Hallo mede turbine bouwers

Als je veel voor de mensen doet ivm turbines dan, dan krijg je wel eens een cadeautje terug .

Zo ontving ik laatst een prachtige mw44 motor van een tevreden klant.

Hij ziet er als nieuw uit ,en loopt heel mooi , en een prachtige temperatuur.

Het motortje is 75mm diameter, en geeft 3.3 kg stuwdruk op 190k.
Het is een oudje van 2004
P1010117.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo Berto.
Ja zeker een leuk ding , had ik niet verwacht dat iemand dat zou doen .

Het is nog een onboard start ,maar ik kan hem autostart maken , ik heb de auto ecu er bij gehad.

Mvg,

Martin.
 
Ik heb vanmorgen de auto start op de 44 motor gebouwd , werkt prima.
Start op met max 550 graden , en die temperatuur zakt daarna naar 530 graden.
Hij is lekker snel ,dus weer helemaal goed.

Ook al is het een motortje van 2004 , hij reageert toch behoorlijk snel.
Volgende stap , kero start.

P1010131.jpg

Mvg,

Martin.
 
Vanochtend de mw44 omgebouwd naar kerostart.
Dit werkt echt super goed , niet 1 enkel vlammetje ,en geen gebulder.

Prachtig hoe die opstart.

Ik heb nu 3.4 /3.5 kg stuwdruk op 200k

P10101342.jpg


P1010135.jpg


Mvg,
Martin.
 
3.5 kg is toch niet zo veel? Mijn funsonic fs 70 geeft 7 kilo bij 160-170K en deze is ongeveer het zelfde formaat toch? Of heb ik iets gemist? greetz
 
Nee, dat is niet helemaal waar.

Jou funsonic is 83mm diameter ,en heeft een compressor wiel van 52mm .

De mw44 heeft maar een diameter van 75 mm en heeft een compressor wiel van 44 mm dus een stuk kleiner, en daar zit nu eenmaal het vermogen in.

Wren heeft ze later geupdate naar de gold ,en die leveren max 5.3 kg .

De mijne is nog een oudje van 2004 , vond ik leuker dan de Gold.

Mvg,

Martin.
 
Oh ,nu ik je toch op m,n draadje heb , is 800 euro voor een funsonic fs70 duur?

Het was maar even een vraag.

mvg,
Martin.
 


Staat op ebay .De , nog 3 dagen ,en staat nu op 711 euro.
Ik denk dat zal eindigen tussen de 800 en 900.

Mvg,

Martin.
 
800 is niet zo veel denk ik, als deze nog in een goede staat is tenminste, wat wel normaal is voor de fs70 geloof ik is dat deze aan een iets hogere temperatuur draaien
 
Laatst bewerkt:
Dag martin, ik heb ook een vraagje voor jou. ik ben mss van plan een lambert T32 aan te schaffen. Ken jij mensen die ervaring hebben met dit ding en wat de bevindingen zijn? Eventuele zwakke punten? Ik wil namelijk wat op de hoogte zijn voor ik deze aanschaf omdat ze goed geprijsd zijn. En jij bent geloof ik goed op de hoogte op vlak van turbines.
 
awel ja expert :) ik ken hem niet persoonlijk. Ben van belgie, dus een buitenbeentje ;)
Alle info over deze turbine is welkom!

Ach je leert me wel kennen , zie je wel in Hechteren op Pampa of ga je daar niet naar toe?

Oke ,over de lambert .

Ik ga niet over de prijs beginnen ,want je weet dat ie duur is,maar voor de rest , ik heb nog nooit een klacht gehoord over Lambert .

Hij is niet echt praat zaam , net als ik ,maar een beetje stil ,maar verleent goede service , en de motortjes lopen goed , ik geloof zelfs dat ie nu uit de kolibri 1.8 kg haalt,en das niet verkeerd.

