Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Wat bedoel je met 'het kleine schroefje'? Bedoel je daarmee het moertje met veertje waarmee je de slip van je slipper afsteld?

Heb zoiets nog nooit gezien. Te los lijkt me ook het meest logisch. Daardoor gaat de slipper veel te veel slippen en wordt heet. Gevolg: gesmolten spur.

Normaal werkt goed: moer helemaal vast draaien en dan een 1/4 tot een 1/2 slag losser draaien


Ik bedoel het moertje;)

Ik zal hem vast draaien en dan 1/4 los draaien.

Bedankt voor de tips:thumbsup:
 
Je moet niet naar "EZRun 80A" zoeken, maar naar "XERun 80A".
Je kan ze vinden op eBay. KershawDesigns verkoopt ze voor maar 70 euro incl. verzendkosten.

Zo, de 3906 is verkocht. Kan ik de opbrengst investeren in een leuk borstelloos 80A setje voor m'n 3905 :). Heb de website van Kershaw designs Kershaw Designs - Home eens even goed bekeken en heb daarover 2 vragen:
1 = wat houdt 7XL, 8XL, 10L, etc in?
2 = heb ik een andere motor mount nodig? En zo ja, welke? Kershaw Designs - Home
 
Zo, de 3906 is verkocht. Kan ik de opbrengst investeren in een leuk borstelloos 80A setje voor m'n 3905 :). Heb de website van Kershaw designs Kershaw Designs - Home eens even goed bekeken en heb daarover 2 vragen:
1 = wat houdt 7XL, 8XL, 10L, etc in?
2 = heb ik een andere motor mount nodig? En zo ja, welke? Kershaw Designs - Home
1: het getal heeft te maken met het aantal "turns" van de motor. Minder turns betekent meer toeren en meer amperage (=sneller)
De 7XL is in dit geval dus de snelste, maar ik ben niet zeker of de 80A regelaar daar sterk genoeg voor is... 8XL zou zeker goed moeten gaan.
XL/L/S is de grootte van de motor. Grotere motoren hebben meer trekkracht en zijn beter geschikt voor de grotere modellen zoals de e-maxx.

2: Die motoren hebben allemaal de diameter van een standaard 540 motor, dus ze passen perfect.
 
1: het getal heeft te maken met het aantal "turns" van de motor. Minder turns betekent meer toeren en meer amperage (=sneller)
De 7XL is in dit geval dus de snelste, maar ik ben niet zeker of de 80A regelaar daar sterk genoeg voor is... 8XL zou zeker goed moeten gaan.
XL/L/S is de grootte van de motor. Grotere motoren hebben meer trekkracht en zijn beter geschikt voor de grotere modellen zoals de e-maxx.

2: Die motoren hebben allemaal de diameter van een standaard 540 motor, dus ze passen perfect.

Muchos gracias, da's goeie info. Ik zie het nu ook op de website; '5 choices of motorwinds'. Maar.... dan had ik nog niet geweten welke ik zou moeten hebben :) Nu wel.

Dus als ik het goed begrijp gaat het goed als ik de XeRun 80A 8XL bestel en die kan ik monteren op mijn huidige motormount. Ik neem aan dat je bedoeld 550 motor want dat zijn de stock motoren toch?
 
Muchos gracias, da's goeie info. Ik zie het nu ook op de website; '5 choices of motorwinds'. Maar.... dan had ik nog niet geweten welke ik zou moeten hebben :) Nu wel.

Dus als ik het goed begrijp gaat het goed als ik de XeRun 80A 8XL bestel en die kan ik monteren op mijn huidige motormount. Ik neem aan dat je bedoeld 550 motor want dat zijn de stock motoren toch?
Ik ga ervan uit dat je 4s lipo wil gaan gebruiken... Hoe snel wil je gaan?

550 motor heeft dezelfde monteerpunten als 540.
 
Ik ga ervan uit dat je 4s lipo wil gaan gebruiken... Hoe snel wil je gaan?

Ja, 4s. Heb ook een ERBE met MMM. Die gaat hard, met de Maxx wil ik lekker kunnen bashen, snelheid is minder belangrijk. Beetje meer kracht onderin zou lekker zijn :)

Heb vandaag mijn esc opgerookt, geen idee wat er mis ging. Thuis alles gecheckt, alles ok. Wil ik gaan rijden; vette rook, esc overleden! Maar dat betekent dat er nu definitief wat anders moet gaan komen :)

Heeft die XeRun ook een 5 mm as, net als de MMM? Ik heb nog een voorraadje 86T spurs liggen, wat voor pinion kan ik daarbij het beste gebruiken?
 
