grey-thunder ombouwen naar brushless

Discussie in 'Speedboten' gestart door roy.v, 20 jun 2010.

  1. roy.v

    roy.v

    Lid geworden:
    13 jun 2010
    Berichten:
    11
    Locatie:
    denbosch
    hallo mensen.

    ik wil mijn grey thunder nitro eventueel ombouwen naar brushless.
    ik heb weinig verstand van brushless electronica maar dat valt te leren. met een beetje hulp van jullie.(ben wel makkelijk met pielen:grin:)
    maar eerlijk is eerlijk als ik beter een kompleet bootje kan kopen hoor ik dat ook graag.
    ik heb het idee dat ik met samenstellen van een set beter af ben.(ivm prestaties) als dat ik een kompleet boot ga kopen.

    mischien dat iemand mij kan vertellen rond welke prijs klasse ik moet gaan zitten. voor een goed varend bootje.


    ik lees veel over het kv van de motor wat houd dat in?


    ik hoop dat jullie me wijzer kunnen maken.

    mvg roy


    ps een fototje vd romp [​IMG]Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 800x450 en 83KB.[​IMG]
    nitro motorje [​IMG]Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 800x600 en 76KB.[​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. tamiya rijder

    tamiya rijder

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    160
    Locatie:
    Poortugaal
    van brushless weet ik wel het een en ander af maar heb niks met boten wat kv in houd kan ik je wel vertellen kv is het aantal toeren per volt dus bv 6000 kv x 7.2 volt = 43200 toeren/omwentelingen
     
  3. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    10.115
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Roy,

    De Grey Thunder werd destijds electrisch voortbewogen door een 700 motor op 12-14 cellen NiMH.

    Een borstelloze vervanger zou deze motor kunnen zijn:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 500H Heli Motor 1600kv (500 Class)

    Met een 80-100A regelaar en een 4S of 5S Lipo zul je je boot qua snelheid niet terug kennen.

    Als ik me goed herinner zit er zo'n sturende as aan je boot, is het niet?

    Voor een snelle boot is zo'n kruiskoppeling een ramp, het vreet vermogen en het stuurgedrag is abominabel.

    Beter is een stinger (met flexas) en een apart roer rechts er naast.

    Laat maar weten of we linkjes naar hatdware, regelaars en lipo's moeten leveren.

    Groeten, Jan.
     
  4. djrozoho

    djrozoho

    Lid geworden:
    23 nov 2008
    Berichten:
    169
    Locatie:
    Zwevegem, Belgie
    Hey,

    om je een goed advies te geven over de setup is het misschien slim om de maten en het gewicht te vermelden.

    idd het aantal kv is het aantal omwentelingen per volt.

    dus als je in de berekening van tamiya rijder kijkt
    kom je met een 2s pakket al vrij hoog uit in de toeren.

    zoals ik het bekijk is 35000 toeren een mooi uitgangspunt voor jou romp

    wat voor materiaal is de boot gemaakt?
     
  5. roy.v

    roy.v

    Lid geworden:
    13 jun 2010
    Berichten:
    11
    Locatie:
    denbosch
    bedankt voor de snelle reactie.
    dit forum is wel makkelijk:)..

    het bootje is gemaakt van kunstof en weegt denk 1,5 kg.de maten weet ik niet precies.maar ga ik ff opmeten. heb er een paar weken geleden vol op de kant gevaren,waarnaar de neus was afgebroken. maar die heb ik kunnen maken met wat polyester hars en plamuur.daar is niet veel gewicht van bij gekomen...

    ik heb er niet zo veel verstand van. maar me gevoel zegt dat die kruiskoppeling wat je zegt ook niet helemaal lekker loopt. je hoort hem ook ratelen met sturen. dus daar moet ik dan zowiezo van afstappen.

    ik moet zeggen dat ik wel het idee heb dat het beter is om een goede romp tekopen en dan iets op te bouwen?

    thanks voor de info weten jullie me meer te vertellen de info is welkom!
     

Deel Deze Pagina