het Walkera 4#3 verzameltopic

  • Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Gisteravond de heli weer gerepareerd, had een beetje schade gevlogen....en dat al na 2 lipootjes.

Nu wilde ik gelijk ook maar even de mod met het bic-veertje doen, maar hoe krijg je die kop eraf?? via het loshalen van de splitpen bij het tandwiel, of is er een andere mogelijkheid?? (via de kop??)

ben dit draadje al een beetje aan het doorspitten geweest, maar kon nergens zo gauw vinden hoe je die rotorkop van de as kunt halen.
 
Gisteravond de heli weer gerepareerd, had een beetje schade gevlogen....en dat al na 2 lipootjes.

Nu wilde ik gelijk ook maar even de mod met het bic-veertje doen, maar hoe krijg je die kop eraf?? via het loshalen van de splitpen bij het tandwiel, of is er een andere mogelijkheid?? (via de kop??)

ben dit draadje al een beetje aan het doorspitten geweest, maar kon nergens zo gauw vinden hoe je die rotorkop van de as kunt halen.

Ik heb er inderdaad ook even naar lopen zoeken in dit topic...uiteindelijk inderdaad het pinnetje eruit gehaald maingear losgemaakt, servootjes los en dan kan je de as er zo uithalen.. mainshaftcollar eraf, veertje ertussen en weer in elkaar zetten.. het grootste gepiel vond ik het pinnetje.. (had 'm ook al een paar keer op de grond laten vallen:()

Vastlijmen durf ik niet... straks zit ie verkeerd en krijg ik 'm niet meer los:confused:

Maarten
 
Gisteren het motortje er eindelijk opgezet.. het was niet echt een success... het motortje ging niet uitzichzelf lopen maar had een zetje nodig.... Na het zetje was er overigens wel prima mee te vliegen... Volgens Terrence zou het wel eens de ESC van Walkera kunnen zijn die niet goed werkt met outrunners ... dus ik heb een nieuwe ESC besteld.. gelijk ook de Bell-Hillerkop meebesteld...

Ik blijf bezig met dat ding... leuk hoor..:rolleyes:

Maarten
 
Ziet er inderdaad leuk uit... Ik ben heel erg benieuwd hoe het straks zal vliegen met die bell-hiller kop.

Ik ben er nog niet uit wat mn volgende stap gaat worden... een CP voor buiten (zal dan wel een 450 kloon worden) of toch een binnen CPtje..de 4g6 zou dat dan worden.. Voorlopig eerst eens leren vliegen met een FP.

Maarten
 
Maarten, heel verstandig wat je doet.
Eerst maar de basis goed aanleren met een FP heli.
Wat men ook beweert, je zult zien dat als je je FP heli goed beheerst je daarna sneller met een CP heli uit de voeten kan.
Walkera heeft ook die HM 180D uitgebracht.
Soort van opvolger van de HM004.
Zit ook een Bell-Hiller kop op.
Toestel vliegt op 2S Lipo pack.
Vraag me wel af hoe zo'n heli nu buiten met wind vliegt.
Coaxialen zijn doorgaans slecht te vliegen met iets wind.
Die Bell-Hiller kop wat zou die doen met wind buiten???
Gr E
 
Hallo, Ik heb dus een 4G3 gekocht. Niet echt een beginnersheli`tje maar erg leuk. Alleen tolt ie om z`n as en wat ik ook probeer, ik krijg het er niet uit. Heb nog niet aan de giro lopen draaien..
Maar wat zou het probleem kunnen zijn/?

Vast bedankt Jan
 
het kan zijn, dat je staartmotor niet draait.
Heli gewoon even rustig laten lopen en dan kijken of je staartmotor doet wat hij moet doen
 
Inderdaad Jandeman............en eventueel een ander staart motortje uitwisselen.
Ook mag het hele zaakie aan het staart eind soepel lopen!!
Zulke heli's willen graag 1 ding.............soepelheid op de draaiende onderdelen.
Weerstand houden ze niet van.
Vr GR E
 
Ik heb nu ook zo een setje verkregen, echter ontbreekt de zenderaccu. Welke zenderaccu moet erin en welke stekker gebruiken ze eventueel de juiste aansluiting.

