Ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe heli. Het moet 1 van deze 3 worden: Align T-Rex 500 Align T-Rex 550 Align T-Rex 600E Wat raden jullie aan, ben nog steeds beginner (hoveren en klein beetje rond vliegen). Wil wel graag 3d gaan vliegen in de toekomst. Alvast bedankt.
Hey Hoe groter de heli hoe stabieler! Hoe groter hoe duurder! Je kan het beste kiezen wat je kan betalen als het crasht
helemaal akkoord met markjuhh, zo is het idd ;-) (vooral van die kosten) 500 is ook stabiel hoor ;-) ze zijn eigenlijk alle3 heel goed hoor, maar zie dat je al e 450 hebt. dan miss toch de 550kiezen de 6S lipo zal er minder in afzien dan in de 600 (power/weight ratio), waardoor je ze langer zal kunnen gebruiken op termijn... veel succes!
Wat kan je uitgeven aan klappers? ikzelf heb een 450 en een 550, en een 450 is meestal met 100 euro wel weer gefixt, ik heb afgelopen vrijdag(de13e) de 550 inverted het gras ingestuurd na een tailservo failure, en ik zit nu op 350 euro.. moet ik nog een nieuwe canopy... een 500 is een stuk goedkoper om te crashen.. de 550 is ongeveer 85 procent van de kosten van een 600 klapper Als de kwestie tussen 600 en 550 gaat, 550! waarom? hij is maar 5 cm kleiner, maaar, dus ook lichter, knal er een 600 tailboom en TT op, langere bladen en je hebt een lichtere 600.. Daarbij kun je 3d met de 600 op de standaard setup wel vergeten.. daarbij, de 600 en 550 schelen bijna niks, terwijl de 500 het verschil hetzelfde is als bij een 450 in grootte(20cm langer).. hij is dus ffies groter dan de maat aangeeft Hou er trouwens rekening mee, dat je wilt gaan 3den, en je bent nu nog aan het hoveren, daar zal ongeveer een jaar overheen gaan.. dus je hebt nog wat tijd
Mijn eerste CP heli was een Trex-600, en ik moet zeggen dat het een ideale beginners-heli is. Ik ben letterlijk nog nooit gechrashed, ondanks dat ik nu toch echt bezig ben met milde 3d. (moet ik wel bij zeggen dat ik eerst heeeel veel had geoefend op de sim )
qua stabliliteit en zichtbaarheid is de 600 idd enorm goed. mr 6S is toch net wat te weinig... en waarom kan je zogezegd geen 3D doen met e 600 op 6S??? tegen dat ie "harde" 3d doet zijn we 2,5 jaar verder... (en dan nog!!!)
Het budget is niet zozeer het probleem, het gaat mij er meer om wat te kopen. Ik denk dat ik voor de 550 ga, adviseren jullie de 3g versie of juist niet?
volgens mij leveren ze de 550 nog niet zonder de 3G? (oeps dus wel...) maar je kan wel gewoon de kop van de 600 erop steken...
550 zonder 3G wordt al tijdje geleverd...... en een 600 op 6S gaat wel degelijk goed smaken verschillen hé!!
Neem een 600 Nitro maar serieus... Groter is buiten altijd beter Kostentechnisch is kleiner beter. Meestal geeft je gevoel wel een aardige richting om op af te gaan. 600 hoor je veel verhalen dat velen graag meer dan 6s willen vliegen op dit apparaat. De 550 is gewoon een ontzettend mooi apparaat. Of je de paddle kop neemt of de fbl versie, is ook weer een beetje persoonlijk. Zelf vind ik de fbl kop gewoon veel netter en mooier ogen, scheelt ook weer onderdelen als je crasht. 3G heeft zich bewezen, het werkt gewoon goed, ook als je 3d gaat doen. Aan de andere kant heeft de flybar zichzelf ook bewezen, en het scheelt weer een stukje electronica om in te stellen. Let wel even op met de BEC in de fbl apparaten, vaak moet er een zwaardere versie in
FBL is trouwens voor iemand die het maximale uit zn heli niet haalt, niet eens relevant.. ga je niet merken iig, niet met de 3G in ieder geval.. Daarbij is de kans op gestripte servo's wel weer groter met fbl...
Ik zou dan voor een T-Rex 550 gaan. Ik heb een T-Rex 500, 600 en sinds kort een 550 (die ik nog moet bouwen). Je zult je misschien afvragen waarom een 550. Ik zeg daarbij, dat is een persoonlijke mening, maar ik zal het je toelichten. De T-Rex 500 vliegt heerlijk. Eigenlijk heb ik tot nu toe het meeste met mijn 500 gevlogen. Toch blijft het op het randje van de wat grotere heli's. Een 600 vliegt veel stabieler, heeft meer hangtime en je ziet hem beter in de lucht. Maar een 600 heeft wel een nadeel. Hij is namelijk standaard gebaseerd op 6S. Dat vliegt wel maar is ergens iets underpowered. Wil je dat veranderen met andere elektronica, 6S, 8S, 10S of 12S. Het blijft toch echt altijd maar tobben. Kan ik deze post wel vol mee schrijven. Weet dat de meningen daarover verschillen, maar laten we daar maar geen discussie over starten. Zie het zo... een 500 vliegt op 6S, een 550 vliegt op 6S en een 600 vliegt op 6S. Je zult wel merken dat je vermogen kwijt gaat raken en je LiPo's krijgen steeds meer te verduren. Een T-Rex 550 daar en tegen is een perfecte tussenmaat. Precies groot genoeg. Het vliegt als een 600 (misschien zelfs beter) en heeft de power weight ratio van een 500. En zo zijn er nog wel meer redenen op te noemen. Anyway... de 550 lijkt mij niet verkeerd. Suc6 met je keuze.
is de canopy vd 550 kleiner dan die van de 600? kwestie van zichtbaarheid (en mag ik effe afmeting vd 550 canopy ;-) ?)
Vloog voor heen met de 600esp. Nu met de 550E . Als je de 500 en 550 en 600 naast elkaar zet ,zit de 550e dichter tegen de 600 aan met de maat dan de 500 . wel de power gewicht verhouding waar je u tegen zegt. Patrick