Het brommer topic.

tegenwoordig boven de 15 km te hard met een marge van 5km dus simpel gezegd boven de 65 km per uur mogen ze je kenteken bewijs al in nemen en moet je voor herkeuring, 3 keer boven de 65km per uur dan word het complete kenteken verbeurd verklaart en kan je een punt op je rijbewijs krijgen.

een bromfiets rijbewijs is tegenwoordig ook gewoon een rijbewijs en kan je al beginnen met punten te verzamelen op je 16de dus gewoon lekker opvoeren paar keer gepakt worden en je kan op je 18de je auto motor of noem het maar op gewoon vergeten. super regeling

idd, daarom moet je zeker niet van zulke monsters gaan bouwen om mee ronde te gaan rijden.
als die op de rollerbank komt wordt hij ingenomen en mis je gelijk een punt!
 
brommer frame is precies het zelfde
QUOTE]


daar wil ik wel even over discusieren, een bromfiets frame is absoluut niet hetzelde als het runner 180cc frame, de frame opbouw is hetzelfde maar de gebruikte materialen en verstevigingen in het frame zijn anders dan een brommerframe.

gilera heeft de runner in eerste instantie als bromfiets op de markt gezet en is daarna een motor versie gaan ontwikkelen op basis van het oude skipper/hexagon/sfera blok waar een vloeistof gekoelde variant met 180cc uit kwam rollen. Daarna hebben ze het frame bekeken en hebben een compleet doorgelast en geupgrade frame ontwikkelt voor de motorvariant.

dus in de basis is het frame alle kappen en aanbouwpunten zijn hetzelfde alleen de materiaal keuze en de manier van lassen is anders gedaan voor meer stevigheid en minder trillingen in het frame. Jij werkt mischien bij een brommerzaak maar ik ben al 15 jaar eigenaar van een bromfiets/motorzaak en ik heb al 15 jaar het piaggio/gilera dealerschap en heb het over de 180cc vaak gehad met de importeur hier in nederland.
 
even onder de aandacht mijn motobecane x1 racemonster.
50cc topsnelheid 35km/u
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
brommer frame is precies het zelfde
QUOTE]


daar wil ik wel even over discusieren, een bromfiets frame is absoluut niet hetzelde als het runner 180cc frame, de frame opbouw is hetzelfde maar de gebruikte materialen en verstevigingen in het frame zijn anders dan een brommerframe.

gilera heeft de runner in eerste instantie als bromfiets op de markt gezet en is daarna een motor versie gaan ontwikkelen op basis van het oude skipper/hexagon/sfera blok waar een vloeistof gekoelde variant met 180cc uit kwam rollen. Daarna hebben ze het frame bekeken en hebben een compleet doorgelast en geupgrade frame ontwikkelt voor de motorvariant.

dus in de basis is het frame alle kappen en aanbouwpunten zijn hetzelfde alleen de materiaal keuze en de manier van lassen is anders gedaan voor meer stevigheid en minder trillingen in het frame. Jij werkt mischien bij een brommerzaak maar ik ben al 15 jaar eigenaar van een bromfiets/motorzaak en ik heb al 15 jaar het piaggio/gilera dealerschap en heb het over de 180cc vaak gehad met de importeur hier in nederland.


ja dat snap ik ook wel maar het past allemaal wel op de radiateur na en dat achterste deel vn het frame ontbreekt dan

kijk ik bedoel zoon 50cc frame die breekt egt niet zomaar doormidden ofzo

en die boetes enzo ik vind die iritante 70cc earox enzo met zoon riiiiiiiiiiiiiii geluid egt iritant en die leu die overal vol gas en nergens naar kijken die mogen ze van mij een flinke print geven

ik wil gewoon 180cc op brommer kenteken en dan gewoon lekker toeren gewoon lekker rustig geluid en toch mooie trek kracht ik ga egt niet vol gas rijden in een woon wijk ofzo

ik reed met mijn aprilia rx 70cc 80 op de roller bank en kreeg 120 euro boete en moest verder lopen maar voor de rest niets geen gezeik ofzo

een oud model skipper vind ik ook wel stoer :cool:


leendert uber vet ;) zit er ook nog een kenteken op
dit doet me een beetje denken aan een italjet pack 2
 
even onder de aandacht mijn motobecane x1 racemonster.


wat een maf dingetje!!!
haha ja 35 km/u maar wat wil je anders met zulke mini wieltjes :D.