Waar kan ik in Nederland onderdelen verkrijgen, zo dien ik ook nog een laadkabeltje te maken voor de beide vliegaccu's.
 
volgens mij zit er gewoon een standaard batterijhouder in voor 8 penlites, met bec stekker van graupner.
onderdelen zijn te koop bij rc4me en rc vliegshop
 
Ik heb nu ook zo een setje verkregen, echter ontbreekt de zenderaccu. Welke zenderaccu moet erin en welke stekker gebruiken ze eventueel de juiste aansluiting.

Waar kan ik in Nederland onderdelen verkrijgen, zo dien ik ook nog een laadkabeltje te maken voor de beide vliegaccu's.
Hallo Theo,

In mijn zender zitten 8 penlite nicads van 2200 mAh. Ik laad deze op via de laadaansluiting aan de achterzijde met een eenvoudige Futaba lader, zo'n blokje wat je in het stopcontact doet en waaraan een bec kabel voor een ontvangeraccu en een zenderlaadkabel met een rond plugje voor Futaba zenders aan zit. Uiteraard gebruik hiervan ik alleen de zenderlaadkabel.

Succes.
Karel
 
Theo: rchellevoet heeft veel onderdelen op voorraad en is zeker niet te duur

Allen: pas op met die laadaansluiting. De batterijhouder is van brakke kwaliteit, waardoor (slecht contact tussen de penlights waarschijnlijk) op een gegeven moment er meer stroom is gaan lopen tijdens het laden. Het gevolg was een condensator die er met een enorme knal uitklapte. Gelukkig geen schade en zonder die condensator doet de zender het ook, maar het was in de zender een aardige bende.
Mijn advies: JST-stekkertje loshalen en de accu apart opladen
 
accu's laad ik altijd uit de apparaten in een speciaal laadstation (aardewerk bak).
Ik loop liever het risico niet dat mijn zender oid kapot gaat omdat de accu's kapot gaan tijdens het aden.
 
Omdat ik geen passende JST stekker kon vinden in mijn werkplaats heb ik de zender maar open gemaakt en alles eens goed bekeken. Daarna een accu die ik had liggen aangepast om hem in de zender aan te sluiten. Dit ging vrij eenvoudig, echter bleek dat er iets niet klopte. De stekker die op de print aangesloten moet worden is verkeerd gepoold. De zwarte kabel zit op de plus............... Ik had de plus op de rode kabel aangesloten. Gelukkig heeft dit niet geleid tot sluiting of wat dan ook. Nadat ik dit gecorrigeer had werkte alles perfect. Nu nog de kabel van de accu onderbreken en daar een stekkersysteem tussen zetten zodat ik de accu ook kan laden. Eerst maar eens kijken hoeveel plaats ik nog achter het klepje heb.
 
Brrrr....

Gisteren mn nieuwe ESC ontvangen, nieuw asje, head set enzo erop gezet en nog steeds zit er een vervelende vibratie in het toestelletje waardoor de gyro in de war raakt en heel zenuwachtige zwiepjes maakt.. de balance bar is aan beide zijden evenlang, ik heb er nieuwe bladen opgezet. (die van de 4#3q om eens te proberen)

wat ik nu in iedergeval kan uitsluiten zijn:
-rotorhead
-main rotor shaft(asje, rubbertjes c-ringetjes) (wat een gepiel zeg:()
-motor +ESC

ik heb nog een nieuwe balancebarset liggen.. dus die zou ik er eens op kunnen zetten maar ik weet het op het moment even niet meer..

Maarten
 
Dat zou toch logisch moeten zijn, tenzij hij eraan heeft zitten lijmen ofzo.
 
Back
Top