Robbe Nano Jets

Discussie in 'EDF forum' gestart door jitze, 8 mrt 2010.

  1. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.782
    Locatie:
    Almere
    Carbon.

    En de balans van je impeller nakijken, trillingen zijn onnodig.
     
  2. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Balanceren is iets anders dan uitlijnen hoor............... :wink: zo'n fannetje kun je heel stil en trillings vrij krijgen.

    Uitlaatduct iets verkleinen -3 mm diameter en je hebt heel wat snelheids winst..........en de inlaat gestroomlijnder maken, anders helpt een grotere motor weinig.

    Zwaartepunt moet op 75mm van de voorlijst zitten................is ook al in dit draadje aan de orde geweest.............. posting 35.

    Servo's??? effe diverse postings in dit draadje doornemen..... en je wordt een stuk wijzer.
    De HTX MetalGear van 9 gram zijn perfect hiervoor en blijven gewoon heel.

    Mijn F16 nano heeft met het orginele fannetje en een 25C 1000mAh lipotje een onbeperkte verticale performance, trekt 14,8 amp vol pot en vlieg er normaliter 6-8 minutjes mee rond.

    Ger.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2010
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.608
    Locatie:
    Groningen
    Waar ligt het juiste zwaartepunt van de amx? Gisteren 1 geprobeerd met het zwaartepunt volgens tekening..... was net een dartpijl :) Flink naar achteren was te vliegen maar nog wat neuslastig. Vloog wel mooi stabiel :) Alleen de fan nog balanceren voor wat meer vermogen, loopt ook een tikje aan.
     
  4. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    ik heb hem op 10,1 cm vanaf de rand van de inlaat geloof ik (of 10,2..... )
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.608
    Locatie:
    Groningen
    Ok, zal de volgende keer een controleren. 3,6cm gaven ze op vanaf de vleugel lijst.
     
  6. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    klopt, dat is te ver naar voren :) die 10,1 (of 2) cm ligt dan wat naar achter.
    ik zal het vanavond thuis nog even controleren waar hij precies ligt voor je!
     
  7. GDV-Maxx

    GDV-Maxx

    Lid geworden:
    4 mei 2009
    Berichten:
    309
    Locatie:
    België
    o6Tl4UG8rW8[/media] - F-16 Nano jet Turnigy onboard FPV camera test
    Hier even een test met on-board camera.
    Ik had de turnigy ultra-mini camera zoveel mogelijk naar het midden op de vleugel gezet, maar dat veroorzaakte uiteraard enorme weerstand en verminderde draagkracht van de vleugel... Zoals je kan zien heb ik meteen een stall als ik een loop probeer, en hij valt als een baksteen uit de lucht zodra ik de gas loslaat om te landen.
    De beelden vallen gelukkig wel mee :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. marwin

    marwin

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Altijd leuk edf-jes met cam :) zelfde vlieg beeld als die bij mij zo beetje he!
    Ik heb mijn cam boven op de cockpit zitten!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.065
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    tadango, nog gevlogen? was je cg nu goed? ik ben vergeten te meten :p
     
  10. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Was zo een klote weer de laatste tijd,.ben maar aan een nieuwe skin begonnen.
    Ben ook al weer bijna klaar,.


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    Heb de nummers en markings ook al in huis van een oude revell kitt :D
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2010
  11. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    Dat ziet er super uit, kompliment hoor :thumbsup:
     
  12. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Schitterend,

    Hoe heb je dat aangepakt?
    Wordt de F-18 niet te zwaar met nieuwe lak?
     
  13. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    GP64, zo kan jij hem ook maken.
    Deze is mooier dan de blauwe van de Bleu Angels.
     
  14. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Ja hij is echt heel mooi.

    Maar daar zit ook veel werk in volgens mij al die lijntjes.

    Vandaar dat een how to mooi zou zijn:yes:
     
  15. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Hij is 12 gram zwaarder geworden,.heb er al mee gevlogen,.komt iets vlotter binnen glijden maar verder niet van te merken.
    Ik gebruik al tijden voor depron,styro,epo een kwast met super fijne haren waar je heel dun mee kan smeren.
    Ik heb ook een airbrush set en compressor maar dit werkt beter voor het gewicht en zeker voor zo iets kleins.
    Smeer het flink verdunt in twee lagen de basis kleur[en] en dan gewoon met de fine line kwast de grote details er op en uiteindelijk een goedkoop revell kitje kopen of ik heb er vaak nog een rond slingeren met iets van de Amerikaanse luchtmacht voor de nummers en andere details :D
    De lijntjes van de plaatwerk gedaan met een super dunne zwarte lak fine liner een stukje flexibel plastiek voor de romp delen en een kleine geo driehoek voor de rest.
    Zoek in google pic onder f-18 en je vind bakken met 3D tekeningen om te zien hoe die beplating moet komen,. enige wat rest is geduld en een stabiele hand.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  16. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Zo simpel is het?

    Valt me mee dat gewichtsverschil.

    Maar mijn complimenten hoor hij is heel mooi geworden:thumbsup:
     
  17. Doosan

    Doosan

    Lid geworden:
    7 sep 2009
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Cuijk
    Mooie paintjob T800 :D, heb je de motor en regelaar nog allemaal origineel? Want dan kan je blijkbaar heel goed gooien. Ik ga mijn F16 binnenkort ook spuiten, als het een beetje droger weer is.

    Heb bij de fixet zwarte en grijze spuitverf, en op een stuk piepschuim gespoten als test, dacht dat ik een miskoop had gedaan want alles werd weggevreten. Daarna heb ik oude neus van mijn f18 gepakt en er wat over heen gespoten, en die kan het blijkbaar wel hebben er komen ook geen bobbels in.

    Morgen ga ik er denk ik aan beginnen, want zaterdag is het altijd prime time op de vliegclub ;)
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2010
  18. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    "bloos"
    Dank uw alle,.word wel een beetje verlegen van al die complimenten hoor :p
    En hij is nog niet eens klaar,.:)
     
  19. Doosan

    Doosan

    Lid geworden:
    7 sep 2009
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Cuijk
    kijk eens, eerste laag zit erop, f16!!!
    ik ga nog zwart gebruiken voor de neus, en ook nog wit.

    Dit is de eerste keer dat ik een model verf, totaal geen skill :D

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
     
  20. GDV-Maxx

    GDV-Maxx

    Lid geworden:
    4 mei 2009
    Berichten:
    309
    Locatie:
    België
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina