Castle Creations Mamba Monster topic

yow, een vraagje, ik ben deze middag gaan rijden met mijn ERBE na een dikke 30 min slaat hij af , zogezegd platte lipo's,2 s lipo 1) 3.67, 3.72, lipo 2) 3.74, 3.74,dubbel gecheckt met lipochecker en met lader

en toch slaat hij af , de lipo cut off staat ingesteld op 3.3 volt per cell ,

dus zou hij toch minstens, met 1 cell lager moeten zitten, rijtijd was geen probleem het was ietsje rond de 30min,

iemand een idee hoe dit kan
 
Yep ... zodra de accu leeg raakt zakt het voltage...

Onder belasting (rijden) zakt dat nog verder als de waardes die je nu geeft en dan grijpt de regelaar dus in ;)

Volledig normaal en precies zoals het hoort dus ;)
 
Nou, electro werkt op witte rook, want zo snel als de witte rook er uit komt werkt het niet meer ;)


doet je esc helemaal niets meer? of geeft hij eens teken?

ik heb ook al 2 keer die witte rook gehad.
de eerste was er iets in men esc afgebroken( nieuwe esc dus..)
en de tweede keer was er iets in de lipo doorgebrand en gewoon solderen en was opgelost.
 
Yep ... zodra de accu leeg raakt zakt het voltage...

Onder belasting (rijden) zakt dat nog verder als de waardes die je nu geeft en dan grijpt de regelaar dus in ;)

Volledig normaal en precies zoals het hoort dus ;)


bedankt nu voel ik me weer veilig,


off-tropic

@dafke

was zalig om vandaag met je te racen, wat gaat jou e-revo op 2x 3s toch meesterlijk!!
MAAR de stand is 1-1 dus moeten we het zeker eens overdoen!!!:):)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat is 6sell he.niet te vergelijken met 4.ze stijgen bijna op;)
het was inderdaad een koud maar tof middagje!
volledig voldaan voor vandaag!

nu mensen.vandaag terug het zelfste probleem.na het resetten terug weesten testen.
1sell op 3V de andere op 3.6v.ik heb wegens tijdgebrek en de regen niet op de andere regelaar kunnen rijden.morgenvroeg maak ik er werk van.

greetz.
 
snel effe een vraagje tussen door, mijn mmm is momenteel ingesteld op de fabrieks instelling, als het goed is dit op 2 x 2cels lipo, van de week gereden met 2 x 8,4 nihm maar zat helemaal geen power in, moet ik de regelaar omzetten als ik van 2 verschillende accu's wil om switchen. en kan dit handmatig in plaats van de computer.
 
snel effe een vraagje tussen door, mijn mmm is momenteel ingesteld op de fabrieks instelling, als het goed is dit op 2 x 2cels lipo, van de week gereden met 2 x 8,4 nihm maar zat helemaal geen power in, moet ik de regelaar omzetten als ik van 2 verschillende accu's wil om switchen. en kan dit handmatig in plaats van de computer.
Hij zal nu (standaard) op de Auto Lipo functie staan. In je handleiding staat hoe je hem handmatig kan programmeren. Je moet dus de lvc afzetten als je met nimh gaat rijden, anders gaat de regelaar meteen stoppen zodra je wat te veel gas geeft.

Programmeren:
1. zet je regelaar aan terwijl je vol gas geeft en hou het zo. Je hoort nu vier keer een geluidje, blijf het houden tot je een tweede keer vier keer het geluidje hoort en je zit in de programmeermodus. Laat nu je gas los.

2. nu worden de instellingen ingedeeld in twee geluidjes, het eerste duidt de instelling aan en het tweede het nummer binnen de instelling.

