Nine Eagles Solo Pro

  • Topicstarter Topicstarter Leeuwarden
  • Startdatum Startdatum
Hallo iedereen,

Ik heb in het verleden met de Walkera 4#3b v3 (full brushless) gevlogen, maar heb deze verkocht omdat hij iets te zenuwachtig was. Nu is er in de tussentijd een heel scala aan micro-heli's opgestaan die garanderen dat ze makkelijker te vliegen zijn.

Dit heeft me heel erg in de verleiding gebracht om een Solo Pro aan te schaffen. Maar wat mij tegen houdt is een bekend probleem voor deze micro-toestellen. De motoren, en vooral de staartmotor zijn meestal snel versleten, of in ieder geval die van de standaard 4#3 serie. Mede daarom had ik een V3 versie in mijn bezit, waar ik na een stuk of 100 vluchten nog niks merkte vfan slijtage aan de motoren.

Nu is mijn vraag:
Hoe is het met deze modellen? Hoe slijtvast zijn de motoren? om ze af en toe te vervangen vind ik totaal geen probleem, als ze over het algemeen goed werken. Maar wat zijn daarbij de tips? En zijn de motoren goed leverbaar? Misschien een tip voor de aanschaf wat voor een reserve onderdelen over het algemeen het beste zijn om bij aankoop aan te schaffen?

Ik ben trouwens geen brokkenpiloot. Mijn Walkera kon ik na een dag goed vliegen in de huiskamer, mede omdat ik juist iets te voorzichtig ben. Maar het vroeg wel veel van mijn zenuwen. Ik denk dat de solo pro, na wat ik er allemaal over heb gelezen, mij wel wat gemoedelijker lijkt.
 
Nuja k heb net n mail gezonden naar Hobbyking dat ze mijn bestelling annuleren en k ga onderdelen voor de Solo pro kopen. K heb wel nog geen Zwarte skids zien staan in hun shop dacht ik... Ook enkel de onderdelen voor de Solo pro II uitvoering (tail enz...) Mjah stoort niet ^^! Denk dat t k hem toch in n ander kleurtje zal zetten... :p K veronderstel dat enkele Gram verf (spuitbus) geen gevaar leveren op alles wat geel of rood is? :p Of zal bvb de cannopy te bross worden dan?
Tijdelijke fix voor skid-> Kleine krimpkous over gebroken stukje doen. Goed aanlijmen met PVC lijm en krimpkousje over smelten. Lijkt me goed te doen!

Ik zou geen canopy gaan spuiten. Als je hem eraf haalt bigt het dunne plastic en dan breekt de verf. En verf is dood gewicht. Ik raad je wel aan wat akku's te bestellen, de merkloze 120er zijn een aanrader. Beter dan de oroginele. Staartsetje is ook handig, je kan met een beetje frutselen de rode staartvin overzetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou geen canopy gaan spuiten. Als je hem eraf haalt bigt het dunne plastic en dan breekt de verf. En verf is dood gewicht. Ik raad je wel aan wat akku's te bestellen, de merkloze 120er zijn een aanrader. Beter dan de oroginele. Staartsetje is ook handig, je kan met een beetje frutselen de rode staartvin overzetten.
Akkus staan op het lijstje! :p K was van plan om enkele van de merkloze aan te schaffen en eventueel 1 of 2 van 150Mah. K heb nu om de verzendkosten weg te laten vallen ook al een extra akku besteld. Dus heb k er op het moment dat deze toekomt dus al 3. Als k hier 6-7 van kan maken heb k door en door lol! is de eerste al weer vol tegen dat ik aan de 2de ben! :p Voor stukken heb ik nog n PM staan van jou met wat k best allemaal aanschaf :D!
 
Hallo iedereen,

Ik heb in het verleden met de Walkera 4#3b v3 (full brushless) gevlogen, maar heb deze verkocht omdat hij iets te zenuwachtig was. Nu is er in de tussentijd een heel scala aan micro-heli's opgestaan die garanderen dat ze makkelijker te vliegen zijn.

