je hebt nog nooit gevlogen dus hoe weetje dat het niet vliegt ? het vliegt zelfs goed, er is niet voor niets een kunstvlucht competitie voor depron toestellen (weet alleen de naam er even niet van) er zijn mensen die gewoon uit het niets bouwen maar de meesten gebruiken er gewoon tekeningen voor die je op internet kunt downloaden,
Hoe vliegt een cesna 182 trouwens? Ik vind het een mooi toestel en het is een stuk goedkoper dan een calmato...
Je kunt een ander dan in ieder geval niet de schuld geven. Voor je leeftijd heb je al aardig wat vooroordelen. Hoe kun jij dat nu weten. Is dat belangrijk. Je eerste vliegtuig hoeft niet mooi te zijn. Zelf bouwen uit depron is doodsimpel leuk leerzaam goedkoop en het vliegt vaak beter als een uit de winkel.
Als je hierbij doelt op de kant en klaar Cessna 182 van oa Artech dan zeg ik NIET DOEN. Daar vlieg je veel sneller de kist mee kapot dan je denkt en uiteindelijk ben je duurder uit dan een Calmato.
weetje trouwens btw wel dat brandstof voor een vliegtuig ook niet de goedkoopste is en denk toch zeker dat je met jou budget voor electro moet gaan kijken gaan tegenwoordig net zo hard en geen vervuiling en met 2 accu's ken je lang genoeg vliegen en bij een club met stroom voorziening ken je ook vast wel een lader van iemand lenen kan je nog langer vliegen mijn fusion/easystar past in een grote boodschappe tas met alles erbij zo op me fietsie naar ut vliegveld. heb het ook geprobeert met me calamato maar dat was niet zo'n suc6 aangezien ik op de pond op me bakkus ging en me vleugel brak dus zou toch echt nog even naar electro kijken
Tja, da`s altijd een persoonlijk verhaal. Accu`s zijn niet gratis, heb je er 2 dan kun je 2x vliegen, moet je ook weer een lader hebben. En die zijn ook niet gratis. Akku`s gaan oook niet eeuwig mee en moeten vervangen worden. etc. etc. etc. Denk niet dat je het af moet laten hangen van brandstof aanschaf, je moet gewoon vliegen wat je wilt vliegen, electrisch of brandstof, de eventueel; bijkomende kosten maken dan niet uit.
Heel veel anwoorden zijn hier te vinden. aandachtspunten-voor-het-beginnen-met-modelvliegen Helaas veel links zijn dood. Hier heb je meer aan. welke-zender-welke-ontvanger-welke-servos http://www.rctechnics.eu/-c-168_200.html http://www.hobbycity.com/hobbycity/...ucts.asp?idCategory=287&curPage=3&v=&sortlist=
Tnx, maar wat voor servo's kan ik nemen? Moet ik daarbij op het gewicht of trekkracht letten of voldoen ze allemaal? Mathijs
Dat is afhankelijk van de vliegtuig grootte. Onder 300gram zijn 5grams voldoende maar daar boven 9grams. De goedkope servos doen het voor een trainer goed maar voor 3D vliegtuigen is het aan te raden wat snellere te nemen. Om te beginnen heb je aan 5euro per servo al genoeg bij HC. Als ik je nog een tip mag geven voor een eerste trainer. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=383687 Voordelen zijn. De elektronica die je nodig hebt kan zo over gezet worden op een volgende foamy. Dood simpel te bouwen en vliegen. Propellor zit niet aan voorkant en is dus goed beschermd. Landings gestel is niet nodig. Zweeft goed. Nadeel. Ziet er niet uit maar dat is voor een eerste vlieg ervaring onbelangrijk.
Bedankt voor de hulp met de servo's. Alleen zoek ik een gewoon vliegtuig waar ik later ook m'n bevret mee kan halen. En foamys waaien (denk ik) sneller weg. Als ik een piepschuim toestel koop wordt het een easystar... Ik had voor 200 een PIP versie van de calmato sports gezien (met GX46 motor en servo's). Alleen blijft er weinig over voor zender... Ik had trouwens op conrad de nitrobox gezien, geen verzendkosten en zag er netjes uit, heeft iemand er ervaring mee, bijv met de kwaliteit? Ik ga dinsdag of vrijdag naar huis, dan kan ik vaker reageren of naar de club gaan voor wat 2de hands spullen... Mathijs
De T1 is een licht ding en juist daarom ideaal voor een eerste vlieg ervaring en dat doe je uiteraard met heel weinig wind. Een foamy bouw je uiteraard zo als je hem zelf wilt hebben en je keuze mogelijkheden zijn dus enorm ondanks een mini budget. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=851608 De elektronica heb je toch nodig dus kies je die zo dat het ook in de Easystar past. Als je de Easy star hebt en een helpende hand van een piloot dan komt het ook goed. Brandstof kan je beter vergeten tenzij je goede begeleiding hebt maar daar hangt een ander prijskaartje aan en je kunt op veel minder locaties vliegen.
Ik ga proberen het budget wat bij te stellen. M'n ouders willen niets geven, wat nergens op slaat want ze betalen wel m'n hockey stick maar hierbij bijna niets. Maar ik ga pas thuis weer 'zeuren', want we zijn nu op vakantie. Ik hoop dat ik m'n budget naar 300 kan verhogen... Mathijs
He Mathijs Ik heb eventueel nog een calmato hoogdekker staan. motor gx40 Gas fs 100 richting hoogte en ailerons s3003 robbe. tank nippel. accu pakket en een ontvanger r147f moet je eigen kristal in. ongeveer 10 vluchten mee gevlogen. gr Peter
Ja heeft rolroeren foto staat op pagina 2 een tanknippel is om te tanken is luxer maar niet perse nodig. vraagprijs 150 euro gr peter