Nu heb je altijd twee opties:
Ja = gas geven = volgende instelling/instelling accepteren
Nee = remmen = andere instelling (nummer) binnen de instelling.

om de cut-off aan of uit te zetten moet je dus "ja" zeggen tot het eerste geluid 7 aanduidt en zeg "nee" om het dan te veranderen (1 is aan, 2 is uit) en druk vervolgens op "ja" om op te slaan en naar de volgende stap te gaan.
 
vandaag de tijd gehad om eindelijk te testen op de andere regelaar en inderdaad .daar is het zelfste.zou er dan toch een slechte sell zijn.ik vind het raar.de lipos werken naar behoren.ik heb nu beide regelaars op 3.5v gezet.hiermee zou ik ze zoiezo minder leeg trekken.en zullen ze allemaal op gelijke voltage moeten stoppen.allee hup
weer tijd om te testen:-Dgelukkig valt het weer super mee


Stroom is niet zo selectief, dat er een relatie kan zijn met de aansluiting op de regelaar. M.a.w. het dondert een accucelletje niet of ie nou als eerste of als laatste in een pakketje zit.
De MMM meet de totale spanning. Op 6s meet hij bij starten 25.2V. Hij "weet" dan dat er 6 cellen op aangesloten zijn. Als jij je afslag instelt bij 3.2V, grijpt de LVC dus in bij 19.2V. Als je echter al 2 cellen hebt die slecht zijn, en eigenlijk meteen terugvallen naar 3.0V (of nog lager, 1.2?), dan zal de LVC ook dan inschakelen bij 19,2V, oftewel bij 2*1.2+4*4.2, oftewel terwijl de andere cellen nog 100% vol zijn.
Dat is mijn diagnose. Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomsten als je een andere esc gebruikt.
 
Ik wil mijn XB8TQ ombouwen naar bl en ben uiteraard gestuit op de welbekende Mamba-set (hoewel ik ook kijk naar een Lehner-combi).

Is er iemand die toch de 2650Kv motor op z'n buggy heeft zitten i.c.m. 4s? Ik heb gelezen dat de 2200Kv het prima doet op een 1/8 buggy, maar wil natuurlijk graag weten wat de ervaringen van andere gebruikers zijn...

Groet, Ronald
 
Ik heb een 2200kv in m'n buggy en moet zeggen dat de power enorm is. Misschien zelfs iets teveel?
De MMM ESC bevalt me zeer goed, zou geen andere meer willen!
Er is sinds kort een 1800kv motor voor buggy's uitgekomen. Ik denk dat deze ideaal is. 2650kv is teveel en niet zo efficient. µ

De Neu-Castle 1512 1.5Y 1800kv is 54gram lichter dan de 2200KV en 7mm korter. Heb die motor zelf nog niet getest, maar dat lijkt me de ideale buggy motor! Toen ik mijn set kocht bestond die motor nog niet dus ben ik maar voor de 2200kv gegaan.

Onlangs ook iemand gezien en die hem gehad heeft (de 2200kv) maar vond hem teveel power hebben. Op Nitromania had hij de punch op 100% staan, daarna heeft ie er een Losi 2100kv ingeplaats met de MMM ESC.

Hier heb je misschien wat aan: Castle Creations | Monster Motors

EDIT: ik zie dat ze precies niet goed verkrijgbaar zijn op ebay. Op RC-monster zijn ze wel te koop voor 160$. Voor je koopt zou ik eerst mailen als ze werkelijk in stock zijn. Aangezien ze bijna nergens verkrijgbaar zijn zou het misschien over een pre-order kunnen gaan. Geen idee, maar better safe than sorry.
 
Bedankt voor je post; kan ik zeker wat mee. Ik ga op max 4 cellen rijden, dus op papier lijkt de 2650Kv een winnaar...Rij jij ook op 4s?

Gek genoeg is er geen echte 'test' te vinden van deze twee motoren op dezelfde set-up. Da's jammer...Ga gewoon nog even Googelen...;-)

Groet, Ronald
 
Bedankt voor je post; kan ik zeker wat mee. Ik ga op max 4 cellen rijden, dus op papier lijkt de 2650Kv een winnaar...Rij jij ook op 4s?

