Ik heb vanmiddag met m'n hummertje gereden tot dat hij alleen nog maar voorwiel aandrijving heeft. Volgen mij ligt het aan het differentieel. Het is een baldifferentieel en als ik hem strak aandraai rijdt ie weer en na 1minuut is het weer het zelfde gezeur. De vraag: Hoe strak moet ik het differentieel aandraaen zonder dat de boel stuk gaat? Groet, Remco
Daarom ben ik allergisch voor ball diffs. De reden dat ik mijn F103 verkocht heb. Aandraaien, 1 rondje rijden en los. Misschien een vers lockmoertje gebruiken (zat er bij mij tenminste op).
Gaat dit om een Tamiya Hummer? Als dat zo is zou ik een "normale" Manta Ray diffset bestellen. Minder kritisch dan het ball diff van Tamiya. Althans, dat is mijn ervaring
Is blauwe locktite (semi permanent) misschien een optie?? Schroefje eruit, locktite erin, aandraaien, laten drogen, rijden maar?? Blauw lijmt het vast, maar is nog redelijk makkelijk weer los te draaien. Groeten, Jean-Baptist.
Ik heb het chassis gekocht voor 20,- en er zaten verder geen schroefjes bij. Ik zal het wel eens proberen met locktite. Ik laat wel ff weten wanneer het gelukt is
Hij bedoelt de schroef die je aandraait om het diff strakker te zetten. Deze moet je er uithalen en wat threadlock op doen. Als je dat gedaan hebt moet je het diff zo strak zetten zodat het diff niet slipt maar nog wel soepel draait. Het slippen van het diff kan je testen door 2 schroevendraaiers, 2 inbus sleutels of een ball diff test tool te pakken en deze in zoals op het plaatje hier onder te testen:
wat je ook kan doen, is je diff omdraaien... try it... dan gaat ie normaal gezien niet meer loskomen!!!
Als dat mogelijk is natuurlijk. De meeste ball diff's zijn links en rechts niet gelijk aan elkaar en dan past het diff niet meer in het chassis. Bij mijn Top Force pasten de diff's maar op 1 manier. Dat zijn volgens mij de zelfde diff's als van deze Hummer.
Bij mijn losi's gaat dat wel, en daar maakt het een verschil. ik kon maar proberen, he. anders inderdaad, is locktite (evt de "rubber" versie) een oplossing
Hallo, Bedankt voor alle reacties. Het diff komt gewoon weer los. Ik ga vandaag even een flesje lochtite kopen en dat er smeeren en als dat niet weer rij ik wel ff naar de winkel om een nieuw diff te kopen.
Juiste diff vet gebruiken. Alles goed schoon maken en dan goed diff vet gebruiken. Scheeld een hele hoop. Het diff moet soepel lopen, dan komt ie ook niet los.
Blijft het feit dat dit diff setje behoorlijk kritisch is. Heb ervaringen met inslijten, vastlopen enzo...Misschien heb ik destijds iets fouts gedaan. Standaard diff beviel me uiteindelijk het beste.
Een goed afgesteld kogel diff werkt super. Je moet hem wel regelmatig onderhouden. Nieuwe difplaten en en kogeltjes met het juiste vet zorcht er voor dat je diff in orde blijft.