Mugen Seiki MBX6T

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door kurtje, 17 jan 2011.

  1. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Hey iedereen

    Na de kit, motor, etc... enkele maanden thuis te hebben liggen, was het weer de afgelopen weken/dagen slecht genoeg om mij er eens lekker aan te zetten...

    Er werd me langs alle kanten wat gevraagd om foto's te maken, dus heb ik er maar een deel gemaakt. Ik heb de foto's bewust klein gehouden omdat het er nogal redelijk wat zijn...

    Het gaat om een Mugen MBX6T, met een OS Speed motor, 2 ACE 1015 servo's en een Sanwa RX451R ontvanger.

    Eerst en vooral is de kit redelijk simpel te bouwen, alles past mooi en netjes :) Kwaliteit is zoals we van Mugen gewoon zijn zeer goed te noemen ;)

    Diffs zijn 15 -15 -10
    Shocks V 550 A 500

    Eerst alles mooi netjes verdeeld over de tafel:

    [​IMG]

    We zijn begonnen met de diffs:

    [​IMG]

    Erna overgegaan naar de assen van en naar het centerdiff

    [​IMG]

    Dan hebben we het voorste diffhuis in elkaar gezet

    [​IMG]

    Erna zijn we begonnen aan het achterste diffhuis, deze staat klaar om gesloten te worden:

    [​IMG]

    De voorste ophangingsarmen met de bevestiging voor de swaybar

    [​IMG]

    Het voorste diffhuis met de shocktower, bovenste en onderste ophangingsarmen

    [​IMG]

    Voila het voorste gedeelte is gereed :)

    [​IMG]

    Het achterdiff samen met de achterste shocktower en armen erop

    [​IMG]

    Hier moesten normaal de wheelhubs erop komen, echter er ontbraken 4 kleine ringetjes in de kit (die zonder probleem door RC speedhouse erna voorzien werden, merci Bjorn!)

    [​IMG]

    Ik kon wel lekker opt gemak verder bouwen ;) Dus verder gegaan met het centerdiff

    [​IMG]

    Toen mocht alles volgens de handleiding op de bodemplaat gemonteerd worden, voorzien van de sideguards. Eerst het voorste gedeelte erop

    [​IMG]

    Toen het achterste gedeelte samen met het centerdiff

    [​IMG]

    Hierna kwam de radiotray aan bod, beide ACE servo's erin gestoken wat een mooi geheel geeft :D

    [​IMG]

    Zonder de nodige nitro liters zal dit beesje niet kunnen rijden, de tank er maar op

    [​IMG]

    Een foto langs de andere zijde, met de spoiler gemonteerd

    [​IMG]

    Natuurlijk horen bij offroad goede shocks, deze 4 werden netjes ineen gestoken en voorzien van de nodige olie

    [​IMG]

    En eventjes checken met een kapje/velgen erop :)

    [​IMG]

    Nog een klein Iphone fototje van de wagen op de grond, moet zelf zeggen hij ziet er al prachtig uit :D

    [​IMG]

    Dit was het voorlopig, ik hoop deze week nog de motor/koppeling in elkaar te steken en te monteren. Erna nog de ontvanger/switch en hij kan zijn eerste testmeters gaan maken :)

    Ik zal hier nog wat foto's van maken...

    Opmerkingen, tips, info, etc... over het eerste bouwverslagje zijn altijd welkom!!!
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  2. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Mooi bouwverslag, Kurt!

    - Heb je de voor -en achterdiff in hun behuizing uitgeshimmed?
    - Heb je de aandrijfassen van midden naar achterdiff goed aangeschoven op de pinion (zonder speling) en toen goed strak vast gedraaid met gebruik van locktite?
    Bovenstaande zijn 2 punten waar ik tegen problemen ben aangelopen en waardoor je pinion in je diff inslijt, daarnaast als er teveel speling op zit vinden je ring gear en je pinion dat niet zo leuk.

    Daarnaast zie ik dat je LRP Harakiri eronder hebt gezet...volgens mij hebben deze offset en op de Mugen moet je bij mijn weten op 0-offset rijden.

    Mocht je niet al voorzien van een setup sheet voor Mol, dan mag je me mailen...ik heb een mooie liggen van Paul Geelen.
     
  3. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Hey Snellehenk

    Dank je wel voor de tips :) Ik ga je zo een pm doen voor de setup sheet :)

    Het diff heb ik inderdaad in het huisje zo goed mogelijk uitgeshimt, echter zodra de motor ingelopen is haal ik ze toch nog eens uit hun behuizing en kijk ik de ring gear en pinion zeker nog eens na... Desnoods dan nog een extra shimmetje ertussen...

