servo's zomaar kappot

wilde gister gaan rijden met een maat van mijn maar me maat heb nu en vreemd probleem hij tank gewoon zijn tankje af! zet zijn zender aan en toen ontvanger van auto vervolgens doet niets het andre accus ge probeerd ook mijn accu uit me auto gehaald was zeker weten vol nog steeds geen reackties ben nu aan het testen geweest ben er achter dat allebij de servo's dood zijn! vandeweek niets aan de hand had 2 oude servo's thuis in de kast staan dus sluit ze aan en werken gewoon dus betekend dat zijn servo's kappot zijn het gaat om merk auto maverick neon xt wat zal de oorzaak kunnen zijn van 2 spontaan kappotte servo's? heb verder nog niets kunnen vinden van losse draatjes of kortsluiting alles ziet er verder goed uit
 
Twee servo's die er gelijktijdig mee stoppen is wel erg toevallig. Is met de stroomvoorziening van ontvanger en servo's alles in orde? Ook een probleem met de zender behoort tot de mogelijkheden. Zijn de accu's daarvan vol?
 
Laatst bewerkt:
ja alles is goed geladen geen draden gevonden die kortsluiting maken geen losse draden en zo verder niets geks kunnen vinden 2 oude servo's getest en werken gewoon prima maar voor ik ze wil gaan aansluiten voor hem wil ik proberen oorzak tevinden
 
staat gewoon een 4.2volt ontvanger accu op! heb die ook na gemeten en getest is in orden als ik de accu aan sluit met 2 andre servos werkt alles gewoon dus snap echt niet wat de reden is dat die servo's het niet meer doen geen kortsluiting en of lossen draden en accu gemeten is ook goed! dus op een of andre reden zijn toch de 2 servo's er tegelijk mee gekapt heb dit ook nog nooit mee gemaakt ben nu 34 en rij al met zulke auto's van af me 8ste of zo maar 2 servo's spontaan tegelijk vind ik toch wat vreemd voor de rest is alles gewoon goed!
 
Je hebt de auto ook niet toevallig een duik laten nemen? ;)
Ik zou toch zeggen dat het kortsluiting was, heb ik laatst ook gehad met een servodraadje dat door een tandwiel werd opgevreten. Foutje :s
 
Misschien is je ontvanger wel de boosdoener. Heb weleens bij ons op de club iemand 3 servo's achter elkaar de vernieling in zien helpen binnen een half uur. Dit was echt pech hebben voor die persoon, hij kon der eigenlijk niks tot weinig aan doen. Dit was trouwens wel alleen op het stuur.
Maak de ontvanger eens open hoe die er uit ziet voor je er nieuwe aan gaat hangen.
 
staat gewoon een 4.2volt ontvanger accu op! heb die ook na gemeten en getest is in orden als ik de accu aan sluit met 2 andre servos werkt alles gewoon dus snap echt niet wat de reden is dat die servo's het niet meer doen geen kortsluiting en of lossen draden en accu gemeten is ook goed! dus op een of andre reden zijn toch de 2 servo's er tegelijk mee gekapt heb dit ook nog nooit mee gemaakt ben nu 34 en rij al met zulke auto's van af me 8ste of zo maar 2 servo's spontaan tegelijk vind ik toch wat vreemd voor de rest is alles gewoon goed!

4,2volt is niet gewoon!! het is 4,8 met 4x oplaadbare penlites en met gewone penlites 6 volt, met 5x penlites of humppack (5x cell) is het ook 6 volt, en er zijn ook lipo accuus die gerschikt zijn als ontvangeraccu (mits de ontvanger en servos dit aankunnen) en die is 7,4 volt.

mvg Hans

GEWOON BESTAAT NIET
 
Laatst heb ik 3 servo's in 1 weekend naar zijn gootje geholpen. Naar later bleek was de servo kabel van mijn stuurservo beschadigd en deze beschadiging heeft door kortsluiting 2 gas/rem servo's en uiteindelijk de stuurservo zelf ook ter dood veroordeeld.

Kortom:check of je servokabels onbeschadigd zijn.
 
Als je krachtige servo's gebruikt en een accuspanning van 4,2 Volt meet op de ontvangeraccu dan is er een probleem met de stroomvoorziening. Als de servo's willen bewegen zal deze spanning nog verder zakken en stopt de hele boel er mee.

De spanning moet minimaal boven de 4,8 Volt zijn.

Plaats maar eens een goede en geladen ontvangeraccu en kijk of dat helpt.
 
ik ze perongeluk 4,2 maar is 4,8 heb net weer even gemeten bern nu even bezig geweest met de auto van me maat maar heb echt niets geks kunnen vinden ontvangertje open gehad zit er netjes uit ben nu andre servos aan het plaatsen die werken nu gewoon weer wel goedik snap er ook niets van ik was er zelf ook niet bij toen ze het voor het laast werkte! dus weet ook niet wat er tijdens het rijden is gebeurd! maar met nieuwe servos werkt alles weer zo als het hoord bedankt voor jullie reakties sluis alles maar weer gewoon aan dan zie ik wel hoe lang ze het doen kan verder geen dingen zien waar het aan zal kunnen kleggen ik vermoed dat tie door an plas is gereden og een botsing heb gehad of zo maar dat moet ik maar eens en keer vragen aan hem
 
Een paar punten, komma's en hoofdletters zouden het bovenstaande bericht heel wat leesbaarder maken!
 
Back
Top