eZrun, ervaringen

Discussie in 'Electro auto's' gestart door sitmark, 11 jul 2008.

  1. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    blijf je het knopje ingedrukt houden? Dus knopje indrukken-esc aan-lampje rood-knopje loslaten
     
  2. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Setup knop houd ik ingedrukt, daarna ESC aan. En dan ingedrukt houden.. Maar hij knippert dus niet. :S
     
  3. thomas

    thomas

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    329
    Locatie:
    NL
    Misschien de servo-reverse knop voor het gaskanaal omzetten, en dan nog eens proberen? Dat helpt namelijk meestal.
     
  4. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Er zitten 2 van die knoppen op. Dus 2 knoppen die ik naar rechts kan schuiven. Staan nu beide op N.
     
  5. thomas

    thomas

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    329
    Locatie:
    NL
    Staat er geen Ch. (of Channel) 1 en Ch. 2 bij? Stuur is Channel 1, Gas is Channel 2. Als je beide omzet, dan zal je auto mogelijk ook verkeerd om sturen. Kijk anders in de handleiding van je zender, daarin staat het als het goed is uitgelegd.
     
  6. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Op mijn ontvanger staat: ch.1, ch.2 en tot slot een 'B'. De kabel van de servo heb ik in ch. 1. gestopt en de kabel van de ESC in ch. 2.
     
  7. thomas

    thomas

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    329
    Locatie:
    NL
    De servo-reverse knoppen zitten op je zender. Daar moet je de knop voor het gas (Channel 2, dus) omschakelen.

    Dan zender aanzetten, accu aan de regelaar en regelaar aan de ontvanger (regelaar aanzetten), en de regelaar opnieuw proberen af te stellen.
     
  8. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Thomas, bedankt voor je hulp alvast. Zou je misschien heel even op Google de Tamiya TTU-03 kunnen opzoeken en kunnen vertellen welke van de 2 ik moet omschakelen?

    Gr,

    Dennis.
     
  9. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Kom op dennis .
    als je de ene omzet en je wielen draaien verkeerd om dan is het de andere.
    Je hebt 50% kans dat je het in 1 keer goed hebt

    Wiebe.
     
  10. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Het gaat mij erom dat ie totaal geen contact met mijn zender maakt, terwijl ik de bedrading wel goed heb aangesloten. De regelaar dient aangezet te worden nadat de setup knop is ingedrukt. Dan hoort ie rood te knipperen, wat bij mij dus niet het geval is. Bij mij begint ie rood te knipperen en te piepen.
     
  11. thomas

    thomas

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    329
    Locatie:
    NL
    Ik kan niet uit je posts uitmaken of je de stick op en neer hebt bewogen zodat de regelaar weet wat vol gas is en wat vol rem/achteruit is. Zonder dat zal ie niets doen.

    Komt het gepiep uit de regelaar zelf, of uit de motor? Als een regelaar niet gekalibreerd is, kan de motor wat verdraaien en piepen.

    Trouwens, storing uitgesloten? Geen motor/accudraden die vlak langs de antenne lopen? 27 MHz AM is daar namelijk nogal gevoelig voor.

    Is je accu goed opgeladen?
     
  12. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Even duidelijke info geven .
    Doet servo voor het sturen het ook niet als je de regelaar aan zet .
    dan heb je kans dat je ontvanger geen stroom krijgt ,wel de stekker er goed in gestopt ??
    min aan de buitenkant volgens mij?

    Groeten wiebe.
    ps maak anders eens een duidelijke foto van alle spullen aangesloten .
     
  13. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Zorg eerst dat je stuurservo werkt. Als je daar mee kan sturen dan werkt je ontvanger en is ook je regelaar goed aangesloten op de ontvanger.

    Dan is je volgende stap zorgen dat je opnieuw je regelaar probeert te kalibreren. Lukt dat niet beide reverse knopjes 1 voor 1 omzetten. Tussen door even proberen met je stuur te draaien. Als die in eens de andere kant op draait weet je dat je de verkeerde knop te pakken hebt.
     
  14. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Heren,

    Het probleem is al opgelost. Ik had met m'n stomme kop een stekker verkeerd in de ontvanger gestopt. Heeeeeeeel lomp dus!

    Gr,

    Dennis.
     
  15. DrifterFRD

    DrifterFRD Guest

    Ik had laatst ook een stekker verkeerd in de ontvanger gedaan.
    Gas geven en remmen was met het stuurwiel en sturen met de gasregelaar.:hammer:
     
  16. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Stekkertjes moet je altijd goed mee uitkijken hoor. Gas en stuur verwisselen is niet zo'n ramp, maar de stekkertjes verkeerdom erin doen is een ander verhaal.
    Ik heb hier wel eens meegemaakt dat iemand met zijn savage het stekkertje van de batterij er verkeerd in deed.
    Dan bedoel ik dus dit:
    . + -
    - + .
    Het puntje is niet verbonden. De plus zit dus wel goed, maar de - zit op de verkeerde. Deze persoon had dus een deels weggesmolten ontvanger, en de stekker van de accupack zat aan de ontvanger gesmolten. Geen geintje!
    In de meeste gevallen moet het zwarte draadje (de min) op het buitenste contact.
     
  17. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Haha, het is allemaal goed gekomen! Ben net wezen rijden en wat een snelheid! Die LiPo's maken echt het verschil. Ik schrok er gewoon van!

    Gr,

    Dennis.
     
  18. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    .
    ze zijn er weer in duidsland
     
  19. DrifterFRD

    DrifterFRD Guest

    Een maand geleden heb ik de 8.5T met 60A ESC combo gekocht en net ingebouwd in m'n TA05.
    Het rijdt echt geweldig met een lipo accu.
    Tot nu toe nog geen problemen gehad, zeker het geld waard!!

    Ik heb gelezen dat de 60A ESC beter is dan de 35A ESC, omdat het ietsje meer problemen zou geven, maar dat kan ik niet uit ervaring zeggen.
    Maar ik zou wel eerder kiezen voor de 8.5T combo, dan de 9T combo.
     
  20. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.471
    Locatie:
    Hoek van Holland
    De 35A versie is een beetje ondermaats voor in een 1/10 , je komt daarmee snel vermogen te kort en dan duiken er dus problemen op.

    De 60A versie kan gewoon wat meer hebben omdat ie ook meer vermogen kan leveren,
     

Deel Deze Pagina