FlyFly Aermacchi MB-339 - eindelijk in de lucht!

Discussie in 'EDF forum' gestart door GDV-Maxx, 17 okt 2010.

  1. GDV-Maxx

    GDV-Maxx

    Lid geworden:
    4 mei 2009
    Berichten:
    309
    Locatie:
    België
    Na veel gesukkel met verschillende EDF/motor combinaties is het uiteindelijk derde keer, goeie keer :D
    Ik heb hem van de grond gekregen met een Haoye (hobbyking) 90mm edf die na balanceren geweldig ging!
    Aangezien de vleugels naar mijn zin nogal veel bogen onder het gewicht zijn ze nu versterkt met extra carbon en een laagje glasvezel.

    [​IMG]

    De eerste vluchten waren een beetje stuntelig aangezien ik het zwaartepunt niet zo goed kreeg, maar nu vliegt hij geweldig.

    Met 4s lipo had hij net geen 1400watt vermogen wat al goed is om mooi te vliegen, maar volgende week komt er een tweede 3s pack aan zodat ik 6s vermogen heb. Het snelste in deze video was volgens "scope" ongeveer 130km/u. Met 6s lipo zal hij dus echt goed vooruitgaan :D

    Hier zijn al twee video's:
    De eerste en tweede vlucht (rustig rondvliegen met on-board camera)

    [URL=" - FlyFly Aermacchi MB-339 90mm edf maiden flights - Turnigy onboard camera[/URL]

    Hier de derde vlucht met de camera op de zender, maar helaas was ik vergeten van mijn timer aan te zetten en voor ik het wist was de motor uit en had ik niet meer genoeg snelheid om tot bij de landingsbaan te komen... Gelukkig valt de schade goed mee...(neus en neuswieltje gedeeltelijk afgebroken)
    [URL=" - FlyFly Aermacchi MB-339 90mm edf test flight[/URL] -let op het geluid!

    Volgende week volgt waarschijnlijk een filmpje met 6s lipo (hopelijk met een cameraman)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. imre43

    imre43

    Lid geworden:
    21 jan 2006
    Berichten:
    420
    Locatie:
    vlaardingen
    Is 6s niet een beetje veel voor deze motor,ik denk dat je dan ver over 100 amp heen ga.in een van je filmpjes zeg je dat hij op 4s al 89 amp trekt en nu wil je er 6s aan gaan doen , dat gaat die motor niet over leven en je regelaar waarschijnlijk ook niet.
     
  3. GDV-Maxx

    GDV-Maxx

    Lid geworden:
    4 mei 2009
    Berichten:
    309
    Locatie:
    België
    Voor de motor is 100+A geen probleem en de regelaar kan minstens 10 seconden tot 150A aan. De motor en regelaar zitten in een luchtstroom van 250+km/u en ik ga sowieso om die reden niet te lang vol gas gaan.
    Voor ik de lucht in ga test ik uiteraard het vermogen en de temp op de grond...
     
  4. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Amsterdam
    Airframe

    Al Zou je motor het uithouden wat ik betwijfel want je zal waarschijnlijk naar de 130 a 140 amp schieten(als het al niet meer is), zal je airframe dit niet aankunnen tenzij je het verstevigd dit is maar piep weet je. Ik denk dat je je hoogte oer er als eerste afgaat.

    Een motor is meestel afgestemd op een x aantal cellen voor de beste combi.

    Maargoed succes
     
  5. GDV-Maxx

    GDV-Maxx

    Lid geworden:
    4 mei 2009
    Berichten:
    309
    Locatie:
    België
    Hij trekt inderdaad 137A met 6s lipo en de motor wordt te warm zo...
    De vleugel is extra verstevigd met carbon en is gelamineerd met glasvezel. Het hoogteroer zal er ook niet meteen afvliegen, maar ik ga hem nu gewoon verder gebruiken met 4s lipo en eventueel 5s eens proberen.

    Ik ben nu vooral bezig met het bouwen van de Mirage 2000 waar een 8s lipo setup in komt.
     

Deel Deze Pagina