Hoe krijgen we weer leven in de electrocompetitie???

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Ericjooo, 29 okt 2009.

  1. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Ik vondt al zo'n journalisten type maar als jij dat nou doet dan regel ik een voice recorder +bloknote zodat je alles kan inspreken en opschrijven waarna je 's-avonds kan uitwerken....... :)
     
  2. Joep

    Joep

    Lid geworden:
    26 feb 2005
    Berichten:
    555
    Locatie:
    Achterhoek
    Zorg ik ervoor dat ik altijd mijn fotospullen bij me heb.:cool:
     
  3. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Ok Erik....... alles geregeld youre the new Nomac reporter.....
     
  4. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Haha....mooi zo, is dat geregeld, nu alleen nog even inschrijven en de NOMAC inlichten. Ik hoor wel of er behoefte voor is.....

    Joep....als jij platen maakt (ik wil jou ook wel fotograferen hoor;-))
    schrijf ik de stories wel op....

    groet,

    Eric
     
  5. Krijn_d_R

    Krijn_d_R

    Lid geworden:
    28 dec 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Peterborough, Ontario, Canada
    leven in de electro-racerij

    wow... ik zie hier namen uit het verleden zoals Tony V en Frans H, beniewd of Axel K ook nog aktief is.

    even terug op topic..

    toen ik nog aktief was in de racerij en meer als toeschouwer of veld-opjager was er al een teruggang, daarna heb ik even een paar wedstrijden achter de computer in dordrecht gezeten en toen was het ook duidelijk dat er minder interesse was (en ik acht mijzelf niet verantwoordelijk voor de teruggang tijdens mijn computer periode).

    persoonlijk denk ik dat je gelukkig mag zijn als er al enige competitie is.

    hier zijn in de laatste 6 jaar 3 rc car clubs gestart en verdwenen, een rc speedboat club verloor toestemming om de bootjes in het kanaal te laten pruttelen en 2 vliegclubs zijn de grond in geboord.

    electro racen op een baan kan zeer interessant zijn maar als mensen (lees publiek) niet weten waar en wanneer en wat de kosten zijn om mee te doen is het heel moeilijk om een competitie toekomst te brengen, al die ouwe gasten blijven niet tot hun pensioen rijden met die autotjes die steeds sneller gaan en snellere reacties verwachten.

    een wijze man heeft het al eens gezegd maar ik herhaal het weer .. de jeugd is de toekomst.

    Krijn

    "rcwarship combat.. we build the boats, we battle the boats we sink the boats and then we swim and retrieve the boats"
     
  6. patrickjo

    patrickjo

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Roosendaal
    Hey Erik stuur ff een mail?
    Dan heeft de Elektro een PR man er bij lopen dit jaar.

    Gr Patrick
     
  7. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik wil toch een en ander even zeker weten; op de NOMAC-site kan ik deze info nog niet vinden! Als ik een X12 13.5 met part# 50842 bestel, heb ik dan de juiste motor of gaat de octa-wind 13.5T ook nog goedgekeurd worden?

    groet,

    Eric
     
  8. patrickjo

    patrickjo

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Roosendaal
    Dit wat Frans schrijf zijn de motoren die aankomend jaar goed gekeurd zijn voor deel te nemen aan het NK.

    Mvg,

    Patrick
     
  9. Danny E

    Danny E

    Lid geworden:
    18 feb 2009
    Berichten:
    19
    in dat rijtje staat niet de motor met octa-wind volgens mij dus mag ie niet. als hij hetzelfde part# heeft dan zou ik het niet weten maar lijkt me niet toch?
     
  10. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Okee, dus dan is het officieel?? Er staat namelijk officieus :) En mijn ervaring is dat er dan niets zeker is!!

    groet,

    Eric
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.812
    Locatie:
    Sassenheim

    Wel het topic goed volgen, 2 pagina's terug schreef ik dit:
    [post630]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  12. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Wat ben je toch een aardige vent

    Eric
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.812
    Locatie:
    Sassenheim

    Dank je :thumbsup:
     
  14. Joep

    Joep

    Lid geworden:
    26 feb 2005
    Berichten:
    555
    Locatie:
    Achterhoek
  15. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.812
    Locatie:
    Sassenheim
    Initiatief is goed maar is het haalbaar?

    De gemiddelde "basher" heeft geen interesse in het wedstrijd rijden, die gooit liever er 2000 euro tegenaan om op de zandvlakte tegen zijn vrienden de snelste en de mooiste te zijn.
    Naast dat is in het verleden wel gebleken dat modified rijders graag hun stem ook in een stock klasse willen gebruiken mochten ze ooit daar naar terug willen stappen en daarmee soms wel eens de wil van de stockrijder tegen werken.
     
