Ik vlieg zelf geen heli, maar op onze club is men zeer te spreken over de OS motoren (zowel heli als vliegtuig) Bijna iedereen vliegt met een OS50 hyper (Zowel raptor als in een Trex-600N pro). Gebruikte brandstof is meestal coolpower 15% De echte kenners zullen zich nog wel melden
De OS en de YS zijn goede en betrouwbare motoren en voorte beginnen een goede keuze , maar als ge een beetje 3D wilt vliegen zonder pitchmanegment zijn ze wat flauw in power indien ge met 15% nitro vliegt . Ikzelf heb de Redline zitten in de Raptor , indien goed afgesteld is het een plezier om in je heli te hebben ... MAAR , indien er niet de laatste Carb opzit is het wat stress . Hoofdnaald niet te vast zit, idle naald die durft eruit te trillen en derde naald die verkeerd staat en ook van positie veranderd . Met de nieuwe carb hebben ze al die problemen eruit gewerkt ,dus daarmee. Ik zat de laatste tijd met een kloppend geluid bij het starten en het vliegen , echt erritant en luid . Probleem gevonden en opgelost , rollager stuk en intussen vervangen , loopt terug als een klokje . Dus.. krachtige motor maar k'heb er al wat zorgen mee gehad ! Toch eventjes uitkijken want NovaRossi brengt een 57 motor uit maar nog niet te koop en dus nog geen kommentaren . Het is wel een goede motorbouwer maar het blijft afwachten ! RunRyder - Novarossi Hr57-3d New Heli Engine Generation - Page 1
hoi ,heb sins kort een redline 53 in mijnt-rex600 met zimmerman uitlaat ik heb nu een vlucht of 12 gemaakt vlieg hem op 0 nitro en 12% sx oil vlieg niet echt 3d ,maar ik vindt hem tot nu toe mooi lopen volgens mijn menig power zat zal er op een later tijdstip op terug komen
Zal dan maar voor de redline 53 gaan denk ik. Maar heb nog een beetje de tijd om aan te kopen,ik had gehoopt op de paashaas.
hoi ,daar ben ik weer ik heb de redline 53 geprobeert met 11%syn olie 0-nitro te vliegen was na mijn mening toch iets te weinig olie ik heb 1% wonder olie toe gevoegt nou zoon 40 vluchten gemaakt ,loopt perfect tot nu toe meer plezier van dan van mijn vorige o.s. hyper m.v.g. hub
Hallo, Ben nu toch voor den OS 50 gegaan. Volgende week in de T-rex 600N Pro plaatsen. Nog een uitlaat voor erop vinden en iemand die wat uitleg kan geven hoe de motor moet gestart worden. Grt.
Goede keuze , je zal er zeker plezier aan hebben MAAR met tijd zul je toch het gebrek aan power ondervinden . Trouwens ik heb nog een standaarduitlaat te koop liggen in nieuwstaat ! Mijn Redline loopt nu weer super en keer niet meer terug naar een OS50 ofwel ze bij OS een 53 of een 57 uitbrengen . Ze zijn ook niet onfeilbaar bij OS want ze hebben ook al een paar keer de bal mis geslagen !(carbu problemen en trillingen...)
Ach, dit draadje zag ik te laat.... Jammer, wilde even zeggen dat ik nu een jaar of zes, zeven (Meer dan 180 zuivere vlieguren) met een Rossi R53 vlieg, die op nul Nitro al een behoorlijke hoop power heeft, en een uitermate goede slijtvastheid laat zien. Tevens is het ding (met resopijp, dat wel) heel erg makkelijk via de gascurve op een uitermate constant toerental te houden. Ik was altijd een "OS-only vlieger", maar ben helemaal om, als het een methanol motor in een heli moet zijn, dan staat Rossi wat mij betreft, helemaal bovenaan mijn lijstje! (Maar ik ben geen wedstrijdvlieger of zo) Ik ben dus heel erg tevreden met deze motor, en verwacht dan ook dat de 57 eigenlijk ook een supermotor is. Groet, Bert
even een algemene tip: Als je in een bepaalde forum sectie bovenaan op "forumopties" drukt, dan kan je een abbonement op een sectie nemen. Als je dan inlogt op het MBF en eerst bovenaan gebruikersinstellingen aanklikt, dan krijg je alle nieuwe post in de secties met een abbo automatisch te zien. Grt, Eric
Eventjes een Update ! YS brengt nu ook een 57 uit , daarmee dat ze in de shops de YS50 aan mooie prijzen te koop aanboden, om van hun stock af te geraken .
Heb de bestelling vandaag nog kunnen veranderen naar de redline 53.Zit nu op de post.Moeilijke keuze geweest als je moet kiezen met de ondervindingen van andere piloten.Zal het allemaal moeten ondervinden ofdat het de goede keuze was. Bedankt allemaal voor het advies. Grt.
Ik heb momenteel beide en met geen van deze motoren doe je een miskoop. De RedLine is wel de sterkste van de 2, de OS vind ik iets mooier lopen.
Als er bestellingen worden gedaan... waar? Wat is een goed adres voor het bestellen van de Redline TT53 en de uitlaat? zonder specifiek reclame te maken PBtje mag natuurlijk ok
Temperatuur redline 53 Weet iemand de juiste temperatuur van de redline motor ? En hoe zijn de naalden afgesteld, ik snap dat het ook af hangt van de omgevingstemp. maar ik bedoel de basis afstelling, zowel voor het inlopen als gewoon lekker vliegen. Volgens de handleiding moet de needle valve 3 hele omwemtelingen uit maar er wordt niets gezegd over de andere naald, wie kan me helpen?
Ik heb die motor nog nooit afgesteld. Maar alle motoren stel je hetzelfde af. Eerst factory default. Dan de kleine naald Dan de grote naald Hoe je dit doet staat hier: http://www.jupiter-venlo.nl/Algemeen/Tips/Helimotor afstellen v3.1.pdf