Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ben net uitgekomen op leuke Hyperion lipo's...

    Denken jullie dat deze voldoen voor de Slash 4x4 en de E-Revo?

    2 keer de Hyperion VX 2S 5000mAh 35C

    Continu kunnen ze 175A geven, dus lijkt me voldoende voor de Revo en zeker voor de Slash?

    Dacht hier ook gelezen te hebben dat het met de kwaliteit wel goed zit???

    Edit: zie dat deze alleen nog uit stock leverbaar is en dat hij vervangen is door de 5500. Alleen kan ik hier geen afmetingen van vinden?
    Past deze in beide wagens???
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2010
  2. slashbasher

    slashbasher

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    987
    Locatie:
    brabant,omgeving oss
    ja dat kon ik me ook herinneren maar na ongeveer 25 pag te hebben bekeken,dacht ik maar ik vraag het wel effe gaat toch wat sneller.
     
  3. vonkentrekker

    vonkentrekker

    Lid geworden:
    7 feb 2009
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Maastricht Airport.
    De Hyperions zijn zeker goed voor de slash 4x4 voor de revo weet ik niet.
    Ik heb dezelfde voor deslash 2wd en 4x4 en voor mijn losi truggy de 5S.
    Meen mij te herinneren dat de 5500 groter qua afmeteing zijn dan de 5000, maar dat is al weer een jaartje geleden. Kan zijn deat de afmetingen aangepast zijn inmiddels.
    Op www.jandc.nl of op Hyperion Europe moeten de afmetingen te vinden zijn.
     
  4. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik heb ondertussen de afmetingen gevonden van de VX 2S 5500mAh 35C.

    De afmetingen zijn: 160 x 47.5 x 22.5 mm

    Als ik de handleiding van de Slash erbij neem: 166 x 49,5 x 25 mm max
    En de afmetingen voor de Revo zijn: 160 x 51 x 30 mm max
    Maar de tray's lopen schuin af en zijn dus nog 0.10mm groter aan iedere kant...

    Moet dus toch passen???

    Nu hoorde ik van stoomstrijkijzer, dat ik nooit de lipo's door elkaar mag gebruiken? Dus als ik er 2 voor de reve tegelijk gebruik, mag ik daar nooit eentje van gebruiken voor de slash? Klopt dit?
     
  5. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Net de eerste 2S lipo rit erop zitten met de slash, en ik moet zeggen ik ben aangenaam verrast!!! Rijd zeer leuk voor zijn prijs...

    Moet nog veel leren maar het rijden ging al aardig goed...

    Moet ik trouwens de standaard gear veranderen voor rondom het huis en tuin wat te spelen op 2S? Denk dat ik de nihm niet veel meer zal gebruiken :D
     
  6. Montega

    Montega

    Lid geworden:
    11 apr 2004
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Omg Rotterdam
    moet wel goed gaan, tenzij je door flink zwaar spul gaat ploegen dan kan alles net even wat warmer gaan worden.

    Gr, Remmie
     
  7. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Thanks Remmie dan blijven we voorlopig zeker zo rijden...

    Net aan het schoonmaken, maar waarom hebben ze dat beschermingske over de centrale as niet net iets langer gemaakt??? :)
    Komt net alle vuil onderin doeme doeme :)

    grtz
     
  8. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Op grasvelden en gravel enal rijdt ik stock gearing en op parkings de speed pinion

    op 2s en nimh
     
  9. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE

    Ik heb dat zowat afgedekt met een versleten buitenband van mn tourings wagens. tziet er niet uit maar helpt wel:)
     
  10. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ah dan is het voor mij voldoende de stock gearing te houden...
    Trouwens goede tip om het af te dekken, ga ik ook iets op zoeken...

    Trouwens de slash is het aan te raden op 3S ermee te rijden? Of is er veel meer kans op stukken?
     
  11. Montega

    Montega

    Lid geworden:
    11 apr 2004
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Omg Rotterdam
    Ik heb vind het te hard gaan. Het gaat echt af en de bandjes houden geen grip.
    De standaard banden gaan heel erg balloonen.

    Leuk voor rechtuit knallen maar verder niets.
     
  12. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Dus allround beter bij 2s blijven...
    Morgen dan de 2 hyperions bestellen en een extra bionic 4000 :)
    dan heb ik van elke lipo 2 stuks zodat ik ze ook in de revo kan gebruiken...
     
  13. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel

    Heb ik ook wel eens gehoord maar ik geruik mijn lipo´s gewoon door elkaar. Als ik met mijn Revo of Flux rij gebruik ik wel altijd 2 de zelfde lipo´s zelfde merk zelfde A. Ik gebruik ze ook appart voor mijn rustler of slash 2wd of 4wd. Natuurlijk wel altijd laden en balanceren dus niet een volle en en half volle samen in de Revo!
     
  14. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ja inderdaad natuurlijk wel altijd dezelfde lipo erin als ze samen gebruikt worden...
    Maar apart gebruiken moet dan ook wel kunnen niet?
    Zeker als ze gebalanceerd worden en beide vol geladen...
     
  15. Montega

    Montega

    Lid geworden:
    11 apr 2004
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Omg Rotterdam
    Ben wel benieuwd naar het idee erachter waarom het zou moeten.
    "vroeger" bij de grote pakketten Nimh cellen werd dat altijd wel gedaan.
    Gebruik van bijvoorbeeld 22 cellen wat verdeeld was in 2 pakketjes gelijkertijd laden en gebruiken zodat alle cellen hetzelfde belast en geladen werden.

    Lipo's worden gebalanceerd geladen, dus elke cel apart.
    Met rijden worden ze wel gelijk belast, maar aangezien ze daarna apart geladen worden zie ik het voordeel er niet van.

    Gr, Remmie
     
  16. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Aan iedere accu een low voltage verklikker (buzzer) koppelen. Dan wordt iedere cel tijdens het rijden gecontroleerd.
     
  17. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Ik had overlaatst gevraagd over die big bores veringen.

    Nu ik ga er op Conrad bestellen.

    Je hebt keuze tussen 1/8 en 1/10

    Wat is het verschil ? Dat de schokbreker gewoon breeder is ?

    En bij de slash zijn de origenele veren 90mm vanvoor en 100mm vanachter. Zou ik iets langere of kortere veren kopen ? want die maten zijn er niet
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2010
  18. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ja inderdaad zo denk ik er ook over met mijn lekenverstand ...

    Deze namiddag zelf een parcourske in de tuin gezet dmv kegeltjes en wat jumps... Heb me goed geamuseerd hehe :D

    Geraak alleen niet eruit welke lipo's ik zou bijbestellen :(
     
  19. selwyn

    selwyn

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    141
    Locatie:
    Vogelwaarde
    Gewoon de bigbores van Traxxas zelf.
     
  20. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Ok ,

    Ga es ff zien wat ze kosten :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina