Hpi Trophy truggy 4.6

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Ramsho, 7 okt 2010.

  1. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    Hallo allen :)

    na een tijdje niets gedaan te hebben (5 jaar geleden voor het laatst gereden met een Serpent) ben ik laatst weer begonnen met een kyosho Pure Ten Alpha 3 (5 jaar oud ook, maar was nog nooit mee gereden)
    Nu heb ik gister met een paar vrienden gereden en perongeluk mijn wielophanging links achter kapot gereden, spare parts zijn so far niet te vinden - maar dat is iets voor een ander topic eventueel :)

    anyway, ik zat al te denken om een offroad te halen omdat me dat toch iets meer trekt dan een onroad auto.

    Mijn oog viel eigenlijk al gelijk op deze truggy vanwege zijn formaat en zijn looks!
    Nou heb ik een paar vraagjes waar jullie hopelijk dit groentje mee kunnen helpen:

    -Ik heb nog denk ik 3L nitro 16% staan, kan ik dat met de truggy gewoon op rijden zonder problemen?
    -reserve onderdelen, zijn die makkelijk te krijgen voor deze auto?
    -Mijn vrienden rijden met TT-01's on road, is er met deze truggy ook fatsoenlijk on road te rijden?

    Mijn dank is groot iig :)
     
  2. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Als de brandstof 5 jaar oud is, zeker niet meer gebruiken. Gewoon een kannetje 25% halen.
    De spareparts zijn voor wat ik weet goed te krijgen. HPI is een bekend merk en alle HPI dealers kunnen ook aan spareparts komen.

    Onroad is prima mogelijk.
     
  3. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    tankje is nog een 4 weken oud dus dat zit wel goed ;)

    het verhaal is dat ik 5 jaar geleden via deagostini dat ding bij elkaar gespaard heb, maar had er nooit mee gereden, nu 5 jaar later komt een maat van me met het idee om te gaan racen, en toen begon het weer te kriebelen ;)
     
  4. .Paul

    .Paul Guest

    Afgelopen zondag veel gereden.

    Alleen is twee keer met clutch bell los geschoten. Mis een kogellager en wat washers...
    Erg vreemd! Vandaag maar nieuwe spullen besteld. Misschien dat me threadlock spul niet meer goed is (wat me vreemd lijkt, want de rest blijft goed zitten...)
     
  5. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    zijn er trouwens tuning kits voor dit model? kan het zo snel niet vinden, naast het feit dat de helft me nog niks zegt :p
     
  6. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Gewoon een trilringetje gebruiken, dan heb je in principe geen locktite nodig.
     
  7. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    De motor en vooral de krukas wordt warm, dus verliest de locktide zijn werking.
    Zoals Snellehenk al aangeeft even een M3 veerring of M3 antilostrilring (3 x woordwaarde!!) onder het schroefje monteren. M3 veeringen zijn ook zeer goed om onder de motorboutjes te doen!

    Koop gewoon een voorraadje M3 veerringen!
     
  8. .Paul

    .Paul Guest

    Howly crap :) hebben jullie misschien een voorbeeld? Ik kan op deze mooie benamingen niet zo wat vinden op de diverse websites.. ook google geeft geen voorbeelden...
     
  9. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
  10. .Paul

    .Paul Guest

    ik zocht op m3 veerring, maar daar kwam niets uit.
    Maar gevonden, zal even langs de praxis / gamma / karwei rijden hiervoor.

    Wat zal de beste oplossing zijn? Vanaf de shoes krijg je de kogellager, clutch bell, kogellager en dan evt. washers ter opvulling. Daarna de veerring op de schroef.
     
  11. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    De ring moet onder de schroef: het kopje van de schroef moer contact maken met de veerring...
     
  12. .Paul

    .Paul Guest

    Maar gaat het dan wel goed als ik washers er tussen stop? want anders heb ik teveel ruimte tussen de kogellager en de kop van schroef?

