E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    Van Steve Neu zelf:

     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    1,5 wikkeling per statorpool, de drie fases zijn geschakeld in Y (ster, y, 'wye').

    Neu gebruikt dat om motor een naam te geven maar die identificatie is niet belangrijk. Kv-waarde, maximale stroom en maxum toerental zijn belangrijk.
    Een drie-fasen motor kan ook in Δ (delta, driehoek) geschakeld worden. Kv van een in delta/Δ geschakelde motor is ongeveer √3 (1,7-1,8 ) hoger dan Kv van dezelfde motor in ster/Y geschakeld. Lehner heeft/had motoren die de gebruiker door simpel omsolderen kon veranderen van ster naar delta, en vice versa. Delta is iets gevoeliger voor verschillen tussen de fases en en tussen de magneten, er kunnen nutteloze circulerende stromen ontstaan, en dat zijn verliezen.
    Zie ook
    https://secure.wikimedia.org/wikipedia/nl/wiki/Driefasenspanning#Sterschakeling (onze motoren gebruiken geen 0-draad)
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2011
  3. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
    Vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens de revo 'uitgelaten'. De pret was maar van korte duur. Na korte tijd rijden maakte de auto het geluid alsof het pinion of spurtandwiel stuk was. Bleek niet het geval. Thuis de tranny uit elkaar gehaald. Een grote bende van stukjes plastic en metaal. Uiteindelijk bleek een gearbox halve, het tandwiel aan de input drive shaft, het output gear en het idle gear naar z'n grootje. Enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? De laatste keer dat ik hiervoor heb gereden ging mijn centerdiff stuk. Ik vraag mij af of die toch wat beschadigd heeft in de tranny, wat ik toen niet gezien heb.
     
  4. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]
    ook even test run gedaan, eerst run stopte na 10 min, de pinion was eraf gevlogen, wat maar goed was ook want de slipper clutch stond te los en rookte nogal (en stonk nogal)

    Clutch strakker gezet, pinion er weer op en raggen :D Man wat gaat dat hard!
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Beetje verwarrend dat er een rode en zwarte draad aan de motor zitten. Men zou kunnen denken dat het plus en min zijn maar daar heeft het niets mee te maken. Alledrie de draden hebben de zelfde (3-fasen) functie.
     
  6. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    ik zat me idd al rot te zoeken in de manual!

    wat ik overigens wel moest doen is de 2 buitenste omwisselen, vooruit was achteruit en vice versa :)
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Het maakt niet uit welke 2 van de 3 motordraden je omwisselt. Als je maar niet de accu-aansluitingen verwisselt, zal je een regelaar kosten.
     
  8. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Of je laat 'm vanuit de regelaar al andersom draaien. Kan je namelijk ook in de software regelen
     
  9. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    Klopt, maar had gister geen zin om de zender box weer open te draaien :p
     
  10. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Daarom had ik er een klein servo verlengkabeltje tussen, met het stekkertje buiten de box. Kan je zonder de box te hoeven openen de programmeer kabel aansluiten.
     
  11. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    Laatst bewerkt: 19 jan 2011
  12. bdg

    bdg Guest

    Jeroen.
    Nog bedankt voor het lenen van de lipo's
    Hoop dat je wagen optijd klaar is voor het weekend..
    Als er gereden word,ben ik er bij..
     
  13. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Hey vraagje, passen revo springs op normale 2wd traxxas ultra shocks? dimentie wise? ben een project aan het plannen en de enige veren die ik kan vinden die hard genoeg zijn voor mijn doel einden zijn hot racing veren voor de jato maar die schokdempers zijn identiek aan die van de revo...

    bedankt alvast!
     
  14. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    nee, past niet. de shocks van de Revo zijn veel dikker.
     
  15. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Okay! dan moet ik nog eens gaan door zoeken...

    Iemand anders enig idee hoe een mens aan veren rond de 6 a 7 lb/inch komt, het liefst zonder de shocks te veranderen...

    Als je de preload op maximaal zet? hoe lang zijn die schokdempers dan? of krijgen ze dan last van "side to side" play?
     
  16. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    even een vraagje van een newby op brushless gebied.

    wat voor moter zit er in de grote revo ?

    is dat de 2200 kv ?
     
  17. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    yep de castle/neu 2200kv...
     
  18. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    en waar staat neu voor als ik vragen mag ?
     
  19. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Achternaam van Steven Neu de ingenieur die ze ontwerpt... (of stephen of hoe je het dan ook spelt)
     
  20. Dudderie

    Dudderie Guest

    Dat ie nieuw is ;)
    Duits voor nieuw is Neu, vandaar ..

    Maar even serieus, Neu is een motor ontwikkelaar die samen met castle deze motoren heeft ontwikkeld voor massa productie en omdat castle in het verleden ook motoren van andere fabrikanten heeft gehad krijgt het de Nue-Castle benaming om verwarring te voorkomen. (en wat FireFenzy zegt is ook waar)
     

Deel Deze Pagina