jawel alles is binnen.Eindelijk.T'is een ultimate geworden ipv een christen eagle(ze waren tot de conclusie gekomen,nadat ik betaald had,dat de christen niet meer leverbaar was,heb dan maar een ultimate genomen) Daar ik al een greatplanes ultimate bezit van 1.80m span met DA 50 ga ik zowel de ultimate als de DL(e)55 terug verkopen. Aan de grote pitts ben ik deze avond begonnen..... Echter de handleiding vind ik nergens in de doos.Had jij er eentje bij? Morgen ga ik ook nnar Dortmund en ook voor mij staat er een prop voor de DL(e)111 op het lijstje. Misschien kunnen we mekaar eens eeven ontmoeten.Ik zal komen naar de trappen tussen 12u en 12:15 Als je vanuit de vliegerhal komt en je gaat naar de trappen zal ik onderaan links wachten.Ik draag een lichtblauw hemnd met strepen. Hopelijk tot morgen
Hey Razor, Mooie kist. Ik zie dat je de headers niet op dezelfde lengte hebt om de 2 uitlaten mooi gelijk te laten komen. Gaat dit geen problemen geven nu de 2 cylinders niet hetzelfde "getuned" zijn? Ik heb de headers op mijn toestel toch op dezelfde lengte gezet. 1 uitlaatpijp zit dan iets naar voor. Groetjes, Koen
hij loopt er goed op, en het zijn geen reso'pijpen, dus vooralsnog levert dit geen problemen op, als ik echt alles uit de motor wou persen, had ik wel reso's gebruikt, maar aangezien ik er toch nooit contineu volgas mee vlieg, is het voordeel te verwaarlozen. tot nog toe heb ik ze altijd naar goed dunken in gebouwd, en daar nog nooit problemen mee gehad. en met een airobatic'kist vlieg je echt bijna nooit volgas... rick
nee, nog niet, ik denk als het meezit dit weekend aen anders volgend weekend.... heb het veel te druk met andere dingen..
Hey Rick, Ik sta op het punt om van die KS comfortmount beugels te bestellen, maar heb er nog een paar vraagjes over. Hoe hard zijn die rubbers daarvan, zit daar nog redelijk wat flex in of is het eerder een harde verbinding met de rompconstructie? Ook kan ik zien dat je de beugels helemaal achteraan de dempers zitten hebt, willen de dempers dan niet gaan doorhangen vooraan? Of zijn die flexibele headers stevig genoeg om vooraan te steunen?
Zouden er meer of minder trillingen naar de romp gaan met het comfortmount systeem in vergelijking met het traditioneel triplex plankje met siliconenslang?
Het ziet er in ieder geval professioneler uit met het comfortmount-systeem. Om de uitlaten te kunnen vervangen ( uitbouwen ) moeten deze mounts daarvoor op een bereikbare plaats komen ( om de beugels te kunnen losmaken ) Met het triplex plankje met siliconenslang schuif je de uitlaten gewoon erin .... Op de foto van Razor is duidelijk te zien dat hij in geval van uitlaat demontage, de ontvanger ook moet uitbouwen om aan de comfortmounts te kunnen. Ieder systeempje heeft zo zijn voor- en nadelen...
op mijn krill sukhoi heb ik deze werkwijze voor het eerst toegepast. Verder ook voor het eerst de motor start gemonteerd. (ook eerste keer een boxer) resultaat is een stille kist tot zelfs mijn grote verbazing. Bedoeling was (is) een hydemount te laten maken maar momenteel twijfel ik nog.
@ 3W Flyer Peter, wat is het voordeligst qua invoertaksen , btw ? Een DL 111 in het UK bestellen of in China?
als je in UK besteld wordt hij je ook toegestuurd vanuit china. er moest enkel 10 euro kosten betaald worden. Dus daar waar motor + transport het voordeligst is : daar kopen.
Je moet een beetje geluk hebben met de douane, dan kun je wel goedkoper uitkomen lijkt me. Helaas is dat alleen niet te plannen van te voren....
nou, dat valt mee, hoor, kan ze gewoon los draaien zonder ook maar iets anders te hoeven verwijderen. een bijkomend voordeel ten opzichte van hetplankje siliconen verhaal, deze mounts zorgen er ook voor dat de dempers niet naar achteren schuiven ze houden de dempers goed op hun plaats....