    Of kan ik zo'n schroef gewoon stevig vast draaien (dat het niet de draaibaarheid van de clutchbell verslechterd...)?

    Dit probleem had ik dus niet met mijn savage X, met dezelfde motor, dus wel een vreemd probleem... (ook dus met de lockthread).
     
  13. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Weet niet of deze gaan passen op je pure ten:KYOSHO - Ersatzteile für BK#1:10 GP 4WD AMG Mercedes CLK RTR
     
  14. Ramsho

    Ramsho

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Alkmaar
    Er zijn inmiddels wel al wat alu parts te vinden. Vorige pagina van dit topic heb ik wat linkjes gezet voor de koppeling, en alu parts kan je hier wel vinden:
    http://www.wheelspinmodels.co.uk/car/category/HPI-Trophy-Truggy-Spares__37d/

    En wat motoren en uitlaten en zo betreft, past er erg veel op.

    Al met al, ja dus.

    Paul,

    Mijn clutchbell zit nog als een huis vast, heb jij hem wel goed vastgezet, met je vliegwiel goed klem in bv. een waterpomp tang (wel ff doekje tussen doen voor beschadigen)
    De trophy van gijs zat ook nog als een huis namelijk.
     
  15. .Paul

    .Paul Guest

    Het vliegwiel idd vast gezet met een tang, daarna aandraaien. Maar niet ramvast, had begrepen dat dat slecht voor de kogellagers zou zijn (hij moet rond kunnen draaien).
    De 2de keer kan wezen, doordat ik een aantal washers moest gebruiken hij te weinig speling had.

    We wachten het af, als alles binnen zal ik het even uitzoeken. :)
     
  16. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Om de clutchbell vast te draaien hoeft je geen tang te gebuiken. Ik draai hem met zo vast als dat ik het vliegwiel kan tegen houden, ook met de hand bedoel ik dan. Als je hem goed vast draait zal deze door de rotatie van de motor niet zo snel meer loskomen, of de motor zou flink in onbalans moeten zijn.
    Als het boutje vast zit moet de clutchbell nog een beetje axiale speling hebben, zeg maar een halve mm. Dit is voor het behoudt van je koppelings lager(s), is er te weinig speling en de koppelings klok wordt warm (en dat wordt ie) gaat deze uitzetten en kan het zijn dat je lagers klem komen zitten tussen klok en boutje. Deze klemmen dan zodanig dat ze stuk gaan.

    Koppelings lager(s) hebben zowiezo al veel te verduren maar met de juiste speling zullen ze wel langer meegaan.
     
  17. .Paul

    .Paul Guest

    okay duidelijk, ik wacht de nieuwe spullen af.
    En zal hem dan opnieuw in elkaar zetten. :)
    Bedankt voor alle uitleg.
     
  18. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    weten julie toevallig of dit model veel verkocht word? ik bedoel het meer ivm onderdelen kopen in de toekomst - dat ik niet over een jaar geen onderdelen meer kan vinden.
     
  19. Ramsho

    Ramsho

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Alkmaar
    tja, heb zelf geen winkel, maar als ik een beetje rond google op deze auto kom ik hem toch op best wel veel forums tegen.

    Plus dat hij hetzelfde is als een Hotbodies Lightning2, denk ik dat we over een jaar nog geen problemen met onderdelen moeten hebben.

    Maargoed, je zou is wat mailtjes kunnen rondsturen naar bekende shops, wellicht wordt je dan nog wat wijzer
     
  20. rkerstens

    rkerstens Guest

    Onderdelen is makkelijk aan te komen, alleen hebben de meeste winkels (hier in de buurt) de onderdelen niet standaard op voorraad. De Savage is wat dat betreft een stuk beter vertegenwoordigd.

    Maar online bestellen van onderdelen is erg makkelijk en vaak heb je je onderdelen dan binnen 2-3 dagen in huis. Na verloop van tijd leer je ook wel wat je op voorraad moet hebben :)
     

Deel Deze Pagina