

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Paal (België)
    Zouden er meer of minder trillingen naar de romp gaan met het comfortmount systeem in vergelijking met het traditioneel triplex plankje met siliconenslang?
     
  13. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Het ziet er in ieder geval professioneler uit met het comfortmount-systeem.
    Om de uitlaten te kunnen vervangen ( uitbouwen ) moeten deze mounts daarvoor op een bereikbare plaats komen ( om de beugels te kunnen losmaken )
    Met het triplex plankje met siliconenslang schuif je de uitlaten gewoon erin ....
    Op de foto van Razor is duidelijk te zien dat hij in geval van uitlaat demontage, de ontvanger ook moet uitbouwen om aan de comfortmounts te kunnen.
    Ieder systeempje heeft zo zijn voor- en nadelen...
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2009
  14. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    op mijn krill sukhoi heb ik deze werkwijze voor het eerst toegepast.

    Verder ook voor het eerst de motor start gemonteerd. (ook eerste keer een boxer)

    resultaat is een stille kist tot zelfs mijn grote verbazing. Bedoeling was (is) een hydemount te laten maken maar momenteel twijfel ik nog.
     
  15. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    @ 3W Flyer

    Peter, wat is het voordeligst qua invoertaksen , btw ? Een DL 111 in het UK bestellen of in China?
     
  16. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    als je in UK besteld wordt hij je ook toegestuurd vanuit china.

    er moest enkel 10 euro kosten betaald worden. Dus daar waar motor + transport het voordeligst is : daar kopen.
     
  17. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Volgens mij ben je wel veel beter in de uk...
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Je moet een beetje geluk hebben met de douane, dan kun je wel goedkoper uitkomen lijkt me. Helaas is dat alleen niet te plannen van te voren....:)
     
  19. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Ik zie géén prijzen staan bij Cyclone ...:confused:
     
  20. razor

    razor Guest

    nou, dat valt mee, hoor, kan ze gewoon los draaien zonder ook maar iets anders te hoeven verwijderen. een bijkomend voordeel ten opzichte van hetplankje siliconen verhaal, deze mounts zorgen er ook voor dat de dempers niet naar achteren schuiven ze houden de dempers goed op hun plaats....
     

Deel Deze Pagina