FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door steffe, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.333
    Locatie:
    Den Haag
  2. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Weer wat geleerd. :D

    Johannes
     
  3. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.092
    Locatie:
    Gorredijk. FRL

    Deze heb ik in het echt gezien tijdens een Fly-in te Drachten, geen idee hoe dit heet, foto's staan nog op mijn mobiel, zal eens kijken of ik die er nog van af kan krijgen . .

    Jacob Bos
     
  4. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.480
    Locatie:
    Belgie

    ... dat plaatje is als eens overgevlogen in dit draadje:cool:


    steffe
     
  5. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.092
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Klopt, sorry, zag het later ook . .
     
  6. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Verhees Delta

    Verhees Engineering

    Johannes
     
  7. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.333
    Locatie:
    Den Haag
    En daar heeft hij het vandaan gequote ... het was geen opgave, alleen een reactie op een toestel dat hij in dit draadje zag.

    Max is trouwens aan de beurt.
     
  8. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.480
    Locatie:
    Belgie

    sorry....je hebt gelijk


    groeten
    stef
     
  9. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Boeiend dat deze gequote is !!!!

    Bart Verhees is tch een leuke kerel hoor ! ik zie hem wel eens op EBZR
    iig het toetsel heeft hem tch wel Miserie bezorgt, omdat hij zeer veel naar FR moest om de Berekeningen te checken. maar dan denk ik nog altijd dat dit veel makkelijker gaat dan NL of BE.... Is een leuke stille man, die niet opschept met zijn Creatie....
    Deze Man verdient echt een pluim Voor mij !!!!!!!!
     
  10. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Max, hoe ver ben je met het plaatsen van de volgende opgave? ;)

    Johannes
     
  11. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.486
    Locatie:
    Boskoop
    Weinig inspiratie op het moment, deze dan maar: [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2010
  12. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.480
    Locatie:
    Belgie
    dit plaatje komt mij zeker niet bekend voor .........



    steffe
     
  13. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.486
    Locatie:
    Boskoop
    En het kan ook vliegen:
    [​IMG]
     
  14. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.480
    Locatie:
    Belgie
    uit frankrijk???


    ik zie daar op de achtergrond waarschijnlijk een oude citroen DX staan;......



    steffe
     
  15. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Filper Beta 200

    Under the direction of William Orr, Filper Research designed a novel helicopter using the 'Gyroflex Rotor', which employed special balance weights fitted to the roots of the rotor blades instead of conventional flapping or lead-lag hinges, or other hub stability devices. This concept was tested on the Filper Helicopter (N9712C) which had fore and aft rotor pylons and the pilot sitting astride a central beam which also carried the engine. The commercial development, however, was the Filper Beta 100A. This was a tandem rotor machine with a two-seat cabin and pylon at the rear, and the engine with the forward pylon in front. This curious arranagment resulted in the pilot being unusually far from the front of the helicopter. The Beta 200 prototype (N5000F) was first flown on 26 May 1966. Filper planned several versions of the Beta with either two seats (Model 200A and 300) or four seats (Model 400A and 600A).

    Johannes
     
  16. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Nieuwe opgave

    Een veelzijdig toestel. Het maximale laadvermogen was 1 ton.
    Ondanks prima prestaties werd dit toestel nooit populair.
    In totaal werden niet meer dan 28 stuks gebouwd.

    [​IMG]

    Johannes
     
  17. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.486
    Locatie:
    Boskoop
  18. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.486
    Locatie:
    Boskoop
    Ik zie daar een Jaguar E-type in..... een heel verschil, maar geen van beide geeft een hint naar het land van herkomst.
     
  19. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Percival EP9

    The Edgar Percival EP9 Prospector was a very odd looking aircraft. The one pictured looks even odder because it is half dismantled. It was designed by the Australian designer Edgar W. Percival (of Gull and Proctor fame), after he had sold his main business to the Hunting group in 1944. It's simple, rugged construction made it suitable for operating out of short, unprepared strips with up to 1,500lb of freight or agricultural chemicals for crop-spraying. It first flew from Stapleford in December 1955, with the designer at the controls. It was a very versatile aircraft, the `pod' being able to carry five passengers, three stretchers or up to a ton of freight. It was powered by one 270hp Lycoming piston engine, though later aircraft built by Lancashire Aircraft at Samlesbury had a 295hp engine. Wing span was 43 feet 6 inches, and length was 29 feet 6 inches. Maximum weight was 4,320lb (with the 295hp engine), with empty weight of 2,070lb. It cruised at 145mph over a range of 580 miles. Though very capable, it was not very popular and only 28 were built between 1955 and 1960. It was evaluated by the Army as a possible light liaison aircraft, but the role was eventually filled by the Canadian Beaver instead.
    This one was for many years the company demonstrator, and was seen at Shoreham in the late 1970s. Four aircraft remain, two in the USA, one in New Zealand and one in the Museum of Army Flying at Middle Wallop.


    Max, dat heb je snel gevonden! :thumbsup:
    Heb je al een nieuwe opgave? :lol:

    Johannes
     
  20. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.486
    Locatie:
    Boskoop
    Ja, ik had al eerder over dit vliegtuig gelezen, en wist dat ik onder Miles of Percival moest zoeken.
    Een nieuwe opgave gevonden:
    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina