Hype Wow.....! hotliner

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door squid275, 14 jun 2010.

  1. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Leg er maar een 40A in. De standaard is 30A nl. Op de duitse forums hebben ze de stroom gemeten, is 30,2A, dus met een gewone 30A kom je ook al snel in de problemen.

    (Heb zelf ook een 40A, blijft redelijk koel)
     
  2. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Zo , regelaartje uit heli gejat :D, ff ingesteld, en werkt prima (40A) Lijkt alleen net of hij nu meer vermogen heeft gekregen? Motor wordt heter, regelaar word lauwig en accu ook :confused: terwijl eerst alleen de regelaar heet werd en hij niet recht omhoog wou... (nuwel)
     
  3. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Je timing zal wel anders staan ;).
     
  4. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Nou, aangezien het vandaag te heet was om lekker te vliegen (gister geweest en was niet te houden op de club, geen schaduw) mezelf maar eens nuttig gemaakt.

    De vleugelservo's vervangen voor HXt 9 gram metal gear (2,2kg). Gelijk de ailerons ingepakt met glasvezeltape om ze stijver te maken (zijn toch nog aardig slap). Kan ik van de week eindelijk eens goed duiken met dat ding :). Hopen dat de staartservo's het ook houden, kunnen voor hxt 900 vervangen worden maar de kabel daarvan is veel langer dus nog even geen goed idee, past net nu nl.

    Met dank aan Loeki voor de goede tips ;). Rapport na het vliegen volgt!

    *edit: Oja, ook als je je servo's niet vervangt, check even de armpjes (cover krijg je er heel makkelijk af en weer op). 1 van mijn servoarmpjes had geen schroefje nl !!! Armpje lag er al half af. Is geen goede zaak!
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2010
  5. robbret

    robbret

    Lid geworden:
    29 okt 2009
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Dilbeek, België
    Ivm die staartservos :
    Ik merkte dat de staart na een paar vluchten behoorlijk slap werd.
    In die mate dat ik voor breuk vreesde.
    Ik heb dan maar een 3mm carbon staafje ingelijmd, staart is nu lekker stijf.
    Tom
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2010
  6. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Tom, heb je die in de V-staart zelf gelijmd of de staartbuis aan de achterkant? Want daar zit al de buis in voor de servokabel. Ben benieuwd. Vind zelf ook dat de staart aardig flexed, de Blizzard is hiertegen keihard. Time will tell ....
     
  7. robbret

    robbret

    Lid geworden:
    29 okt 2009
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Dilbeek, België
    De staartbuis waardoor de kabels lopen, was mijns inziens niet voldoende sterk aan de staartconstructie bevestigd (loopt niet ver genoeg door). Als je de staart naar beneden drukte zag je dat de hele zwik ooit wel zou breken. Ik heb dan aan de onderzijde een sleufje gemaakt en een carbon buisje ingebracht.

    Tom
     
  8. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Aaah, I see :). Mooi, ga ik de mijne ook testen en kijken of er wat in moet. Met de nieuwe servo's moet ie wel loodrecht omlaag gaan nl en dan moet de staart het wel blijven doen he ;).

    Thanks
     
  9. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Nou je tip maar gelijk voor lief genomen. Had nog 3mm hol carbon liggen, sleufje erin, buisje erin, klaar :). Idd een stuk steviger nu. Mooi :). Wel grappig overigens, sleufje precies op de lijmnaad gemaakt, dan zie je precies dat die ook niet erg stevig is, na 1 keer snijden kon ik hem zo uit elkaar duwen bijna. Gewoon met diezelfde witte baggerlijm geplakt. Maar buisje met CA en kicker erin, gaat niet meer los :).
     
  10. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    regelaar

    Vandaag ook maar de adviezen opgevolgd en de orginele regelaar vervangen door een 40 ampére exemplaar.

    Moet alleen het programma nog even doorlopen, want nu start de motor pas bij half gas...:confused:

    Is zo'n robbe-ding, met zo'n programmeerkastje erbij, dus mag geen probleem zijn; morgen maar eens doorlopen....
     
  11. robbret

    robbret

    Lid geworden:
    29 okt 2009
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Dilbeek, België
    Helaas, mijn Wow is vanmiddag op de helling overleden.
    Plots verlies van controle en recht de grond in. Onherstelbaar verminkt.
    Bij latere controle kwam er rook uit de regelaar. Oorzaak of gevolg ? Wie zal het zeggen. Weer een doos reserveonderdelen erbij.

    Hoe dan ook, ik heb de smaak van 't hellingzweven te pakken. Als iemand mij advies kan geven over een snelle wendbare en robuste hellingkist, laat maar komen.

    Tom
     
  12. firefox309

    firefox309 Guest

    er zijn massas hotlinertjes... maar ik zou persoonlijk geen toestel nemen met een T-staart, deze sneuvelen snel door het bruuske landen op de hellingen.
     