Ja, 4s. Heb ook een ERBE met MMM. Die gaat hard, met de Maxx wil ik lekker kunnen bashen, snelheid is minder belangrijk. Beetje meer kracht onderin zou lekker zijn :)

Heb vandaag mijn esc opgerookt, geen idee wat er mis ging. Thuis alles gecheckt, alles ok. Wil ik gaan rijden; vette rook, esc overleden! Maar dat betekent dat er nu definitief wat anders moet gaan komen :)

Heeft die XeRun ook een 5 mm as, net als de MMM? Ik heb nog een voorraadje 86T spurs liggen, wat voor pinion kan ik daarbij het beste gebruiken?

De motor is niet van XeRun (hobbywing), maar een KD Revolver motor (zelfde als Feigao, maar behuizing wordt met vijsjes vastgehouden). De as is idd 5mm dik. 86t??? 68 moet je bedoelen?
Pinion hangt ervan af welke motor je neemt. Als je de 150A regelaar neemt lijkt de 7XL mij de beste optie. Dat in combinatie met 4s lipo zou je genoeg kracht moeten geven om een standing backflip te doen en 70+km/u topsnelheid!
Als je de 80A regelaar neemt ga je het volgens mij bij de 8XL moeten houden.
 
De motor is niet van XeRun (hobbywing), maar een KD Revolver motor (zelfde als Feigao, maar behuizing wordt met vijsjes vastgehouden). De as is idd 5mm dik. 86t??? 68 moet je bedoelen?
Pinion hangt ervan af welke motor je neemt. Als je de 150A regelaar neemt lijkt de 7XL mij de beste optie. Dat in combinatie met 4s lipo zou je genoeg kracht moeten geven om een standing backflip te doen en 70+km/u topsnelheid!
Als je de 80A regelaar neemt ga je het volgens mij bij de 8XL moeten houden.

ja, klopt natuurlijk 68t :)
Het wordt een 80A 7XL, wat zou dan een logische pinionkeuze zijn?
 
De motor vraagt geen 110a, maar kan volgens de fabrikant 110a aan. Als je de motor te zwaar belast, zal hij meer dan 110a vragen en als de accu's en regelaar het aankunnen zal de motor ook meer dan 110a krijgen met als gevolg dat de motor overhit raakt.
 
De 6XL vraagt 110A en de 7XL ligt daar niet zo ver vanaf. Ik zou toch even voor de zekerheid aan Dan van KD vragen of de regelaar die motor wel perfect aankan.

Gemaild met Dan, zéér snel reactie! Set is volgens hem zeer geschikt. Compleet met connectors en pinion besteld.
 
Weten jullie, dat als je met je maxx volgas tegen een stalen buis aan rijdt, dat dan je voorwiel ophanging het begeeft :rolleyes:

Ik nu wel :mrgreen:

Vanavond maar eens wat sleutelen, en kijken wat er allemaal exact kapot is ;)
 
Ik zie net dat traxxas een brushless variant van de e-maxx heeft. Die heeft dezelfde MMM combo die je ook op de Flux en de ERBE aantreft. Iemand hier al ervaring mee?
 
Ik zie net dat traxxas een brushless variant van de e-maxx heeft. Die heeft dezelfde MMM combo die je ook op de Flux en de ERBE aantreft. Iemand hier al ervaring mee?

ik heb mijn maxx zo omgebouwd, dat die de zelfde is als de emaxx brushless edition, eigenlijk is het niet zoveel verschil alleen mmm 2200 kv setje en 17 mm hex adopters erop en andere veren, voor de rest hetzelfde.
 
Ben je dan niet bang dat je BL setje de transmissie aan gort rukt? Er zit toch een fors verschil in vermogen tussen BL en niet-BL?
 
Ben je dan niet bang dat je BL setje de transmissie aan gort rukt? Er zit toch een fors verschil in vermogen tussen BL en niet-BL?
De transmissie van de brushless edition is dezelfde als die van de gewone 3905. Extreme brushless kracht is geen enkel probleem :-D

Edit: wel even stalen CVD's kopen als je van plan bent meer dan 4s lipo te gebruiken...
 
Back
Top