Yak 54 Pilot-Rc 35% (2,70mtr) bouw/assemblage verslag.

Schiet alweer een beetje op. De laatse servo's zijn binnen gekomen en zitten al op hun plek.
De uitsparingen van de servo's passen precies.

full



Het motordome eerst eens goed in de lak gezet zodat hopelijk brandstof/olie enz.het hout niet aantasten. Tevens de gas servo een plekje gegeven.

full


Aansluiting voor benzine toevoer vast gemaakt.

full


Voor de zekerheid ook maar een KN filter geplaatst voor de Moki.Zal je maar gebeuren dat er iets naar binnen wordt gezogen!!

full


Alle kwestbare apparatuur heb ik op een plaat gemonteerd die weer verend op 4 brandstofslangetjes staan.Hopelijk komt er op deze manier zo min mogelijk trillingen over op de apparatuur.

full


full


full


Na het uitwegen/balanseren voor wat betreft het zwaartepunt zullen de accu's achterin geplaats worden.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Prachtig hoor ! ook strakke inbouw.

Ik ben op dit moment een Yak 54 88 inch aan het ´´ samenstellen ´´ ;) bouwen wil ik het niet noemen.

Mijn vraag is waar je de servohevels besteld hebt, ik heb ze nodig voor de hoogteroeren van de Yak, daar de servo's aardig diep in het stabilo verzonken liggen. Ik heb dus lange hevels nodig.

Mvgr,


Klaas-Pieter Maas
 
Voor de zekerheid toch maar een ring uit de motorkap gefreest zodat er meer lucht bij de motor kan komen. Hopelijk hoef ik geen baffels te maken.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gaten voor de uitlaten zijn geboord en afgewerkt met een rubberen band.


full


Toch maar even een extra stukje versteviging in de motorkap toevoegen.

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn vraag is waar je de servohevels besteld hebt, ik heb ze nodig voor de hoogteroeren van de Yak, daar de servo's aardig diep in het stabilo verzonken liggen. Ik heb dus lange hevels nodig.

Mvgr,

Klaas-Pieter Maas

Op de site van Engel modellbau kun je tegenwoordig aluminium hevels kopen. Die met een boutje klemmen om de servobevestigings-as.
Ik heb ze net besteld voor mijn Yak.

@ rsv mille: Dat wordt een prachtige kist met die Moki! En de montage van de componenten ziet er allemaal goed uit!

Groetjes

Andries
 
Het gaat weer gelukkig een heel stuk beter met me.
Voor diegene die het nog niet weten:heb helaas een ongeluk gehad een hierdoor handletsel opgelopen.
De Yak is vliegklaar maar nu nog even wachten tot het iets minder koud is. (ja, ben een watje)
 
HEEEEE WATJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Blij je weer hier te zien man en te horen dat het weer goed met je gaat.
En ons niet meer zo laten schrikken he :teacher:

Komend jaar hopen we je weer vaak te zien op de hei, ben je nu ook wel een beetje verplicht he met die bestuursfunctie ;-)

Gaan we weer er weer gezellige dagen van maken :yes:

Greetz,
Berto.
 
en ik me maar afvragen waar je bleef deze zomer op elten .

handletsel,dusdanig dat je niet kan vliegen cq bouwen ,brrrrrrrrrrrrrrr.
het gevoel van een gebroken vinger en gewoon door sleutelen ken ik wel(even zelf zetten, spalkje tapen ,schoon onderbroekje,klaar) ,maar een hele hand op de reserve bank ,gelukkig nog niet .

goed om te horen dat je weer aktief bent .
 
Blij je weer hier te zien, en te horen dat het beter met je gaat.
We hopen je weer snel op het veld te zien.

groeten,

Peter
 
Zo.... de laatste aanpassingen gedaan:
onder anderen controle leds ingebouwd in het instrumenten bord voor de electronische onsteking en de bewakingsleds voor de lipo spanning.

full


full


full



full


Wordt tijd dat die papsneeuw verdwijnt zodat er ingevlogen kan gaan worden :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heee Erwin,

alles we? zo te lezen wel ja.

O ja, nog bedankt voor je sms`je :mad: ;-)


Zie je snel weer.
 
hee erwin

het is een plaatje geworden, ik kan niet wachten om je ermee rond te zien scheuren ;)
 
Back
Top