Dit heeft me heel erg in de verleiding gebracht om een Solo Pro aan te schaffen. Maar wat mij tegen houdt is een bekend probleem voor deze micro-toestellen. De motoren, en vooral de staartmotor zijn meestal snel versleten, of in ieder geval die van de standaard 4#3 serie. Mede daarom had ik een V3 versie in mijn bezit, waar ik na een stuk of 100 vluchten nog niks merkte vfan slijtage aan de motoren.

Nu is mijn vraag:
Hoe is het met deze modellen? Hoe slijtvast zijn de motoren? om ze af en toe te vervangen vind ik totaal geen probleem, als ze over het algemeen goed werken. Maar wat zijn daarbij de tips? En zijn de motoren goed leverbaar? Misschien een tip voor de aanschaf wat voor een reserve onderdelen over het algemeen het beste zijn om bij aankoop aan te schaffen?

Ik ben trouwens geen brokkenpiloot. Mijn Walkera kon ik na een dag goed vliegen in de huiskamer, mede omdat ik juist iets te voorzichtig ben. Maar het vroeg wel veel van mijn zenuwen. Ik denk dat de solo pro, na wat ik er allemaal over heb gelezen, mij wel wat gemoedelijker lijkt.

Nu noem je een mooi voorbeeld, bij bepaalde Walkera heli's schijn je om de 10 vluchten wel een motor te moeten vervangen. Dit is heel anders, ik vlieg bijna dagelijks en heb 1 keer, over een periode van ruim een half jaar, 1 hoofdmotor en staartmotor vervangen. Dat was voor mij mijn eerste 4 kanaals FP, en beide waren niet versleten, maar hadden schade aan de borstels opgelopen door crashes met draaiende bladen, waaronder een keer vol achteruit een hek in geschoven. Daardoor haalden ze hun vermogen niet meer, dus minder lift, en snel wegdraaiende staart met volle trim. Op de andere heli tot nu toe geen motoren vervangen.

Staartmotor vervangen is trouwens een eitje. Hij komt compleet met staartboom en vin, dus oude lospluggen, uit de houder trekken, nieuwe erin steken en stekkerje op de print. Dan eventueel bij de eerste vlucht de trim wat aanpassen, en klaar.

Onderdelen die je nodig zou kunnen hebben zijn een landingsgestel (ligt bij mij trouwens nog wel ongebruikt, ondanks enkele harde crashes), main shaft set, en een setje linkjes. En als je toch een keer een ongelukje mocht hebben en de canopy ziet er daarna minder fris uit, een canopy. Wat je vooral zal verslijten zijn accu's, maar als je de vervangers van Hobby King neemt, zal dat ook enorm meevallen. Iets meer dan een euro per stuk, en die van mij gaan al meer dan 50 vluchten mee, zonder merkbaar prestatieverlies.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een erg informatieve reactie. Bedankt!

Ik had niet verwacht dat de motoren zo lang mee konden gaan. Dat heeft me wel erg overtuigd.

Wat me ook opvalt is dat het allemaal zo goedkoop is geworden. €1,- voor een lipotje, dat is zelfds voor dat formaat weinig.

Ik ga een lijst maken met wat je allemaal verteld hebt wat het beste is om mee te nemen bij de heli, en ga ik binnen kort langs de hobbywinkel. Ik ben heel benieuwd, en zal jullie op de hoogte houden.

En nogmaals bedankt voor de informatie. :)
 
Dat is een erg informatieve reactie. Bedankt!

Ik had niet verwacht dat de motoren zo lang mee konden gaan. Dat heeft me wel erg overtuigd.

Wat me ook opvalt is dat het allemaal zo goedkoop is geworden. €1,- voor een lipotje, dat is zelfds voor dat formaat weinig.

