David Vaughan P-51B Mustang

Sorry Jan , maar ik zou er nog niet aan beginnen .
Gezien wat je nog allemaal Half gebouwd hebt liggen zou ik dat eerst afwerken. :oops:
(nu dat hebben we allemaal wel :mrgreen: denk ik , maar als ik kijk naar de bouw tijd van de Strega , kun je met deze beter wachten tot je pensioen ;);))

just my two cents :rolleyes:
 
Welnee niks wachten lekker aan de slag, je kunt de onderdelen toch mooi alvast uitzagen.

Als de andere modellen dan klaar zijn kun je werken vanuit een kit en dat werkt lekker vlot.

Ton
 
Even snel tussendoor (hup, schiet gelijk in de verdediging . . . :?)

maar als ik kijk naar de bouw tijd van de Strega

Klopt, maar dat is wel inclusief
- de restauratie van de Sopwith Pup en
- de bouw van de romp van de C-130.

Dat scheelt! :p

(Of vergis ik me nou? :?)


jan.
 
Dat eindeloze gepruts met de 'finish' van de Strega; ik verlang erg naar een mooie tekening, potlood, gradenboog, linealen, calculator, mm-papier, van die dingen, en hout!


jan.
 
Jan,

Dat is nou ook helemaal mijn idee, spuit een mooi kleurtje op die Strega en maak em vliegklaar.
Kunnen we samen op Oss lekker racen.

De energie die je in de bouw en afwerking van de Strega steekt komt beter tot zijn recht in een grotere kist als de Mustang van David Vaughan of een Brian Taylor die je dan wel moet aanpassen naar een B.

Ton
 
grr, nu kan ik de David Vaughan tekening niet meer overnemen van je. Is geen probleem hoor, mijn P-51B komt er ook nog wel een keer!

Succes met de bouw!
 
Ik krijg het nog niet helemaal helder hoe wie wat dit precies is . . .

Is wel een beetje een beest, met 89" span . . .

We zullen zien.


jan.
 
Ik was heel enthousiast voor Jan:

bouwen! bouwen! bouwen! bouwen! bouwen! bouwen! ...
:-) :-) :-) :-)
enne:
bouwverslag bouwverslag bouwverslag bouwverslag bouwverslag bouwverslag

Maar ik denk toch dat ik het met onderstaande eens ben

jetpropdlx: Sorry Jan , maar ik zou er nog niet aan beginnen .

De tijd die je kwijt bent met een nieuw project opstarten, kun je nu goed steken in het vliegklaar maken van de Strega. Enne een goede spreuk is ook altijd:
een schaalmodel is nooit af, je stopt op een gegeven moment met bouwen (o.i.d). Dus kleurtje erop, apparatuur erin en vliegen met die kist!

Ik zie het bij mezelf ook heel vaak, heel enthousiast beginnen met iets nieuws om dan een er achter te komen dat je het toch anders had willen doen, of dat je een nog leuker project tegen komt. Even lekker blijven dromen en dan over een tijdje na er flink op gekauwd te hebben, beginnen en beter weten hoe je e.e.a. wilt.

Bovenstaand niet belerend bedoelt, maar van enthousiaste schaalbouwer tot enthousiaste schaalbouwer.
 
ik heb tog ook meerdere projecten tegelijk lopen
3 spits 1 bijna klaar
een pup voral opknapwerk
de D21 moet voor augustus spuitklaar zijn
maar voor echte bouwers is dat geen probleem
de meeste die ik ken zijn met meerdere kisten bezich
 
Een nog jonge Philip Avonds . . .

754a2e95dcd9ab7.jpg


Er is verder weinig over Vaughan / het model te vinden. :?

In het boek Scale Model Aircraft for Radio Control staan nog drie foto's van Vaughan samen met z'n P51 . . .


Is er iets bekend over de eigenschappen van verschillende maten?

1 meter: da's een kleintje.

1,5 meter: eigenlijk nog steeds klein.

2 meter: iets meer dan vroeger normaal was, begint er op te lijken!

2,5 meter: kijk, da's echt een kist!

Is het zinvol het ontwerp van Vaughan (70" = 1,78 m.) op te blazen (even los van
de extra kopieerkosten . . . :p)


jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg het nog niet helemaal helder hoe wie wat dit precies is . . .

Is wel een beetje een beest, met 89" span . . .

We zullen zien.


jan.

http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=8038&PN=3
http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=12026&PN=1
http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=12320&PN=3
http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=11841&PN=2
http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=11839&PN=2&TPN=1
http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=11856&PN=1&TPN=2

Ja, je moet je registreren maar dat is helemaal gratis en meer dan de moeite waard. En je krijgt ook geen spammailtjes van ze dus geen excuus om het niet te kunnen bekijken!
 
Okay Ton, ff rekenen . . .

Dan moet ik 'm dus 40% opblazen! :shock:

Wat voor electromotor past daarbij? :p



Maar ik meen het wel degelijk serieus. :yes:

Wat is, als je transporteerbaarheid (ongedeelde vleugel?), en kosten van motorisering, regelaar en accu's in ogenschouw neemt, een soort van bovengrens?

(Anno 2009, hoe de vlag er in pak 'm beet 2014 bijhangt is natuurlijk weer een heel ander verhaal . . .)

En er moeten natuurlijk ook wel retracts, wielen en spinners leverbaar zijn.

Top Flite giant scale P51 is 2140 mm, daar is alles voor . . .

Tja . . . :?

Je zou er uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren over kunnen oh-en. :yes:

Maar dat gaan we niet doen! :nooo:

;)


jan.
 
electromotoren zijn er ook van 3kw of hoger. LiPo pakketten en regelaars zijn er zo groot als je wilt, dus dat is het probleem niet.
Een mooie VarioProp propellor met spinner is ook in de juiste maat te krijgen.
Retracts zijn met dit formaat ok zelf te maken, dus ook dat is het probleem niet.

Wat het probleem wel is: je kunt er zoveel details op kwijt dat hij 2018 pas vliegt :p
 
Jan,

Dat klinkt goed maar je hoeft je nog niet druk te maken over de motor, want tegen de tijd dat die erin moet 2014 is er al weer een nieuwe generatie motoren en accu's uit.

Ton
 
Back
Top