In Belgie heb je ook de persoon Spyderjets , zo noemt ie zich op het rc universe forum ,die vliegt ook met de kolibri's ,had er trouwens pas geleden 1 te koop voor 2100 euro ,maar of ie al weg is weet ik niet.

Mischien dat je achter deze persoons naam kunt komen ,en zo meer info kunt vragen .

Hij is erg behulpzaam ,en werkt samen met Martin Lambert.

Mvg,

Martin.
 
Was maar een grapje hoor Berto.;)

Ik heb de afgelopen weken weer fantastisch nieuws binnen gekregen .

Zo zou o.a de motor van Jochem ook weer als vanouds lopen ,nog beter zelfs.
Ik heb daar een gewone kj kamer ingezet ,maar met eigen inzicht veranderd zo dat het allemaal een beetje rustiger opstart.

Ook heb ik vandaag te horen gekregen dat de turbo prop van Wimpy het weer prima doet.

Vandaag twee vluchten gemaakt ,en alles is heel goed verlopen.
Die zien we dus ook weer op Pampa , en ik denk zo dat Wim wel blij is.

Fantastisch natuurlijk Dat Henri Artz ,en Jet cat natuurlijk dit goed geregeld hebben , zodat het geheel kostenloos gerepareerd is.



Ik dan ik zelf natuurlijk , ik ga morgen weer verder met de 40rs , ik ben bezig om het smeer systeem voor de freepower te verbeteren .
En bij deze kleine power turbines ,lijkt het er op dat ze beter draaien met een gewoon stalen kogellager.

Het ceramische lager ging na elke run steeds zwaarder lopen , ook al gaf je genoeg smering.

Het gewone (lagertje kost 9 euro bij conrad ) lager draaid veel lichter ,en blijft ook licht draaien .
Het scheelt nu al bijna 150 graden temperatuur. iets waar je eigenlijk totaal niet aan denkt omdat en ceramisch lager volgens iedereen veel minder weerstand heeft.

Ik draai ook met stalen lagers in de freepowers van de pullers , en ik vervang ze elk jaar , ja wat wil je 9 euro ,kun je niet voor tobben toch?
het lager is van het merk NMB.

Morgen ga ik een bec systeem op de puller zetten zodat ik maar 1 accu hoef te gebruiken .
Scheelt weer gewicht he.
Ik ga er nog niet mee rijden want zoals ik al eerder zei , eerst moet er een tweede bij voor ik verder ga ,maar ondertussen prober ik de freepower zo goed mogelijk te krijgen dat het straks in 1 keer kopieeren is ,en ze dan ook gelijk goed draaien .

Ik hou jullie op de hoogte,

Mvg,

Martin.
 
Laatst bewerkt:
Hee Martin,

Mijn P80`je loopt nog steeds perfect, vlieg er voor het mooie te weinig mee maar probeer toch elke week wel een vlucht of 2 a 3 weg te zetten (jammer genoeg afgelopen weken niet door verhindering en droogte :-( ).

Nu ik een nieuwe ECU akku heb moet dat zeker weer kunnen, die kon de laatste keer een 2de start niet meer aan dus die moest vervangen worden.

Hoop komende woensdag weer te gaan vliegen ermee.
En ook ik ben van plan om zaterdag op Pampa te verschijnen als alles meezit, we zullen zien.


Goed te horen dat de KJ kamer van Jochem zo goed presteert, mocht de mijne dus ooit eens opgebrand zijn dan weet ik wat er in kan (al is die van mij nog zo mooi dat ik er voorlopig nog maar niet aan denk ;-) ) en wat dan ook nog goed werkt.


Ook netjes dat Wim z`n turboprop weer volledig hersteld is :D


Gewone kogellagers het moet toch niet gekker worden :roll:
Maar het werkt blijkbaar zoals jij het gebruikt dus waarom dan niet gewoon toepassen.

Succes met het verbeteren van de RS40, we zien de updates wel weer verschijnen.


Greetz en tot horens,
Berto.
 
Back
Top