@ beekman


het is gewoon gevaarlijk, mijn broer zette een 80cc op zn vespa en er werd zeer sterk aan geraden om dan je frame te versevigen met een balk (dus een soort herenfiets van je brommer maken) en deze door een ervaren lasser erin laten zetten.
het was gevaarlijk zonder versteveging rond te gaan rijden anders kon het frame krom trekken.

een scooter frame is welliswaar sterker maar ik zou NOOIT een 180cc op een 50cc fame zetten.
en zoals driftingmenace al aan gaf doe het niet.
maar moet,t zelf maar weten.
 
ik wens je er veel succes mee beekman, ook al gedacht aan de overtoeren die je gaat draaien als je er een dikke vario ring inzet om de snelheid te minderen??

hoe wil je dat oplossen, zwaardere rollen werken niet want als je de vario beweging vermindert met meer dan 4mm ga je overtoeren draaien(zelfde principe als met een auto op de snelweg 120 in zijn 3 gaan rijden)

je zou dan ook de uitlaat moeten aanpakken en de doorgang moeten vernauwen, minder brandstof geven anders slaat hij vet, oliepomp bijstellen anders krijgt hij teveel smering en slaat hij ook weer vet.

het idee van ow ik klap er een 180 met varioring onder is leuk maar in de praktijk zal je toch meer aan moeten passen.
 
kan je niks aan de vertanding doen dan? veel meer trekkracht en minder topsnelheid kan je wel creeren door een groter achterste tandwiel te monteren en kleiner voor of niet?

of een minibike achterwiel erop:p


maar als het alleen om het geluid gaat doe er dan een 50cc 4-tact onder, klinkt al beter dan het gegil van een 70cc..
 
dat houd op een gegeven moment ook een keer op.
dan ga je ook overtoeren trekken, en wat dacht je op de bank?
de agent trekt aan het gas en de brommer vliegt er bijna af, dan heb je nog een probleem.
 
Fijn filmpje. Ik hoop dat ze dat ding na afloop in de pers hebben gegooid en de idioot die erop rondreed zijn rijbewijs hebben afgepakt.
De reacties die erbij zijn gezet getuigen ook wel van het niveau van het soort mensen dat zich hiermee bezig houdt.
 
Zoals ik al zei, de reacties zeggen genoeg over het niveau (en een soortgelijke als die van jou stond er ook al tussen)
Als de politie een brommer controleert die maximaal 50/55 mag lopen, hoeven ze er natuurlijk niet van uit te gaan dat dat ding de 170 haalt en vervolgens uit elkaar klapt.
Zal een beetje lekker worden als de politie naar waarschuwingen van dat soort tuig moet gaan luisteren. En dan ook nog eens durven te zeggen dat het die man zijn eigen schuld is?
Ik weet het goed gemaakt: de volgende keer als de eigenaar van een brommer tegen de controleur zegt dat hij beter geen volgas kan geven, dat ding dan maar meteen preventief in de pers smijten?
 
luisteren naar de waarschuwing en uiteraard meenemen voor een nader onderzoekje door een prof.
is een stuk veiliger dan een domme agent aan het gas laten lurken.
 
luisteren naar de waarschuwing en uiteraard meenemen voor een nader onderzoekje door een prof.
is een stuk veiliger dan een domme agent aan het gas laten lurken.

groot gelijk, als je niet naar de persoon luisterd die zelf de brommer/motor inelkaar heeft gezet kan het zijn dat het mis gaat, ik heb zelf ook ervaring mee dat de politie niet luisterd als het wel nodig is.

politie is er NIET wanneer je ze nodig hebt maar WEL als je ze niet nodig hebt.
 
Back
Top