Accu en ESC vraag

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Joris R., 25 okt 2009.

  1. Joris R.

    Joris R. Guest

    Hallo
    Gisteren was er een goudcontact aan mijn accu los. Dat wou ik dadelijk terug solderen, maar toen ik even naar de batterij keek, zag ik dat er vonkjes uitkwamen. Dit per toeval omdat er een stukje draad tegen een metalen vijl kwam die daar lag. Nu heb ik schrik dat deze batterij kapot is, maar ik ben er natuurlijk niet zeker van. Hoe kan ik testen of de batterij nog werkt? Als ik de batterij aan de auto ga hangen om te testen, ga ik de ESC dan niet stuk maken?

    Verder heb ik nog een vraagje over mijn Nosram Evil BL ESC. Ik gebruik deze namelijk op een Nosram 10.5 motor. Sinds ik deze ESC heb gekocht trekt de auto enorm traag op. Aan de tandwielverhouding hangt het niet, die heb ik al enkele veranderd. Topsnelheid is oké. Wat kan dit zijn? Ik ben er bijna zeker van dat dit aan de ESC hangt.

    MVG. Joris
     
  2. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815
    die accu is denk nog wel goed hoor als het nimh is;)
    heb ik ook wel es gehad maar toen was er niks aan de hand
     
  3. savagecoen

    savagecoen

    Lid geworden:
    22 feb 2009
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Bennekom
    ff doormeten met een multimeter... Als er gewoon nog normale spanning uitkomt gewoon opladen en daarna leegrijden. Dan kom je er vanzelf achter :)
     
  4. bram

    bram

    Lid geworden:
    11 aug 2008
    Berichten:
    609
    Locatie:
    Purmerend
    Dat is mij ook wel eens gebeurt, alleen dan met een schroevendraaier. En hij doet het nog steeds

    mvg Bram
     
  5. cheb60

    cheb60

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    492
    accu zal het gewoon blijfen doen ik schrok me ook kapot tijdens het solderen :p.
    bij mijn ezrun moest ik de punch instellen om de acceleratie op te krikken :).
    lees de handleiding anders nog is nauwkeurig door.
     
  6. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Aan de regelaar valt niks in te stellen. Zelfde als de LRP A.I digital.
    Welke regelaar gebruikte je hiervoor en wat voor pinion zit er op je motor?
     
  7. Joris R.

    Joris R. Guest

    Het gaat om een Nosram Evil regelaar en er zit een 23t pinion op. Aan de pinion hangt het niet, ik heb al veel dingen geprobeerd. Als je optrekt zie je gewoon dat de auto traag op gang komt. Aan de accu's hangt het niet aangezien die het bij mijn andere auto gewoon goed doen.
     
  8. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Als je deze set in een durga hebt zitten kan het zeker wel aan de pinion liggen.
    Heb hier de LRP AI pro met eraser 9,5t en die heb ik met de 23 tands geprobeert en daar mist de esc/motor combi gewoon power voor.

    Welke van de twee heb je trouwens de "evil" of de "evil power" (wat een namen zeg)
     
  9. Joris R.

    Joris R. Guest

    Ik heb de Evil Power. Ik snap echt het probleem niet ; topsnelheid is hoog genoeg, maar tijdens het optrekken zie je dat de auto pas "echt" begint na een seconde of 4.
     
  10. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    ff bij kopje 4 kijken qua gearing.

    http://www.lrp.cc/fileadmin/lrp_anleitungen/anl_10044_ma00189-eraser-brushless-e-update-080409fv.pdf

    Qua power zeggen ze dat de 10,5 ongeveer gelijk ligt met een 19turns brushed. Dus niet echt veel voor een 4wd.

    Voor de 10,5 word er een ratio van 8,4:1 geadviseerd. Met een 23 tands pinion zit je op 8,13:1 dus zit je eigenlijk te hoog.

    Voor mij word 9,4:1 geadviseerd maar persoonlijk vind ik 't met een 19 tands het beste lopen wat 9,85:1 is.

    Ik zou eerst een 21 tands pinion proberen. Mocht je dan nog t idee hebben dat het langzaam gaat is of je spul niet goed of je verwachtings patroon ligt te hoog.
    Maar dat is vanaf hier moeilijk in te schatten zonder het te zien.

    Ik ben zelf maar overgestapt op iets zwaarders wat je tenminste fatsoenlijk in kunt stellen.
     

Deel Deze Pagina