Large scale Fokker DVII

Ben het wel een beetje eens met Ralf dat het beter oogt met een relatief groter wielmaat. Maar als je zo kijkt wat Frank ingetekend heeft met die 1cm verschil zie je het bijna niet. Bij de verschillende D-VII in de musea zie je ook grote verschillen qua maat zo op het oog. De D-VII van Ken uit de voorgaande post zit denk ik aan de vrij grote kant van de wielmaat

Hi Teus, de wielen van Ken zijn idd wat aan de grote kant, maar misstaan zeker niet
Ben het ook met Mac eens dat 'vollere' banden beter staan

Tja, als die 1cm de meesten niet uitmaakt zou de makkelijkste stap zijn om gewoon de wielen van Mick te bestellen :confused:
(kan er altijd nog een 'vollere' band bijgemaakt worden als dit nodig blijkt :mrgreen: :rolling:)

Zoek me de laatste tijd suf naar alle soorten wielen (van spaak,- tot kinderwagen/speelgoed wieltjes, maar het blijft een lastige maat die wij nodig hebben :mad:

Ralf
 
doe niet zo moeilijk man velgje is zo gedraait
ziet er trouwens goed uit die tekening
en euuuuuuu geeft mij een tekening van het wiel zoals i worden moet en ik ram wel een paar velgjes van alu met spaakjes
 
velgen

WOW 10 stuks
tja dat moet wel lukken maar dat heb ik niet in een weekje klaar
moet het alemaal op men werk in de pauzes draaien
maar ik moet dus wel goede tekeningen hebben van de velg diameter breete aantal spaken dikte band etcetera
als band zou ik gewoon swarte rubber slang adviceren
dat kun je gewoon met rubberlijm lijmen
en daar zie je nagenoeg niks van
stuur me een pbtje dan geef ik men email kun je het door mailen
 
Je hoeft niet eens zo erg ver om een echt originele Fokker DVII van dichtbij te kunnen bekijken. Ga eens naar het Militair luchtvaart museum op Kamp Zeist in Soesterberg (Google maps 52.111711,5.29659).
Zoals gezegd dit is een echt 100% originele. Gebouwd in 1918 en net niet in de 1ste wereld oorlog gebruikt. Het is één van de toestellen die door Fokker naar Nederland "gesmokkeld" is. Het is via allerlei omzwervingen in Amerika terecht gekomen en daar in films en voor reclame doeleinden gebruikt. Uiteindelijk is het door Fokker naar Nederland gehaald. Het is mede door de Fokker bedrijfsschool gerestaureerd en staat nu in Soesterberg.
 
Ben zaterdag middag even bij vroege vogels in Lelystad geweest.

Had het geluk dat de D7 naar buiten werd gerold en gestart, is erg mooi om een echte originele Mercedes 14.7 liter te horen draaien!:thumbsup:

Hier een paar foto's.

full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je heb soms van die geluksvogels :cool:

Mooi hoor Jan, ook toevallig nog een mooi filmpje geschoten? En nog gehoord waarneer ze denken dat hij de lucht in gaat?

Gr. Teus
 
Sorry heren geen geluid bij de foto's!

Waneer hij de lucht in gaat is nog niet bekend, is nogal een hele papier winkel om het voor elkaar te krijgen om zo een kist in Nederland te mogen laten vliegen.

O ja, het weekend van de Dawn patrol was ook de overtocht van de Blériot XI,
Vroege Vogels was daar druk mee geweest om alles te regelen en hadden ook de goed keuring van de Fransen om de oversteek te maken met hun Blériot XI, maar op de dag zelf met goede omstandigheden werden ze tegen gewerkt, toestel was niet goed papieren klopten niet en nog veel meer van die dingen om maar te zorgen dat ze de oversteek maar niet zouden maken, ook het schaal model mocht niet over en ook een aantal andere landen.

O ja, de Fransen hebben wel de oversteek gemaakt!

Zo zie je maar weer, Frankrijk is een mooi land! het is alleen jammer dat die Fransen er wonen.
 
Ja, dat was inderdaad weer een behoorlijk belachelijk optreden van de Fransen..

In mijn optiek gewoon om de aandacht te trekken naar de Franse bouwers (en ja, daar kan natuurlijk geen Nederlandse bouw bij komen).
 
hu een in nederland gebouwde en gekeurde kist niet goed
en wij hebben de strengste luchtvaartregols ter werold
hier mag bijna niks en moet je vanalles voordat je vliegen mag
ik vind het een aanfluiting voor de franse organisatie
dit omdat ze de nederlandse keuring gewoon volgens de europese regols behoren te acsepteren
 
maar hoe zit dat met de velgen
het mooie is dat je geen spaken ziet zitten dus ze kunnen vrij eenvoudig gedraait worden uit masief alu en dan bespannen met linne
 
oooooooooo dus je hoeft ze niet volgende maant al te hebben ;)
dat komt niet slecht uit ben bezich een draaibank voor tuis te zoeken
iets met een meter tussen de centers
en moet rond 300 aankunnen :D
hoef ik nietmeer op men werk in de pauzes te klooien :mrgreen:
 
de bouwtekeningen voor romp en vleugels

Ze zijn grooooooooooooooooooooooot 8-O


Frank had vandaag de eerste proefdruk mee naar Stadskanaal en daar hebben we ze even in de kantine kunnen bewonderen. Man wat een vellen papier! zo'n 3 meter A0 van de romp geloof ik en dan nog de sets van de vleugels, de boel lag dus vol daar.

Ze zien er perfect uit en wat gaat dat mooi worden :worship:

Kan bijna niet wachten om te beginnen :mrgreen:

Gr. Teus
 
Laatst bewerkt door een moderator:
goed nieuws ik ben zelf bezich met de aanschaf van een draaibank
dus het word straks een stuk makelijker voor me om velgen etcetera te draaien
 
Back
Top