Ik ga een lijst maken met wat je allemaal verteld hebt wat het beste is om mee te nemen bij de heli, en ga ik binnen kort langs de hobbywinkel. Ik ben heel benieuwd, en zal jullie op de hoogte houden.

En nogmaals bedankt voor de informatie. :)

Graag gedaan. Die goedkope maar toch goede accu's zul je in de hobbywinkel niet aantreffen, helaas, daar hebben ze vaak alleen de originele waar soms meer dan een tientje voor wordt gevraagd. Daar heb je er 5 voor bij Hobby King, met verzenden...
 
de solo pro is net toegekomen echt mooi stukje! Het gevaarlijkste voor breuk is nu nog het vervangen van de batterij haha! K krijg hem niet mooi afgesteld met de remote. hij staat max naar links en nog draait de staart naar rechts weg. ook schuift hij heel hard naar links nog lol!

Edit: Zodra hij van de grond is is hij lekker stabiel! Hij hangt echt wel extreeem schuin he! :p
K heb wel dat als k hem hover en k laat em op tail draaien dat hij extreem rondspind. Mijn coax blijft leker rond zijn as draaien dan. Echt wel nice voor d rest!! K ga hier lol aan hebben! :D
 
Laatst bewerkt:
de solo pro is net toegekomen echt mooi stukje! Het gevaarlijkste voor breuk is nu nog het vervangen van de batterij haha! K krijg hem niet mooi afgesteld met de remote. hij staat max naar links en nog draait de staart naar rechts weg. ook schuift hij heel hard naar links nog lol!

Staart naar rechts betekent de heli draait tegen de klok in, of met de klok mee? Stick of trim naar links, betekent neus naar links, dus staart gaat naar rechts. Het kan zijn dat je precies contra trimt nu.

Dus draait je heli met de klok mee, dan moet je naar links trimmen op de linker stick, draait hij tegen de klok in, dan juist naar rechts trimmen. En naar links en naar rechts "driften" corrigeer" je met de onderste trim bij de rechter stick. Schuift hij naar links, dan een paar klikjes naar rechts, en andersom. Wel zorgen dat je op zeker een meter hoog zit, anders zit je in de "vuile lucht" van de rotor, en die doet rare dingen met je heli.
 
Staart naar rechts betekent de heli draait tegen de klok in, of met de klok mee? Stick of trim naar links, betekent neus naar links, dus staart gaat naar rechts. Het kan zijn dat je precies contra trimt nu.

Dus draait je heli met de klok mee, dan moet je naar links trimmen op de linker stick, draait hij tegen de klok in, dan juist naar rechts trimmen. En naar links en naar rechts "driften" corrigeer" je met de onderste trim bij de rechter stick. Schuift hij naar links, dan een paar klikjes naar rechts, en andersom. Wel zorgen dat je op zeker een meter hoog zit, anders zit je in de "vuile lucht" van de rotor, en die doet rare dingen met je heli.
Ja dat was het probleem je moet hem hard de hoogte in stuwen en dan balanceren. Dan pas afregelen.
Nu zit h met een probleem... Plots doet de Gas het nietmeer. K heb daarjuist ff op de rotor geduuwd tot hij (wat volgens mij) verbinding begon te zoeken met het toestel. Maar nu kan k alles bewegen begalve de motoren...

edit: Laat maar ;) K besefte net dat het een heel erg grote fout is wat wel s vaker voorkomt :p de trim voor gas stond eentje op en dan werkt deze natuurlijk niet bij nieuwe start.
 
Laatst bewerkt:
de solo pro wil plots niet meer inks rechts. Deze staat "geblokkeerd" niets van schade motortje draait nog soepel (met vrije hand) Asje is recht k zie op eerste zicht geen zichtbare schade :S Iemand een idee?
 
de solo pro wil plots niet meer inks rechts. Deze staat "geblokkeerd" niets van schade motortje draait nog soepel (met vrije hand) Asje is recht k zie op eerste zicht geen zichtbare schade :S Iemand een idee?