Gek genoeg is er geen echte 'test' te vinden van deze twee motoren op dezelfde set-up. Da's jammer...Ga gewoon nog even Googelen...;-)

Groet, Ronald

4S is ideaal voor 1800-2200kv. 4S is al teveel voor een 2650kv. Je moet ongeveer tussen de 27500 en 32500 toeren blijven. (RPM = voltage * KV)
De 2650kv lijkt me niet erg efficient, als je voor die maat wilt gaan raad ik zeker de 1800kv aan. De 2200kv kan ook, maar dan moet je de ESC wel hard begrenzen want anders heb je gewoon teveel power.
Ik heb nu Punchcontrol op 70% staan dacht ik en dat is perfect voor asfalt. Als je vanuit stilstand volgas geeft spinnen de banden nog steeds. Maar als je eenmaal wat snelheid hebt en dan volgas geeft heb je wel nog spin maar valt het goed mee. Dit is wel met warme banden, warm afvalt en de lipo heeft al 2min gereden. Als je lipo net van de lader komt is de power ook teveel. Op kou afvalt heb voel je echt dat minder grip hebt en de remafstand wordt groter.
Binnenkort ga ik de buggy testen op circuit en dat is astro, dus ik verwacht me wel aan veel grip. Helaas heb ik een ongelukje gehad met de buggy, maar de meeste wisselstukken zijn onderweg. Moet wel nog een shocktower bestellen en een keer een nieuwe servo arm.

De 2650kv zou ik dus zeker buitenspel laten.
Trouwens, 5S is ook geschikt voor 1800kv, dat kan misschien wel een beetje efficienter zijn dan 4S. Nu, 4S moet zeker ook lukken met een iets grotere vertanding.
 
Laatst bewerkt:
V*Kv=RPM klopt in beperkte mate. Aan een onbelast toerental kun je niets afmeten? Ik heb zelf meer ervaring met boten (xtremercboats), maar daar hebben we niet te maken met vertanden. Daar heb ik dus ook weinig ervaring mee...

Ik zat zelf aan 4s te denken, omdat ik dan 2x2s parallel kan aansluiten voor de gewichtsverdeling? Of kan ik gewoon 1x4s plaatsen aan de linkerzijde?

Evengoed is het wel logisch om naar een 2200Kv te gaan, simpelweg omdat deze meer kan hebben (met testen) en de 2650Kv eerder aan z'n max zit (temperatuur?). Welke vertanding wordt over het algemeen gebruikt als startpunt? Als ik het goed heb begrepen, wordt de MMNeu 1.3 met een 18T pinion geleverd. Gaat het dus om de spur.

Wat ik dan alleen niet begrijp, is dat Castle zelf aangeeft dat de 2650Kv de ideale motor is voor een 1/8 buggy? Omdat de 1800Kv (nog) niet in een set wordt aangeboden, lijkt me dit eerder een mooie upselling voor Castle! Kijken hoeveel rc-gekken een andere motor gaan kopen, lol!


Bedankt, Ronald
 
@bootje Ronald, op het "andere" forum voor niet brandstof auto's, loopt momenteel een inkoop actie om gezamenlijk een bestelling te plaatsen voor motoren. En daar zitten ook een paar mannen die je haarfijn uit kunnen leggen wat je nodig hebt. Succes
 
wat ik wel leuk vind is dat iedereen zijn mening heeft en de helft heeft nog nooit zo een 2650kv motor gehad.ik rij nu een goede week met de 2650kv op de E-revo,jaja je leest dit goed E-revo.en inderdaad de 2650kv heeft iets minder tork,wat voor mij super is .want met een 2200kv maak de revo toch maar steeds wheelies.ofraud rijd dit motorje super.niets is hem te veel.na enkele sets lipos kan ik nog steeds mijn hand erop leggen.4S 5S 6S(regelaar op 90%) allemaal geen probleem.pure fun .en supersnel op de revo.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top