AXN Floater-Jet: Geschikt voor een beginner?

Discussie in 'Beginners' gestart door Jeffrey432, 10 mrt 2009.

  1. Chronoholic

    Chronoholic Guest

    EMS?

    Je krijgt zeker weten een acceptgiro van ze thuis.
     
  2. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    Waarom zeker?, vertel

    had ik het anders moeten doen dan?

    EMS express is dat TNT of wordt die bezorgd door DHL?
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2009
  3. willemvdm

    willemvdm

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.531
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Mijn ervaring:
    DHL nog nooit een factuur gehad (4 tot 5 dagen in huis)
    Fedex nog nooit een factuur gehad (7 dagen in huis)
    1e keer airparcel/TNT gelijk een factuur. (nu al 3 weken)

    Opgezocht de kosten:
    waarde zending 0 - 22 euro = vrij
    22 -150 euro = BTW + 12,50 inklaringskosten
    meer als 150 euro = BTW + invoerrechten + inklaringskosten.

    Voor een zending van 30 euro ben je dus relatief duur uit, 18,00 euro.
    voor een zending van 100 euro valt het nog wel mee 31,00 euro.


    Groeten Willem
     
  4. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    wilem bedankt voor de uitleg, naja dan zijn mij kosten 30 euro,
    pakket was 98 euro...
    je zegt DHL dus EMS express is DHL neem ik aan

    van die 22 euro vrij zijn kon ik niets vinden vond alleen dit:
    Kopen via internet of postorder door particulieren
     
  5. Chronoholic

    Chronoholic Guest

    EMS gaat via tnt als voorranggevalletje.
    En je krijgt inderdaad voorrang, bij de douane afdeling -.-
     
  6. willemvdm

    willemvdm

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.531
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Er stond een heel stuk in de geldgids van de consumenten bond.
    Ik las dat je ook BTW moet betalen over de verzendkosten....
    Wordt dus iets duurder als ik eerst gedacht had.

    Groeten Willem
     
  7. xerxes

    xerxes

    Lid geworden:
    15 okt 2007
    Berichten:
    107
    Locatie:
    Almere
    Hoi Willem;

    Paypal email opsnorren; importeren in Words.
    Bedrag wat op de bon van Hobbycity overnemen en dit als bedrag voor je vliegtuig zetten (dan klopt het bedrag ook weer met wat er op de Hobbycityticket staat...).

    Dan verzendkosten rond de 20 dollar nemen. Optellen; berekenen wat het in Euro's kost (omrekenfactuur staat ook die email) en deze bedragen (dollar en euro) in Word veranderen (let op: de titel van je Paypal bericht is ook het totaal bedrag); uitprinten en opsturen naar EMS samen met een ingevuld EMS formulier. Niet teveel opzetten, alleen speelgoedvliegtuig en transportkosten.
    Ook meteen je lipo's/servo's van deze factuur afhalen; die zitten goed verpakt en dat zien ze niet; ze kijken alleen naar je grote vliegtuig. Ook ff de omschrijving op je paypal veranderen, want als ze googlen zien ze de juiste waarde; bijvoorbeeld ervan maken: Flyer AK324 Plane.
    5 Dagen later je vliegtuig en de rest binnen waar je dan rond de 25 euro moet bijbetalen.

    Oh ja, dit mag natuurlijk niet; het is maar een ideetje..... maar werkt erg goed (natuurlijk van horen/zeggen.....)
     
  8. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323

    Willem,
    En al rekening gehad van TNT?
    En al gevlogen..vertel je ervaring ,
    problemen met bouwen ?
    past de lipo?
    ben benieuwd
    groeten
     
  9. willemvdm

    willemvdm

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.531
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Vandaag gebeld met TNT omdat ik nog steeds geen bericht heb.
    10 dagen geleden de factuur naar hun opgestuurd.
    Verwerking bij de douane kan volgens TNT tot 30 dagen duren.
    Ik blijf in de toekomst bij DHL voor zendingen zonder LIPO en bij Fedex voor zendingen met Lipo.
    Volgens Hobbycity was deze doos te groot voor DHL, maar dat begrijp ik niet.
    Voor mijn werk heb ik weleens 500 kilo per DHL gestuurd (dat was ook wel een drama, duurde ook 2 weken)

    Ik wilde ook een Tiger Moth van GWS (de grote 400, niet de indoor) afbouwen.
    Had ik ongebouwd op marktplaats voor een prikje gekocht.
    Daar wil ik dus ook de 3S1300 lipo's inzetten.
    (ik ben bang dat 3S2000 wat te zwaar wordt voor deze TigerMoth)
    Die zitten dus bij deze zending.

    Ik kan dus testen, zijn de 3S2000 lipo's te zwaar voor de floater jet dan gaan de 3S1300 erin.

