Ben me momenteel aan het orienteren voor een nieuwe edf. Voorheen had ik een Phase 3 F16 op 3S maar de nieuwe moet op 4S gaan vliegen. Op dit moment gaat me voorkeur uit naar een Parkzone Habu en de Ripmax Squall! beide op 4S. Is er iemand bekend met de Habu? deze zou op de standaard motor/fan/lipo over de 200 moeten gaan, kan iemand dat bevestigen? Suggesties voor een snelle edf op 4S?
Waarschijnlijk gaat het toch een Het-RC F16 (General Dynamics) worden met een 2W-20 op 4S ivm de 200 km/h grens (rechte stuk) die niet gehaalt worden met de Squall en Habu (foam) en wel met de Het-RC. wordt vervolgt . . .
Die 200km met HetRc F16 ga je echt niet halen, ik heb er een gehad maar mijn Funjet gaat wel veel harder,als je de Phase 3 op 4S koopt dan ga je sneller als die HetRc F16, met Edf moet je zowieso zeer veel vermogen in pompen om er een beetje snelheid uit te halen, wil je hard gaan koop dan een Pylonracer of zoiets dan is 200km een makkie met die 2w20 op 3S zelfs nog en nog een mooie vliegtijden ook trouwens , met Edf is het met 4-5min al snel op ,MAAR het geluid blijft erg mooi van een Edf gr Andre
Welke setup had je funjet? Mijn funjet ging qua snelheid niet veel harder dan een Phase 3 F16 op 3S, daarnaast is het foam dat op een gegeven moment gaat flubberen en daardoor niet harder wil. Wel is het zo dat een funjet wegschiet in verhouding tot een edf (logisch natuurlijk). Vreemd dat op meerdere sites de HetRC F16 geklokt worden rond de 110mph met de 2W-20 op 4S en hetrc fan, voorwaarde wel is dat je goede lipo's gebruikt (das rond de 180, geen 200+ idd). Wat ik ook las is dat de de eindsnelheid bij een Squall niet zoveel uitmaakt als je op 3s of 4s vliegt en ook hier door de gebruikte materialen (foam) aan je limiet zit. Ik wil wel een edf, aangezien ik zelf meerdere vliegtuigen heb waaronder ook een hotliner, dus hard gaan met de hotliner kan ook, maar een edf als erbij is een voorwaarde (en zoals je al schreef .. het geluid ). Daarnasst heeft de HetRC het voordeel dat de fuselage van fiberglas is en geen foam waar ik bij de Phase 3 nogal veel last had dat deze snel beschadigd raakt.
Kingpin dat de phase f16 gevoelig is voor beschadegingen daar ben ik ook achter maar daar is wel het een en ander aan te doen. ik heb de onderkant beplakt met kastplankfolie en dat maakt het geheel wel lekker sterk. daarbij vlieg ik hem op 4S lipo en moet zeggen dat daar een lekkere snelheid in zit. heb nieuwe lipo's besteld en ga hem nog aanpassen met een andere motor en fan de aanpassingen zijn te zien op 4s op f16 phase 3 models hier op het forum adop heeft hem zien vliegen op 4S en daarbij had ik nog niet eens de goede lipo's erin ben pas weer aan het meten geweest maar de ampere's zijn nu veel te hoog dus ga ik er nog een andere fan inzetten deze zal 64mm zijn van sapac en dan weer testen op 4s moet zeggen dat hij zowieso een ratio had van 1 op1 en dat vliegt wel lekker hoor zeker de start is dan een makkie. gr en succes met je keuze albert ps op rcgroups hebben ze de phase f16 al met een kleine 179mph gevlogen dus daar kun je niks van zeggen
Hoi Kingping ik heb in de Funjet een mega 16/20/2 (3100kv) zitten met een 5,5x4,5 prop en met de juiste lipo's gaat hij lekker voorruit zeker een stukje harder dan mijn gecrashte F-16 van hetRC, ik had daar nieuwe lipo's in maar ik vind het nu niet om te zeggen geweldig , het duurde echt wel een poosje voordat er een beetje gang in zat, er zat ook een 2w20 in met hetrc fan, de romp is overigens ook erg kwetsbaar het materiaal is erg dun vind ik, en om alles in te bouwen erg slecht toegankelijk, ik heb de Phase 3 F-16 van Albert zien vliegen op 4S en dat gaat zeker harder dan die Hetrc en misschien nu met die nieuwe setup van hem nog wel harder , maar dat moeten we eerst nog zien natuurlijk ik heb hier nog een gecrashte Hetrc liggen dus als je wilt zien hoe zo'n F-16 eruit ziet ben je van harte welkom gr Andre
Hoi Andre, Ik heb de HetRC F16 v2 gezien, qua afwerking erg mooi moet ik zeggen. Daarnaast heb ik erg veel pech gehad met de Phase 3 F16 (1e crash door defecte regelaar en daarna brand door de regelaar (staat wel ergens een filmpje van m'n F16). Ben toch eigenlijk wel geinteresseerd in de F16 aangezien m'n neef dezelfde setup in z'n sniper heeft (wel 2 verschillende vliegtuigen) en ik eigenlijk toch liever geen foam/schuim meer wil. Moeilijk maar op dit moment gaat m'n voorkeur uit naar de Hetrc.