  17. Tonyv

    Tonyv

    Lid geworden:
    13 mrt 2005
    Berichten:
    404
    Goede vraag. NL is de USA niet. Dat gezegd hebbende denk ik dat één of andere vorm hiervan wel gewenst is. Hier ligt voor NL een schone taak voor de NOMAC, maar wellicht is het veel belangrijker dat de EFRA dit oppakt en het als een schone taak gaat zien om zo'n klasse op Europees niveau te creëeren, liefst (in overleg met de organisatoren) voor zowel EFRA als niet-EFRA wedstrijden zoals b.v. de ETS, DHI Cup en LRP Masters.

    Als de wil er is, moet er een weg zijn.

    En v.w.b. deze stelling:

    Dat zijn jouw woorden. Als één van die modified rijders kan ik je met grote stelligheid verzekeren dat ik nooit een stem in de stock klasse heb uitgebracht omdat ik daar ooit naar terug zou willen. In tegendeel. Mijn stem is altijd uitgebracht in het kader van de bredere promotie van de RC autosport zoals de NOMAC zich statutair ten doel stelt. Het is mij daarbij altijd gegaan om zowel instroming van nieuwe enthousiaste rijders en doorstroming van rijders naar de hogere klassen zo makkelijk mogelijk te maken.

    Je mag het best oneens zijn met de conclusies die ik in dat verband getrokken heb en het daaruit volgende stemgedrag, maar de beschuldiging dat mijn stem voor eigen gewin zou zijn geweest is onterecht en onjuist. Lees je eigen zin eens na en vraag je dan af of het niet mogelijk is dat dezelfde beschuldiging ook of nog meer op zijn plaats is bij de sommige (zeker niet alle) stock rijders zelf. Zeker als je daar het standpunt van EPIC zoals verwoord door Ernie Provetti bijvoegt.
     
  18. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Ik begrijp niet waarom men nu ineens hoera roept, veel genoemde zaken in dit artikel heb ik hier ook al voorbij zien komen. Als iemand hier iets nieuws uit kan halen wat ik mogelijk over het hoofd heb gezien dan hoor ik het graag.

    Men wil wel nieuwe instroom in een soort van bakkies klasse, maar kennelijk niet onder een bp leeftijd die zichzelf niet in onderhoud kunnen voorzien, die worden nl gesponsord door hun Pa, en zeker niet als deze ook nog eens een eigen bedrijf heeft. Hoe gaat men controleren of iemand met “korting zijn spullen verkregen heeft”, waar hoofdzakelijk de sponsering in ons kikkerlandje op gebaseerd is.

    Leuk (niet haalbaar) verhaal voor bv een Nationaal evenement, ik zie nog steeds niet waarom dit meer mensen van nul, naar een deelnemer op een club gaat worden, daar liggen nl de wortels tot een gezond rc gebeuren.
     
  19. Tonyv

    Tonyv

    Lid geworden:
    13 mrt 2005
    Berichten:
    404
    Twee belangrijke verschillen. Allereerst is hier een leverancier die bereid is om ervoor te zorgen dat de rijders die door hem worden gesponsord niet aan deze klasse mee doen op straffe van terugtrekking sponsoring. Ten tweede het punt dat dit het beste (en mogelijk alleen) zal werken als de andere leveranciers en tevens winkeliers dat ook doen.

    Jouw punt dat in NL sponsoring voornamelijk uit korting bestaat klopt (ten dele). Echter, als het iets anders betreft dan een korting die een winkelier geeft aan clubleden (dus niet persoon-specifiek), is het dus gewoon sponsoring en mag je volgens dit voorstel niet meedoen in de sponsorloze klasse.

    Zoiets heeft Scottie Ernst een paar jaar terug ook al op de IIC ingevoerd. Ik heb met hem daar toen ook een discussie over gehad (ik had net mijn sponsorschap bij XRay opgezegd). De vraag was toen of ik ook mee zou mogen doen en daar had hij nog geen duidelijk antwoord op. Maar tegenwoordig is dat bij de IIC duidelijk. Als ex-gesponsorde mag ik ook niet meedoen. Simpel en terecht. Daarbij krijg ik wel degelijk nog steeds steun ook al heeft dat geen formele basis, dus dat zou ook al een reden zijn voor mijzelf (en hoop ik voor iedereen) om mezelf te diskwalificeren voor zo'n klasse. Niet voor mij bedoeld!
     
  20. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Nu de team budgetten kennelijk flink slinken, moet men iets laten vallen, zo heb ik het idee, maar dan ook enkel alleen maar als de andere het ook doen. Wanneer hij “echt achter zijn eigen idee stond”, zou hij dit nu al doen uit eigen beweging om het kracht bij te zetten, of te wel een “eenzijdige terugtrekken”. Hij erkent hiermee dat hij een systeem onderhoud, die een eerlijke competitie onmogelijk en kapot maakt, beetje flauw om nu in eens op een zeepkist te gaan staan, vindt ik.

    Het hele verhaal heeft betrekking op “verplichte doorstroming”, en dat is hier al eerder aangehaald, (oa door mijzelf) wat je zelfs al op club niveau toe kan (moet) passen, ongeacht of iemand gesponsord is of niet.
     

Deel Deze Pagina