    Maar nu dus afwachten op TNT en de douane

    Groeten Willem
     
  10. willemvdm

    willemvdm

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.531
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Dinsdagmiddag is het pakket dus bezorgd door de post!
    Gelijk 33 euro moeten betalen aan de postbode voor de inklaringskosten en BTW.
    Nu ja, valt de prijs nog niet tegen (ik had ook nog wat Lipo's en servo's meebesteld.)
    Naar aanleiding van de discussies over het gewicht:

    De orginele doos (dun karton) met het vliegtuig weegt 2400 gram
    Hobbycity heeft er zelf nog wat extra verpakkingsmateriaal in gedaan en wat extra plakband.
    Verder zat dit geheel in een tweede stevige doos van dik karton.
    Dan is het verzendgewicht circa 3500 gram voor de floater jet.
    (ik kwam op 3850 gram met de extra's)

    Ben net pas thuis van een avondcursus dus nog geen tijd gehad om alles goed te bekijken.
    Het vliegtuig is zeer goed verpakt, het materiaal is EPO, het oppervlakte is zeer glad en voelt wat "vettig" aan.
    De structuur is grote "bolletjes"net zoals het Elapor van de Easystar.

    Morgen verder uitpakken en dan zaterdag de maiden?

    Groeten Willem
     
  11. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    Ok Willem ik heb hem vandaag ook ontvangen door TNT , was vorige week dinsdag verstuurd door HC, had hem via EMS express laten komen.
    Ik heb geen acceptgiro gehad nog.
    Was bij jou de invoice die erbij zat ook met lage prijzen airplane USD 18,30 en verzendkosten USD 20,45 ?
    Alles zat goed verpakt....perfect

    o en laten we hopen we hebben niet zoveel problemen als er gemeld word op http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=972336
    die ajbaker heeft goede tips
    moet je veel elapor weghalen voor lipo?..welke lipos heb je laten koomen zippy's?

    suc6
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2009
  12. willemvdm

    willemvdm

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.531
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Hallo Jaccies

    Jij slaapt ook nooit zie ik!
    Ik heb gisteravond ook de doos uitgepakt als een kleine jongen op 4 december.
    Kistje ziet er prachtig uit, veel mooier design als een EZ*.
    Ook de afwerking is perfect.
    Kleindelen en lijm zit erbij.
    Er zit een boekje bij waarop staat:
    INSTRUCTION MANUAL Before assembling, please read this instruction troughly.
    Dus is kijk in het boekje. ER STAAT NIETS IN !!!!!!
    Geen info over de servo's, motor (AX-2208 2200Kv) of ESC
    Het zwaartepunt is X, roer uitslagen B en C, een chinese puzzel dus.
    Alleen een paar plaatjes hoe je de delen moet samenstellen (wat al gebeurt is in China)
    In feite zit er geen manual bij dus.
    Dit is mijn enigste commentaar op deze prachtige kist.
    Zullen wij dan maar een manual gaan schrijven op dit forum?


    Ook staat op de doos:
    Flying Weight: 560g - 600g
    Dit is redelijk krap, de kist uit de doos is 440 gram
    Geassembleerd met propeller, ontvanger etc 480 gram?
    Dan blijft er dus 80 tot 120 gram voor de accu.
    Dat is dus een 3S1300Mah of een 2S2000Mah

    Ik heb er bijbesteld 2 stuks Flightmax 3S1300 Zippy
    Deze zijn 106 gram en passen licht klemmend in de neus zonder snijden.
    Zelfs de T-contrastekker past direct op de T-stekker die aan de ESC zit.
    Dit lijt dus de perfecte accu (vlieggewicht rond 590 gram).
    Ik heb nog een stel 3S2000 liggen, maar die zijn 176 gram.

    Groeten Willem
     
  13. hoogie2004

    hoogie2004

    Lid geworden:
    5 sep 2008
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Roggel, Limburg, NL
    Ik vlieg hem met 3S2200, en dat lijkt een ideale accu, ook wat betreft zwaartepunt.
     
  14. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    ok en Hoogie je vliegt er al mee, mooi heb je nog tips voor ons waar we op moeten letten met in elkaar zetten?
    welke problemen heb jij gehad?

