E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. B.Dave

    B.Dave

    Lid geworden:
    8 sep 2009
    Berichten:
    1.196
    Locatie:
    Hoboken, Antwerpen, Belgie
    Iedereen die het tot nu toe heeft genomen van hem is positief erover hoor.
     
  2. BYM

    BYM Forum veteraan

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    7.427
    Locatie:
    Zaandam
    Als de temp niet exorbitant stijgt vind ik het wel een mooie oplossing en zzal ik het zelf ook wel willen gaan proberen :yes:

    Hoe kan ik mezelf zo'n bashmuts bestellen ??
     
  3. Traxxas

    Traxxas Guest

    Maar toch, badmuts (2 euro) ;) ennuhh de etos of kruidvat is hier 500 meter verderop:D Maar toch.... wel een leuk idee:)
     
  4. BYM

    BYM Forum veteraan

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    7.427
    Locatie:
    Zaandam
    Bedankt voor de link naar de baSHmuts gaan we eerdaags maar eens reviewen :p
     
  5. BYM

    BYM Forum veteraan

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    7.427
    Locatie:
    Zaandam
    Heb trouwens een kameraad van me (die visboer) enthiousast gekregen voor een E-Revo, wie weet leest hij wel mee eerdaags :p
     
  6. B.Dave

    B.Dave

    Lid geworden:
    8 sep 2009
    Berichten:
    1.196
    Locatie:
    Hoboken, Antwerpen, Belgie
    Geen probleem hoor.
    Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
    Ik kan ze maar pas echt gaan reviewen volgend weekend daar ik dan weer pas vrij heb van werk :(
     
  7. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    van het weekend met vrienden wezen raggen met mijn e-revo met dewalt conversion wat de eerste dag prima ging, maar waar op dag 2 er iets iets fout ging.

    begon dat na ongeveer 10 min rijden mijn auto opeens 50% van zn snelheid verloor, dus ik haal de kap eraf, zie ik rook van de gears komen!

    maat van me pakt mn revo op, AU heet! bleek 1 van de accus gesmolten te zijn!

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nou heb ik voor zover ik weet niks raars gedaan met deze accu's, netjes geladen op 2A en daarna op .8A de rest bij geladen, accus verder niet laten vallen ofzo.

    iemand die me misschien kan vertellen hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat ik er eventueel tegen kan doen?
     
  8. Traxxas

    Traxxas Guest

    Dewalt? dat zijn toch boormachine motortjes? Hoeveel Kv zijn die dingen?
    Op wat voor een A draaien die? Waarschijnlijk teveel gevraagd van je NiMH batt.
     
  9. Traxxas

    Traxxas Guest

    O ja, en misschien te zware gearing;).
     
  10. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Dewalt motoren zijn het beste alternatief voor de motoren als je nog niet brushless wilt gaan. EN wat er fout is gegaan? een slechte cel in je pakket. Kwestie van jammer.
     
  11. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    vreemde is overigens dat de batterij die nu door gefikt is op mn graupner 16s de dag ervoor nogal raar deed, gaf op automatisch laden opeens een auto end na 12 min na ongeveer zon 300mah te hebben geladen.

    rare was dat exact dezelfde cell toen warm was en de rest van de accu gewoon koud was.

    de dewalt is overigens een 14.4v, exacte kv weet ik niet zo precies, 1350 geloof ik
    18/62 op het moment (webshop had verkeerde geleverd gekregen, 21t komt deze week)
     
  12. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Dus de cel was al stuk. Je zou kunnen overwegen deze te vervangen door een nieuwe.
     
  13. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    vermoed van wel ja, maar als ik het goed begrijp niet iets waar ik iets aan had kunnen doen :(

    deze accus komen van ebay, maar eens kijken of ik een replacement kan krijgen ;)
     
  14. Traxxas

    Traxxas Guest

    Tja, hier zeg je het zelf al, idd defecte cel. :(
     
  15. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    waar moet ik op letten als ik wil proberen die cell te vervangen?
     
  16. Traxxas

    Traxxas Guest

    Worden de NiMhcellen erg heet?
    Met deze zeer krachtigemotor op NiMh cellen schijnt over verhitting ook vaak voor te komen misschien iets temaken met het celdefect?:eek: Anders Lipo proberen?
     
  17. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    mwuah valt wel mee, de andere accu was gewoon hand warm en mn stock 3000mah batteries die erbij zaten doen het ook prima, komen er netjes hand warm uit.

    lipos had ik al besteld bij hobby king (turnigy 5000mah 2s2p) maar die staan op back order op het moment :)
     
  18. BYM

    BYM Forum veteraan

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    7.427
    Locatie:
    Zaandam
    NiMh cellen, fabels of feiten, maar lees even verder.

    Zodra NiMh cellen weinig vermogen af hoeven te geven, dus bijvoorbeeld een led lampje, of voor ontvangeraccu spelen, kun je ze het beste met een half ampére laden.
    Ga je echter hoog vermogen vragen, zoals in dit geval de aandrijving van je E-Revo ermee voeden, dan zul je ze ook op een andere manier moeten gaan laden.

    In ieder geval veel meer Ampere's geven dan voldruppelen in ieder geval, want anders kunnen ze de stroom niet afgeven.

    Voorbeeldje, en Sleurhutje is hier getuige van geweest.
    Toen we een Tamtech GT01 competitie hielden, met 2/3 1400mAh celletjes, was op een gegeven moment bij de meeste mensen de fut uit de accu packs vandaan, behalve bij een, waarbij men zelfs vroeg of ik toevallig een snelle motor had ingestoken.

    Neen, ik laadde met 5A die lieve kleine celletjes vol. (mijn lader kon niet hoger dan 5A).
    Hierbij zorgde ik wel voor actieve koeling door ventilator erop, en de cellen waren gemiddeld een graad of 60 á 70 na het laden.

    Maar een PUNCH dat ze konden geven, en dat hielden ze ook veel langer vol.

    Dus hoog eruit, hoog erin, en laag eruit, dan laag erin ....

    Succes :)
     
  19. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    dat vind ik nogal een raar verhaal, mij is namelijk altijd geleerd dat je het beste met 2-2,5A moet volladen en dan om ze compleet vol te krijgen ze op 0.8-1A te laden.
     
  20. BYM

    BYM Forum veteraan

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    7.427
    Locatie:
    Zaandam
    Dat mag ;)

    Ik vertel alleen wat ik heb meegemaakt, en hoe ik NiMh accu's behandel.
    Of je het gelooft of niet zal mij niet uit maken ;)
    En is je deltapeak van 5mv niet genoeg om hem vol te krijgen ?:confused:
     

Deel Deze Pagina