Je bedoelt dat je staartmotor nog wel draait, maar je hem niet kan sturen? Heb je hem waarschijnlijk in subtrim mode gezet, door de knop achterop de zender een paar keer kort achter elkaar in te drukken. Om daaruit te komen druk je 1 keer op die knop, je hoort dan een piepje en de staart stuurt weer.

Of draait de motor niet meer? Stekkertje op de ontvanger al nagekeken?
 
Je bedoelt dat je staartmotor nog wel draait, maar je hem niet kan sturen? Heb je hem waarschijnlijk in subtrim mode gezet, door de knop achterop de zender een paar keer kort achter elkaar in te drukken. Om daaruit te komen druk je 1 keer op die knop, je hoort dan een piepje en de staart stuurt weer.

Of draait de motor niet meer? Stekkertje op de ontvanger al nagekeken?
Neen, hij gaat op neer. De besturing voor de tail werk normaal. Vooor achter ook. Maar de links rechts doet echt vreemd! Als ik dit bestuur met het bakje geen reactie. Zet ik het bakje uit dan komt deze naar beneden (achterop het printje de linkse sturing) Zet ik het bakje op schiet die vol omhoog en blijft daar... :S T moet dus iets met de remote zijn ;)!


Edit: Wat mij ook opvalt is dat de remote niet altijd aan gaat als k deze inschakel... :S
 
Laatst bewerkt:
Is precies hetzelfde probleem als ik vandaag in een topic heb beschreven. Zowel het omhoog staan van de Aileron servo, als het niet aan willen gaan van de zender. Ook gekocht bij Q?

probleem-met-aleron-servo-solo-pro

Bert
Exact het zelfde hier!! :o Heb net geprobeerd in mode 1 maar doet net het zelfde... Ik heb hem gekocht op nineeagles.nl. K heb ze onmiddelijk n mail gezonden. (OPgelet ik zeg niet dat het nu een slechte shop is he ;)! zeker niet reageerden razendsnel toen ik n mail zond na de zending.) nu heb k trug n mail gezonden en hoop op reactie. Het is dus vast n probleem op de nieuwe solo pro V versie... Ik geloof dat het iets softwarematigs is hoor. Aangezien alles nog werkt zoals het moet... De Potmeter doet het het motortje doet het en zelf de zender doet het want hij reageert op de zender :S Helaas heb ik enkel nog maar wat kunnen vliegen om hem te trimmen en voor de rest nog niet :( en met de feesten zal het vast nog eeuwen duren als ik alles trug moet zenden :S!!

Edit:

[media=youtube]JlCAB-ajAeA[/media]
Dit is het probleem maar dan aan de linker zijde... T is dus al om bekend probleem :S
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb dit toegepast!
RC Groups - View Single Post - Nine Eagles Solo Pro Single Rotor submicro heli

K kan nu bijde maar in 1 richting besturen maar alles werkt dus nog... Helaas klopt onderstaande prent niet echt met mijn bakje.. Zo kan k up en down niet trimmen op deze manier. En staan de trims volledig anders :o

edit: Inmiddels heb ik de bovenstaande handleiding ontcijfert!! En is het mij gelukt. Al denk ik wel dat ik mode 1 nu redelijk gelijk heb gesteld aan mode 2 haha! maar ach het werkt! ;)
 
Laatst bewerkt:
zijn er schops die leuke canopy's bieden? K heb de mijne bij een neuslanding gescruwed... :o

Gewoon doorvliegen, en pas vervangen als je niet meer crasht is mijn advies. Heb je haast, dan ga je er een stuk meer voor betalen, kun je wachten, bestel er dan een paar bij Miracle Mart of een vergelijkbare toko uit het oosten. Dan heb je er 2 voor de prijs van 1.
 
Back
Top