Vastloper Nitro Star G3.0

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Masun, 9 mei 2009.

  1. Masun

    Masun Guest

    Vandaag dikke pech want onze G3.0 is bijna vastgelopen.

    Van het veertje achter de starting pin was een stukje afgebroken en dat was de veroorzaker.

    Ik loop nu tegen het probleem aan dat ik de cylinder niet uit het blok krijg.

    Iemand enig idee hoe ik dat voor mekaar krijg.

    Al met al word het een dure reparatie,cylinder zuiger en wat kleine dingetjes en ik ben zo tegen de 80a90 euro kwijt.

    Dan kan ik onderhand net zo goed een nwe motor kopen.

    Iemand nog een tip wat een nieuw torretje aangaat wat iets goedkoper is dan een G3.0 maar wel qua prestaties in de buurt komt?

    Het is voor op een HPI Firestorm.
     
  2. Pieter Jan van Woerkom

    Pieter Jan van Woerkom

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    284
    Locatie:
    Zoetermeer
    Leg em eens in de oven op 80 graden en dan (met handschoenen aan) nog eens proberen.
     
  3. Iguanart

    Iguanart Guest

    moet niet gekker worden hier op dit forum..
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.786
    Locatie:
    Sassenheim
    [​IMG]

    Maar ja, vele topics waarin dit al besproken is.
     
  5. TQ-Ralph

    TQ-Ralph

    Lid geworden:
    11 nov 2006
    Berichten:
    426
    re

    Anders leg je hem ff in de oven hhahaha das echt zaterdagavond humor!
     
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    tjah, als het zo grappig lijkt moet je het maar eens proberen
    De metalen zetten uit en het ene metaal krimpt meer dan het andere waardoor je een lager/cilinder een stuk makkelijker zou kunnen verwijderen.
     
  7. TQ-Ralph

    TQ-Ralph

    Lid geworden:
    11 nov 2006
    Berichten:
    426
    Nee echtwaar? Maar een tiewrap pakken en binnen 2 seconden die cilinderbus eruit wippen klinkt me toch beter in de oren...
     
  8. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Tjah, er zijn nu eenmaal mensen die niet met een Tiewrap om kunnen gaan denk ik...

    maar het kunnen ook 3 seconden zijn he :)
     
  9. Masun

    Masun Guest

    In plaats van zo'n antwoord kan je iemand ook een link naar een topic geven.:(

    Iemand nog een tip wat een nieuw torretje aangaat wat iets goedkoper is dan een G3.0 maar wel qua prestaties in de buurt komt?

    Het is voor op een HPI Firestorm.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2009
  10. sandermt2

    sandermt2 Guest

    In plaats van zelf nog een keer een antwoord op Roelof te geven, had je zelf ook eens de zoekfunctie kunnen gebruiken. :)
     
  11. Masun

    Masun Guest

    Dat kan jij je ook aan trekken.:confused:

    Met wat ik gevonden heb kom ik niet verder want die sleeve zit muurvast.

    De zuiger gaat nog wel heen en weer.

    Er zijn ook mensen die wat minder handig zijn met bepaalde dingen en die kan je mijns inziens beter even op weg helpen dan nietzseggende antwoorden geven,dat is zoooo makkelijk.
     
  12. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.400
    Als je toch de zuiger en de bus al moet vervangen, heeft het weinig nut om voorzichtig te doen. Dus: tang erop of van onderaf eruit slaan of blok in de draaibank zetten en bus er bijna uit draaien (daarna frommel je hem gewoon in elkaar) Mocht je hierbij het huis beschadigen; gewoon een nieuwe motor kopen (is sowieso het verstandigst) Zo duur zijn die blokjes nu ook weer niet en voor het prijsverschil tussen losse onderdelen en een nieuw blok zou ik niet eens de moeite nemen.
     
  13. Masun

    Masun Guest

    Ja daar heb ik ook al aan zitten denken.

    Is er buiten de G3.0 motor nog iets wat er op die auto past?
     
  14. Sdemon

    Sdemon

    Lid geworden:
    22 jul 2007
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Emmen
    Er zijn meerdere motoren die passen op de forestorm. Het is meer een vraag van wat mag het motortje kosten.
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.786
    Locatie:
    Sassenheim
    Alles wat het formaat smallblock is gaat passen, dat zijn meestal de motoren tot 3cc.

    Pas op met de uitdrukking "bigger = better", geen enkele 3cc motor zal de prestaties van een 2.1cc top wedstrijdmotor overtreffen op hooguit de OSMAX 18TZ na, maar dat is een monster....
     
  16. xutracer

    xutracer

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    430
    Locatie:
    Borculo
    Let wel, G3.0 heeft een SG krukas. Dus als je wil overstappen zonder veel gedoe kan je beter overstappen op een 3,5 cc motor, wil je klein blijven (en dus een korte krukas) dan zul je waarschijnlijk een krukas verlenger moeten kopen bij je nieuwe motor. Wij hebben hier het zelfde probleem gehad met een mt2 G3.0, als je die verlenger er niet op wil (want dit kan betekenen dat je een stukje van de krukas van de nieuwe motor moet afzagen omdat hij anders niet goed sluit) dan ben je haast gedongen om een nieuwe g3.0 te kopen, ik kon in ieder geval geen small block motoren vinden met een SG krukas op de G3.0 na dan.
     
  17. Rs4 evo 3+

    Rs4 evo 3+

    Lid geworden:
    19 aug 2008
    Berichten:
    235
    Locatie:
    Rotterdam
  18. ik ga een HPI firestorm T10 kopen... heeft iemand goede uitleg over deze en is ie aan te raden enzo??
     
  19. HPI firestorm T10

    ik ben van plan een HPI firestorm T10 te kopen. heeft iemand goede uitleg over deze wagen en is ie aan te raden?
     
  20. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Ik zou voor een ander kleurtje gaan, alleen een ander letter type gaat je niet echt helpen;)
     

Deel Deze Pagina