  13. squid275

    squid275

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    470
    Locatie:
    gramsbergen
    de mijne heeft afgelopen 2 weken ook bijna dagelijks aan de helling gevlogen op de hahnenmoospas, op 2km boven zeeniveau. was echt geweldig, de Wow kon goed bovenblijven wanneer veel grotere en veel duurdere gfk schaalzwevers aan de grond bleven, aan de helling kon wanneer er veel wind stond echt erg mooi gevlogen worden, bij de start gewoon het model onder een hoek van 30 graden omlaag(!) gooien om wat snelheid op te bouwen en daarna op de thermiek omhoogcirkelen, als je de ailerons een paar mm omlaag zet thermiekt hij echt veel beter. ik heb ze ongeveer 3mm omlaag gezet.
    ik heb er zelfs dynamic soaring mee geprobeerd, echt geweldig om zo te vliegen, eerst ca 80m boven de helling omlaag duiken en dan op volle snelheid achter de helling langs cirkelen en elk rondje steeds weer iets sneller, ging erg goed (voor mij dan hé), de vleugel heeft zich erg goed gehouden.
    ik heb dit alles met de standaard servo's gedaan, heb er eigenlijk geen problemen mee gehad, ik laat ze er gewoon in zitten denk ik.

    @ robbret, kijk eens naar de jart, is een erg snel en wendbaar hellingmodel http://www.jartworld.com/jartworld_pgs/video.html



    Groeten,
    Sam
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2010
  14. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.092
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Welke prop

    Door een stommiteit van mij is mijn prop een paar maatjes kleiner geworden. Ik was mijn zender anders aan het programmeren en haalde per ongeluk de gashendel om . . Propellor draaide keurig zijn rondjes maar liet wel wat sporen na op het werkblad? Gevolg: bladen die dikke centimeter korter zijn.

    Dus daar moet een nieuwe prop op. Maar welke maat is het eigenlijk? Iemande enig idee?

    Jacob Bos
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2011
  15. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Hoi Jacob,

    Ik heb ergens in een recensie gelezen dat iemand niet blij was met de plastic prop en deze vervangen had door aeronaut 10X6. Bleek goed te werken. Het opgenomen vermogen gaat dan wel van 275 watt naar 325 watt...

    Als je liever orginele bladen erop wilt kun je Hype - Ersatzteile fr BK#Wow...!, Brushless, ARF#
    hier een orginele bestellen.

    Grt, Louis
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2011
  16. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.092
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Dank voor je antwoord, heb toevallig voor andere kisten ook wat props nodig in dezelfde orde van grootte. Ik bestel een aantal in deze en een maatje kleiner. Kijken wat het beste bevalt!

    Jacob
     
  17. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.685
    Locatie:
    belgium
    ik heb hier nog een 9x5 liggen, zou dat ook gaan? ik heb de regelaar die bij de bouwdoos was nog niet vervangen(zoals velen wel doen op dit forum).
    Kleinere schroef is toch minder ampere dat ie trekt:confused:
    Zijn er ook mensen die nog geen problemen met de regelaar hebben gehad;)
     
  18. JOSKEWATT

    JOSKEWATT

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Brugge
    Ik gebruik een zwarte graupner 9x6 cam folding prop ( zie #73 ) en dit gaat zeer goed en is te krijgen in bijna elke rc-shop
    Het verbruik is zowat 1A minder, en draait sneller, maar het blijft riskant voor de esc !!
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2011
  19. seuren83

    seuren83 Guest

    Motor regelaar programmeren???

    Ik heb net een Wow gekocht en er vanochtend mee gevlogen, maar ik was er niet echt weg van.

    Ik heb eerder electro zwevers gevlogen waarmee ik minuten kon zweven na een lancering. De Wow was binnen hooguit een minuut weer beneden.

    Volgens mij komt dat omdat de prop meedraait een super veel weerstand opwerkt. Kan iemand mij vertellen hoe ik de regelaar programmeer om de prop stil te houden?

    Bedankt,
    Soeren
     
  20. JOSKEWATT

    JOSKEWATT

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Brugge
    Esc Wow

    Normaal is de esc al met brake geprogrammeerd geleverd, blijkbaar de uwe nog niet maar geen nood, zie hier RCLine Modellbau Forum - Hype Wow
    naar Alexis van 29-7-10, ik heb het gedaan en het werkt perfekt !
    Voor het zweven moet je de rols wat naar beneden zetten ( ~1,5mm) en het hoogteroer wat up geven (~2mm, te exp.), dan zal ie veel beter zweven (maar het blijft snel gaan)
    Als je terug srcolt naar #73 in dit forum dan vindt je linken waar nog meer info te vinden is over deze budget vriendelijke soft-hotliner
    gr Josse
     

Deel Deze Pagina