BNK 2 Kampenhout - nu met de FOTO'S

Discussie in 'Electro auto's' gestart door cooper, 15 mrt 2010.

  1. feniks

    feniks

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    274
    Locatie:
    deurne
    ja ikke en iris .
    de standaart zwarte vallen der af en de serpent zwarte of blauwe blijven op hun plaats vast zitten .
    wat het verschil maakt met of zonder wielen aankomen
     
  2. flipside

    flipside

    Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Berichten:
    755
    Maar ik heb er metaalkleurige! Of alu purper.
     
  3. wouter.z

    wouter.z

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    99
    Prutser :)
     
  4. flipside

    flipside

    Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Berichten:
    755
    Ha wouter.z! je komt toch he zondag??
     
  5. crashingbird

    crashingbird

    Lid geworden:
    31 mei 2006
    Berichten:
    223
    dat van de velgen is toch wel van invloed zenne,
    er wordt door verschillende fabrikanten beweerd dat het gebruik van verschillende kleurpigmenten rechtstreeks de cohesie en sterker nog , ook onrechtstreeks als het mengsel op een lagere temperatuur in de spuitmallen geïnjecteerd wordt, de trek- en drukbelasting van het eindproduct beïnvloeden, wat resulteert in meer of minder flex in de velg.
    Welk kleur nu meer of minder stuur, of meer of minder grip zal genereren, moet je vragen bij leden van 1 van de clans, die mensen zijn intensief bezig met vergelijkende tests waarbij toch wat heilige huisjes zullen sneuvelen(het gekend standaard velgenmateriaal)
    Natuurlijk zijn de verschillende eigenschappen bij normaal gebruik, ook nog temperatuur gerelateerd, en ook niet uit te sluiten : de hoeveelheid aanwezige uv-straling van de zon, die het altijd aanwezige degeneratieproces van de materialen sneller zullen beïnvloeden.

    Ook niet onbelangrijk : sinds de uitvinding van het wiel, is men er steeds van uitgegaan dat andere geometrische vormen niet in aanmerking konden komen om onze voertuigen aan te drijven. Niks blijkt minder waar te zijn!
    Bij Nasa is er nu een project gaande waarbij licht excentrische banden gemonteerd worden op dito velgen, waarbij deze na montage toch een perfecte cirkelvorm als eindproduct hebben.
    Dit is uiteraard nog in prototype-fase, de gedacht hierachter was het ontwikkelen van een wiel waarbij het draaimoment zonder extra energie in autorotatie-fase geraakt waarbij bv. maanlanders en andere aanverwante tuigen aangedreven met 4 klassieke ronde wielen (met het oog op de exploitatie van mijnen op mars, waarbij nieuwe metalen en legeringen kunnen ontgonnen worden) bijna volledig autonoom in beweging kunnen blijven.
    Testen hebben echter uitgewezen dat verder onderzoek nog nodig is.

    Zo zie je maar, 't is allemaal wat complexer dan eerst gedacht....
     
  6. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Dat was een experiment om meer flex in de sidewalls van de band te krijgen, als die wat meegeven dan rijdt die auto makkelijker. Jammer ende helaas moest ik net toen wél de panache neerleggen en kwam dat spul los. Verder testwerk is voorlopig gestaakt.
     
  7. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Kleur is inderdaad belangrijk, in sommige kleurstoffen moet men andere ingrediënten gebruiken, die iets zwaarder zijn. Het snelst is zonder twijfel de metaalkleurige (dus zonder speciaal kleurtje); doordat ze lichter zijn verlaagt ge het totaal gewicht van de auto, het onafgeveerd gewicht en vermindert ge de roterende massa.

    Op een Amerikaans forum heeft nen teamrijder dat getest en was aangenaam verrast over de invloed ervan. Het maakt de auto iets minder log, hij wordt vinniger in de bochten.
     
  8. beksie

    beksie Guest

    geldt dat ook voor lichtblauwe moeren??
     
  9. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Zorg dan wel dat de coating vrij dun is. Maar in principe moet het gaan, Rheinard is al 2x wereldkampioen geworden met lichtblauwe moeren.
     
  10. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    sommige mensen willen de gay-factor niet opofferen voor een beetje meer zekerheid en snelheid....
     
  11. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Zoals Marc Rheinard in 2004 en 2008 bewees is de gay-factor belangrijk om te winnen! Subtiliteit, fijnbesnaardheid en aandacht voor kleine dingen zijn niet te onderschatten. Echter, wanneer de RC-auto uit staat dienen deze eigenschappen als vanouds niet aanwezig te zijn, gay gedrag is slechts toelaatbaar voor 6x 6 minuten per dag.
     
  12. Chambrant

    Chambrant Guest


    wij rijden tenminste nog BNK dus we zijn sowieso sneller als gij!
     
  13. Tomboo

    Tomboo

    Lid geworden:
    18 mei 2008
    Berichten:
    202
    Locatie:
    Vlijmen
    Chambrant: is het voordeel een aerodynamisch kapsel ook terug te zien in de rondentijden?
     
  14. elvo

    elvo

    Lid geworden:
    5 apr 2005
    Berichten:
    495
    Laat ons niet in de discussie vervallen van blauwe anodisatie versus paar versus groen versus naturel alu. Dat is ten eerste niet te vergelijken met velgkleur,en ten tweede bestaat daar een heel simpel antwoord op.
     
  15. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Dat schreef ik toch reeds, o leider?

    Velgkleur beïnvloedt het weggedrag van de auto op een andere manier, de wielmoer is een meer verfijnde set-upkeuze. Want intussen hebben ook Schumacher (paars), Mugen (donkergrijs), Ansmann (groen) etc. dit verder onderzocht en hun coating iets dunner gemaakt. De kleur maakt dus op zich niet veel uit, wel óf er een kleur aanwezig is. Gewoon niet-gekleurd alu blijft de beste optie.
     
  16. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    stalen nuts ja !
     
  17. Chambrant

    Chambrant Guest

    YES! en constantheid is ook beter!
     
  18. flipside

    flipside

    Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Berichten:
    755
    amai wa moet da aerodynamisch lijf binnenkort dan wel niet teweeg brengen?!
     
  19. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - België
    oei, een ketter!
     
  20. J-Meister

    J-Meister Guest

    Pffff .... ma wel leuke klasse :cool:
     

Deel Deze Pagina