    Willem,

    jawel hoor alleen wat laat naar bed.
    ja klopt manual stelt niks voor vandaar dat ik die rcgroups.com forum goed volg.
    Heb hem ook uitgepakt maar nog niet in elkaar zitten..
    wel alvast gecontroleerd of schroeven etc vastzitten en er loctite op gedaan op.....4 schroeven van motor bevestiging , de moertjes van de hendels etc.
    Servo's alvast uitgetest en ja hoor 1 defecte servo ratelend geluid
    hikt en slipt ...naja jammer
    laten we hopen dat we een goede motor hebben het gebeurd veel dat de magneetjes los komen.
    Ja en de ring de 2 na de kleinste voor de propellor past ook niet is iets te groot, dus advies is de kleinste ring nemen en uitboren met 3mm

    Ja ik had hier 3s2800mah lipos nog liggen van 206gr maar denk dat die te zwaar zullen zijn.
    Al zeggen ze wel dat 3s2200 met gewicht van 190gr goed zijn voor een perfect zwaartepunt, mja wel wat elapor weghalen dan.

    ik heb niet zon haast met deze kist ben nog aan het oefenen met de easystar......

    maar was jou invoice wel correct wat prijs betreft?
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2009
  15. willemvdm

    willemvdm

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.531
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Hallo Jaccies

    De invoice zat er wel bij
    30 usd hobby parts
    maar dit is dus niet geaccepteerd door de douane.
    Ik heb uiteindelijk 33 euro aan de postbode moeten betalen.
    12,50 administratiekosten en 20,50 Btw (totale zending was ruim 100 euro)
    Ik heb ook de 2 draadjes op RC groups gelezen.
    Zag dat de motorsteun vaak slecht vast zit, gecontroleerd en inderdaad, er is zeer goed lijm oppervlak maar er zat bijna geen lijm onder, zonder kracht trok ik de motor steun los van de romp.
    Als een beginner (of gevorderde beginner) dit vliegtuig uit de box bouwt in de beloofde 20 minuten heb je geheid een bouwpakket terug.

    Ik wil hem zaterdag gaan vliegen, heb al wat ervaring met de EZ* en depron tigermothes, dus moet lukken.

    Ik denk eraan om hier op dit forum een nieuw draadje te maken met een bouwbeschrijving ( of beter herbouwbeschrijving) onder de juiste naam "clouds fly".
    Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit een prima toestel is, mits goed gebouwd (en dus niet met de Chinese slag)

    Groeten Willem
     
  16. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    waarom moet dat in een nieuw draadje? Dit draadje gaat toch over het betreffende toestel? En hier staat al het een en ander aan info. Eventueel als je belangrijke punten hebt kun je het in de startpost op laten nemen of de titel licht wijzigen. Niks is irritanter dan info uit tig verschillende draadjes halen.
     
  17. jaccies

    jaccies

    Lid geworden:
    20 jan 2009
    Berichten:
    323
    Hoi Willem,
    Nou dan heb ik geluk gehad dus , tot nu toch nog geen acceptgiro of vraag om een paypal rekening gehad.

    Ik heb de motorsteun ook geprobeerd maar zit heel goed vast in de romp gelijmd.
    Goed idee een nieuwe draadje maken, met bouwbeschrijving.

    Want wat me nog niet helemaal duidelijk is waar laat je de 2 connectors( met hun contra stekkers) van de aileron servo,'s die komen toch klem te zitten tussen de 2 vleugelhelften en dan grijpen de 2 vleugelhelften toch niet in elkaar.

    groeten
    Jac

    PS: Jitze een nieuw draadje is wel op zijn plaats vind ik, puur het bouwen.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2009
  18. willemvdm

    willemvdm

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.531
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Ik vind een nieuw draadje puur over het bouwen gemakkelijk.
    Nu heb ik op diverse fora duizenden postings door moeten werken met 99% geouwehoer en 1% zeer nuttige informatie.
    Maar sommige cruciale informatie zoals roeruitslagen heb ik nog niet gevonden.
    De bouwtijd op zijn Chinees is 20 minuten.
    De bouwtijd op mijn manier is 2 uur.
    Alle draadjes doornemen is zeker 5 uur, dat is niet in verhouding.
    Ik start dus een draadje onder elektrovliegtuigen onder de naam "Clouds Fly".
    Dit toestel is niet alleen interessant voor beginners.

    Groeten Willem
     
  19. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    aha, ik snap hem nu. Je wilt gewoon een bouwdraadje maken.
    Ik dacht dat je een draadje wilde maken met een soort bouwhandleiding voor de assemblage van dit toestel.

    Je kunt de bouwdraad natuurlijk ook gewoon in het bouwdraadjes forum plaatsen. Anyway, ik zie hem wel verschijnen.
     
  20. athvdk

    athvdk

    Lid geworden:
    26 sep 2005
    Berichten:
    426
    Punten van aandacht bij mijn Floater Jet:

    - losse magneten vd motor
    - bevestiging rudderhorns aan de rolroeren liet los. Deze bestaan uit 2 delen. Even drupje lijm erop en klaar. Maar het moet je niet in de vlucht gebeuren.

    JACCIES vroeg: "Want wat me nog niet helemaal duidelijk is waar laat je de 2 connectors( met hun contra stekkers) van de aileron servo,'s die komen toch klem te zitten tussen de 2 vleugelhelften en dan grijpen de 2 vleugelhelften toch niet in elkaar."

    In 1 vleugelhelft is een uitsparing gemaakt voor deze stekkers.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2009

Deel Deze Pagina