Hallo Gisteren was er een goudcontact aan mijn accu los. Dat wou ik dadelijk terug solderen, maar toen ik even naar de batterij keek, zag ik dat er vonkjes uitkwamen. Dit per toeval omdat er een stukje draad tegen een metalen vijl kwam die daar lag. Nu heb ik schrik dat deze batterij kapot is, maar ik ben er natuurlijk niet zeker van. Hoe kan ik testen of de batterij nog werkt? Als ik de batterij aan de auto ga hangen om te testen, ga ik de ESC dan niet stuk maken? Verder heb ik nog een vraagje over mijn Nosram Evil BL ESC. Ik gebruik deze namelijk op een Nosram 10.5 motor. Sinds ik deze ESC heb gekocht trekt de auto enorm traag op. Aan de tandwielverhouding hangt het niet, die heb ik al enkele veranderd. Topsnelheid is oké. Wat kan dit zijn? Ik ben er bijna zeker van dat dit aan de ESC hangt. MVG. Joris
die accu is denk nog wel goed hoor als het nimh is heb ik ook wel es gehad maar toen was er niks aan de hand
ff doormeten met een multimeter... Als er gewoon nog normale spanning uitkomt gewoon opladen en daarna leegrijden. Dan kom je er vanzelf achter
Dat is mij ook wel eens gebeurt, alleen dan met een schroevendraaier. En hij doet het nog steeds mvg Bram
accu zal het gewoon blijfen doen ik schrok me ook kapot tijdens het solderen . bij mijn ezrun moest ik de punch instellen om de acceleratie op te krikken . lees de handleiding anders nog is nauwkeurig door.
Aan de regelaar valt niks in te stellen. Zelfde als de LRP A.I digital. Welke regelaar gebruikte je hiervoor en wat voor pinion zit er op je motor?
Het gaat om een Nosram Evil regelaar en er zit een 23t pinion op. Aan de pinion hangt het niet, ik heb al veel dingen geprobeerd. Als je optrekt zie je gewoon dat de auto traag op gang komt. Aan de accu's hangt het niet aangezien die het bij mijn andere auto gewoon goed doen.
Als je deze set in een durga hebt zitten kan het zeker wel aan de pinion liggen. Heb hier de LRP AI pro met eraser 9,5t en die heb ik met de 23 tands geprobeert en daar mist de esc/motor combi gewoon power voor. Welke van de twee heb je trouwens de "evil" of de "evil power" (wat een namen zeg)
Ik heb de Evil Power. Ik snap echt het probleem niet ; topsnelheid is hoog genoeg, maar tijdens het optrekken zie je dat de auto pas "echt" begint na een seconde of 4.
ff bij kopje 4 kijken qua gearing. http://www.lrp.cc/fileadmin/lrp_anleitungen/anl_10044_ma00189-eraser-brushless-e-update-080409fv.pdf Qua power zeggen ze dat de 10,5 ongeveer gelijk ligt met een 19turns brushed. Dus niet echt veel voor een 4wd. Voor de 10,5 word er een ratio van 8,4:1 geadviseerd. Met een 23 tands pinion zit je op 8,13:1 dus zit je eigenlijk te hoog. Voor mij word 9,4:1 geadviseerd maar persoonlijk vind ik 't met een 19 tands het beste lopen wat 9,85:1 is. Ik zou eerst een 21 tands pinion proberen. Mocht je dan nog t idee hebben dat het langzaam gaat is of je spul niet goed of je verwachtings patroon ligt te hoog. Maar dat is vanaf hier moeilijk in te schatten zonder het te zien. Ik ben zelf maar overgestapt op iets zwaarders wat je tenminste fatsoenlijk in kunt stellen.