De V2 is de inlaat vernieuwd omdat de oude bros waren zijn er verder nog wijzigingen doorgevoerd? en ja schuim ik heb zelf nu een Epo F-16 van HK erg sterk en materiaal kan erg goed tegen een stootje maar vrij lomp en gaat niet erg hard dus ja het is ook lastig, Albert heeft de Phase 3 beplakt met plankenkast folie tenminste de onderzijde en dat maak het wel erg sterk moet ik zeggen, die van hetrc ziet er wel erg gelikt uit verder, gr Andre
Knoop doorgehakt en de volgende onderdelen besteld: - Het-RC F-16 (General Dynamics Schema) - 2W-20 / 9604 fan - 2x HS-65MG Metal Gear servo's - 3x Hyperion VX G3 3300 4S 35C lipos
Oke Kingpin ja je moet ook gewoon je eigen kop volgen(doe ik ook vaak) ik ben benieuwd hoe hij gaat , mocht je ooit reserve onderdelen nodig hebben ik heb hier nog wel wat liggen je hebt in iedergeval niet op je spullen bezuinigd ,succes ermee en houd ons op de hoogte gr Andre
Ja, soms moet je ff op je gevoel afgaan en inderdaad iets beter spul aanschaffen, beter hier niet op bezuinigen anders krijg je er later weer spijt van (en dat voor een paar tientjes meer). Het is nog niet binnen, maar als ie klaar is en hij heeft z'n luchtdoop gemaakt komt er uiteraard een filmpje van.
Das mooi weer een HET RC F16 erbij ! Ik ben ook er mee gestart maar staat nu heel even geparkeerd door een winterprojektje, maar ga er binnenkort weer mee verder, zie mijn draadje: [88064] bouwverslag-het-rc-f16 Hoe zit dat nu met die versie 2? hoe kun je dat zien dat een versie 2 is en wat is het verschil? En kingpin waar hed je je F16 besteld? groeten, Michiel
Je laat er geen gras over groeien zeg, heel erg mooi dat verslag van jou. De mijne heb ik bij RC-Warbirds (Signapore) vandaan in de kleuren van General Dynamics. De service/feedback is top. Volgens mij is bij V2 de ducting aangepast en de bijgeleverde materialen (servo heveltjes etc) en de 'rudder' zijn van betere kwaliteit. Wat me wel opvalt en dat had jij ook zag ik is dat de cockpit niet echt strak op de romp ligt, dit zal ik ook moeten aanpassen om het strak te krijgen. De vleugels zijn erg mooi afgewerkt.
thanx, ik had me natuurlijk veel moeite kunnen besparen door alles gewoon volgens de beschrijving in elkaar te zetten, maar ik wilde er wat moois van maken. Het is eigenlijk jammer dat dit model niet in glasmat/epoxy gemaakt wordt. Er is een uitvoering die uit dezelfde mal komt in glasmat/epoxy dan heb je geen problemen met slechte passingen door het krimpen van het polyester nadat het uit de mal komt. Zou jij eens de linker en de rechter vleugel willen wegen, als je ze nog niet hebt vast gelijmd?. Hier zit bij mij erg veel verschil in (36 gram tegen 28 gram). Vleugeltjes zijn inderdaad strak afgewerkt met folie (bij mij nu geglast) groeten, Michiel
Die is definitief uit de produktie. Er is een grotere versie waardoor de maker zelf geen zin meer heeft om de kleine te maken. en zelfs voor deze versie moet je vriendjes zijn want het is een hobby van hem (meer als 35 mallen voor de grote en 23 voor de kleine) Neue Lubach F16 f.90mm Fan - RC-Network Er is wel een kloon van de Het-rc overigens. Mischien iets beter maar wel een afmal van een slecht produkt.
@Beekman: Zal binnenkort even de linker en rechtervleugel wegen en hier posten. Wat me wel opvalt is de slechte afwerking van de cockpit, deze sluit voor geen meter (en dan heb ik niet teveel gezegt). Daarnaast is de verlijming van de 2 helften van het staartstuk achteraan niet gesloten (wat op zich wel simpel is op te lossen ... maar toch). De inlaat en uitlaat gedeelte is wel erg mooi afgewerkt en spiegelglad.
Even draadje doorgelezen van de nieuwe Lubach dat ziet er erg mooi uit! Volgens Wemotec zal ie 420€ gaan kosten niet goedkoop maar zeker kwaliteit. De passing van de onderdelen is blijkbaar zeer goed. Op welk vlak bedoel je dat de HET-RC een slecht product is Erik? (buiten de dingen die al bekend zijn) @Kingpin: ik ben er ook nog niet uit hoe ik dat cockpitframe netjes erop krijg, wil misschien ook scharnierend maken maar dat hangt van de passing af. Ben je al met de bouw gestart? Post anders wat plaatjes altijd leuk om een bouw te volgen. groeten, Michiel