    Alle metalen delen zijn goed gelocktide, daar laat ik me niet meer aan vangen :D Inderdaad de pinion heb ik zeer goed aangedrukt op het asje. Op de assen zit niets speling naar buiten toe ;)

    Ivm de banden/velgen, deze zijn volgens mij inderdaad met een kleine offset. Echter om hem in te rijden kan dit geen kwaad veronderstel ik? buiten dat je een grotere draaicirkel krijgt?
     
  4. phillippedenis

    phillippedenis

    Lid geworden:
    7 sep 2010
    Berichten:
    69
    Jaja kurtje heel mooi mugen cram de la cram. Ik wil em wel is zien rijden ben benieuwe.
     
  5. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Dank je wel Phil, je zal hem eens van dees wel zien rijden ;)
     
  6. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    GEZUS die body is AWESOME! heb je daar een bouwverslag van? of een verf verslag? of hoe je dat ook wil noemen???
     
  7. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    haha nee sorry
    Ik heb heel toevallig deze body vorig jaar op de kop kunnen tikken van een zeer vriendelijke nederlander :D
     
  8. m_podt

    m_podt

    Lid geworden:
    29 nov 2006
    Berichten:
    50
    Locatie:
    Overijssel
    De body is een replica van deze:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik heb de body ooit laten spuiten door Bitty Design.

    Groeten van de vriendelijke Nederlander ;)
     
  9. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik ben niet zo'n fan van de bulldog kappen, maar deze is erg fraai!
     
  10. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Inderdaad Martin, hij is zeer netjes gespoten...!!!
     
  11. Ambros

    Ambros

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Brabant
    Het is een Jconcepts Punisher body, inderdaad een stuk mooier dan een Proline Bulldog...maar ieder zijn smaak natuurlijk :)
     
  12. yusuf1983

    yusuf1983

    Lid geworden:
    9 aug 2010
    Berichten:
    167
    Ziet er echt se...yyy uit die kap :)
     
  13. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    @Kurt, heb je al een poetsdoek voor je kap?.... Er zit allemaal kwijl en slijm op :rolling:
     
  14. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Haha inderdaad :D Ga mij paar doekjes moeten aankopen om al het kwijl ervan af te vegen :)

    Maar ik wel leuk om te horen natuurlijk... Eigenlijk zonde om met zo een mooie body te gaan rijden :( Ik heb ook nog de originele body in huis, misschien eerst deze maar eens gebruiken :D
     
  15. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Zou ik zeker doen en deze gewoon mooi houden voor als je hem thuis op de kast zet ;)
     
  16. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    dat heb ik echt nooit kunnen begrijpen... als je zoiets moois hebt waarom zou het dan niet laten zien?
    Net zo vaag als die mensen die een lambo hebben maar er nooit in reiden om hem mooi te houden of die dan dikke kunst kopen en in een kluis leggen!
    Ik bedoel, echt hard bashen lijkt me geen goede iig niet tot dat je je waggie "onder de knie" hebt maar je kan hem tog wel gewoon "gecontroleerd" gebruiken?
     
  17. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Bij een Lambo kan je er niet even een andere kap opschroeven, dat kan bij een RC wel...dus gewoon een andere kap erop als je gaat rijden op de baan. En als je op de baan snel wilt zijn moet je risico's nemen en ga je ongetwijfeld een paar keer op je dak. Met je race kap is dat niet zo zonde, met je show kap wel.
     
  18. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Showkap.. Nog nooit aan gedaan. ja, met elke nieuwe kap rijden is even zonde, maar als het eerste krasje er dan op zit, boeit het toch niet zoveel meer. (zolang de kap maar heelf blijft.)
    kun je gewoon mee rijden hoor, die JConcepts kappen blijven erg goed heel (en mooi. :) )
     
  19. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ja moet ik wel toegeven, het is een heel stevige body ...
    Zal nog zien, kan zijn dat ik de originele body ook laat airbrushen :)

    Ohja ik had tijdens de bouw een heel stom foutje gemaakt, en ik denk dat het op de foto's wel te zien is.
    Heb het erna nog kunnen rechtzetten...

    Iemand die het kan vinden? :) Stewie gij moogt ni mee doen eh...
     
  20. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Doeme he, ik weet het nogtans :p.

    Zoals al gezegd, vette truggy.
    Kijk er naar uit om het tegen u op te nemen met de mijne.
    Mij kennende zou ik wl een andere (oude) body erop zetten :).
     

Deel Deze Pagina