Hoi Mark, De fan unit zit onderin een beetje vast gelijmd, maar niet heel erg. Je zou hem los moeten kunnen trekken met wat gepast geweld. Kijk ook of de fan niet iets vervormd is, de mijne was dat wel. Als je de fan vast hebt kan je de fan eenvoudig los draaien door de motor vast de houden aan de achterkant. Suc6
@ 5p1k3: "Bij inverted word omlaag omhoog, en omhoog duur." Plak die maar op je koffer @ T800: Die van mij staat nu in brussel, als het goed is heb ik hier straks ook zon mooie F-18 staan. En bij jou ziet ie er echt mooi uit zeg! Maar kijk uit met die raketten, iedereen zegt dattie er slechter van vliegt, en ze liggen er ook zo af, soms met de nodige schade.
Ik las gisteren ook zo iets maar meer in de zin van,.vliegt met raketten o.k alleen zonder veel beter. Met name voor een rustige landing zijn ze niet geschikt gezien ze de airflow flink verstoren onder de vleugel bij lage snelheden. En ik dacht dat ze juist bij buiklandingen handig zouden zijn en schade zouden voorkomen,. Lees veel dat het tegenover gestelde het geval is,. Ik heb ze er onder tussen van af gehaald,.scheelt ook weer gewicht
Ik zou ook de raketten alleen aan de tiptanks laten zitten. Ook bij de amx die nu in brussel zou staan ga ik dat doen. kan niet wachten tot ik het kleine dondertje vast heb
Wat zou een goeie upgrade zijn voor het brushless systeem? Ik zou graag wat meer vermogen hebben om mooiere loops te maken en wat sneller tegen de wind in te vliegen.
welke lijm? Ik heb de F-86 gekocht en vroeg me af welke lijm jullie gebruiken om de vleugels te lijmen? Ik gebruik zelf vaak UHU POR en epoxy. Het is nogal een groot lijm oppervlak waarmee de hoofdvleugel wordt gelijmd dus het gewicht doet er denk ik wel toe. Alvast bedankt! Grt Mark
Gewoon 5min epoxy gebruiken. Dat beetje gewicht merk je niet. Smeer ook niet het hele oppervlakte dun in maar meer wat dikke hoopjes zegmaar. Daarna goed aandrukken en het vloeit mooi met goed contact. De vleugel kan miscchien niet overal perfect aansluiten en een dunnelaag kan hier en daar geen contact maken. De dikke hopen versprijden zich als dat kan en vullen anders de ruimte wat op.
Als je de tanks op de verf lijmt is de kans groot dat bij een net wat hardere landing dan perfect ze los gaan. Je zou de verf weg kunnen krabben voor een betere hechting. Vleugel heb ik nog geen enkel probleem mee gehad maar die tanks zitten op een klein stukje en kunnen happen bij hoog gras of een mislukte landing
Ik ga iig overal waar gelijmd moet worden, de verf weghalen.... ik wil 100% zeker weten dat het blijft zitten.... Waarschijnlijk blijven de raketten etc dan ook wel zitten, maar goed
Ok Tadango, dank je voor een (wederom) snelle reactie!! PS dat fanblaadjes heb ik op jouw manier kunnen bijwerken. Draait nu perfect! Thanks!
Dat tunen van de fan helpt wel. Ik hoorde laatst een nano F16 met een fan...... rammelde enorm. Lagers waren al zo goed als op. De mijne loopt nog steeds mooi nu.
Ik denk dat dat de reden is waarom de mijne wat trager is... Toen hij uit de doos kwam raakten 3 van de 5 schroefbladen de behuizing van de fan. Ik heb dan een stukje van die schroefbladen moeten wegslijpen waardoor de fan uiteraard uit balans was, dan nog wat bijgewerkt en nu loopt hij vlot, maar er is nu wat veel ruimte tussen de behuizing en de fan zelf waardoor de stuwkracht uiteraard ook minder is... Waar kan ik een nieuwe edf kopen?
De HK versies zijn binnen bij Airbus. Vanavond komt hij naar mij, dan gaan we de boel eens bekijken Versies die we hebben dan: de f18, de amx, en f86 zeer waarschijnlijk vervangen we gelijk de servo's, en balanceren de fans (uiteraard meten we de amps, voor, en na)
Ik dacht gewoon op dezelfd manier als een propellor, maar dan plak je het gewicht aan de binnenkant (in uitsparingen) van de fan?
Dat balanceren doe je dacht ik door met een mesje over het tezware blad te schrapen. Bij zulke toeren is het denk ik niet verstandig om iets ergens aan te plakken.
er zouden inkepingen tussen het blad en de as zitten die daar speciaal voro zijn. En anders idd met een mesje. We zullen eerst eens zien hoe ze lopen, misschien draaien ze wel prima