FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door steffe, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    ´t is niet `the flying house` van capt. Arlington Batson:
    [​IMG]

    (1913, bevatte een zit- en een slaapkamer).
     
  2. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Flying House

    [​IMG]

    Johannes
     
  3. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.333
    Locatie:
    Den Haag
    Je plaatje wordt niet getoond, helaas.

    Dit gedeeltelijk gebouwde 'vliegtuig' was van 1906 toen een dergelijk gebrek aan inzicht nog enigszins te vergeven was. Het was van een Franse ontwerper, maar gezien de naam zal het zich in Engeland afgespeeld hebben.
     
  4. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    amai die had wel grote planne ! twas een dromerke denk :p
     
  5. key

    key

    Lid geworden:
    4 sep 2004
    Berichten:
    241
    Locatie:
    belgie bonheiden
  6. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    North London Flying House.
    Was partially built in 1906 by a French “designer”. Intended to have 8 wings 54 ft. long, 4 propellers, and carry 100 passengers.

    Johannes
     
  7. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Ach, weer ben ik te laat :)

    Johannes
     
  8. key

    key

    Lid geworden:
    4 sep 2004
    Berichten:
    241
    Locatie:
    belgie bonheiden
  9. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Tunison Scout

    Scout Junior 1929 = 3pClwM; 300hp Wright-Hisso H-3; span: 36'0" length: 29'0" (?>31'0") load: 1391# v: 190/165/45 range: 600; ff: 12/21/28 (p: Jimmie Angel). M C Tunison, influenced by the French Antoinette Monobloc design. Wide-chord, sparless, molded-plywood wings with only four ribs on each side, bias ailerons; monocoque fuselage with a "vista dome" canopy; deep, faired gear with built-in landing lights. Won a $2,300 prize for design. POP: 1 [X247E], re-registered [X425], then refitted with 600hp Miller and re-re-registered as [X13795]. Plans by financial group, Pacific Air Industries, to produce three models of the plane with 150-480hp motor options never materialized. Seen later as Zion Tunison Scout. SEE ALSO Scout.
     
  10. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Nieuwe opgave

    Dit is een belangrijk historisch vliegtuig.
    De rompconstructie was zijn tijd ver vooruit en het stuurorgaan eigenlijk van deze tijd.

    [​IMG]


    Johannes
     
  11. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.333
    Locatie:
    Den Haag
    Robert Esnault-Pelterie's 'R.E.P 2'
     
  12. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.486
    Locatie:
    Boskoop
    De eerste Airbus :D
     
  13. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Esnault-Pelterie

    Wederom goed Henri! :thumbsup:
    Jij mag de volgende opgave plaatsen.


    The Esnault-Pelterie REP.1 and the substantially alike REP.2 that followed it were experimental aircraft built and flown in France in the early twentieth century. Designed by Robert Esnault-Pelterie, they were single-seat wire-braced monoplanes. The landing gear was unusual in that the main gear consisted of a single wheel, with a small tailwheel behind it. Large outrigger wheels were fitted to the tips of the wings, which featured marked anhedral. These aircraft are especially significant historically in that they were the first to employ a joystick as their main flight control. The REP.2 differed from the REP.1 in having a slightly different undercarriage (of the same general unusual arrangement) and having a dorsal fin for lateral stability in place of the REP.1's large ventral fin. Lateral control was via wing-warping. Its construction was also ahead of its time, featuring a welded steel frame for the fuselage.
    Esnault-Pelterie commenced testing the REP.1 in September 1907, initially flying the aircraft as a glider before attempting powered flights. Throughout October, these flights became increasingly successful. Tests with the REP.2 commenced in June the following year, and before long had set a height and distance record for monoplanes. This aircraft was then substantially modified to create the REP.2bis. In this form, it was demonstrated at the 1909 Reims Air Meet.
    The REP.1 is preserved at the Musée des Arts et Métiers

    Johannes
     
  14. key

    key

    Lid geworden:
    4 sep 2004
    Berichten:
    241
    Locatie:
    belgie bonheiden
    met walrussnor
     
  15. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.333
    Locatie:
    Den Haag
    Toch weer eentje gevonden ...

    Het bedrijf heeft zo'n twintig jaar bestaan, maar is toch tamelijk onbekend, omdat het vooral een contract bouwer voor een ander bekend bedrijf was. Dit was hun tweede eigen ontwerp.

    De bemanning zat hoog om een goed zicht rondom te hebben. Als optie zat voorop het landingsgestel een hydrofoil en onder de vleugels een set drijvers.

    [​IMG]

    En dit kon 'ie met z'n staart ...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2010
  16. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Wou!... dit is weer een geweldige uitdaging.
    Deze heb ik nog niet eerder gezien.

    Johannes
     
  17. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    ohjawel :)

    Dit is een parnall & sons "Panther"
    moter is een BR 2 (230hp)
    het kan de staart "opvouwen" :p voor op te bergen in een schip :)

    ik geef mijn beurt weg, aan de volgende die antwoord...
     
  18. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.333
    Locatie:
    Den Haag
    :thumbsup:

    En de hydrofoil en floatation devices waren voor ditched landings ... interessant wel.
     
  19. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    Henri, hoe verder?

    Johannes
     
  20. DHG500

    DHG500

    Lid geworden:
    29 dec 2009
    Berichten:
    444
    ...en nu wel toestellen die echt gevlogen hebben please (zie flying house):thumbsup:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina