De Turnigy LiPo's hebben 5.5 mm bullets en ik gebruik die van Castle Creations (passen op de Turnigy's), zijn erg fijn en kunnen echt veel amperage aan. Ik heb er teveel en kan er wel wat kwijt. Ik wacht (nog steeds!!!!!!!) op mijn MM regelaar, dan ga ik volledig over op bullet's, mijn orginele regelaar wil ik orgineel houden. Tot die tijd heb ik van een vriend zo'n convertor blokje geleend, precies wat je zoekt Zal er ff een foto van maken deze week. IDD hobbyking, daar heb ik deze gekocht: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10479 Werkt prima Verzendkosten...tsjah daar ontkom je niet aan. Alle andere opties (winkel, conrad) is duurder.
Dat is idd een prima setup. Als budget lader kan ik je toch wel de iMax B6 aanraden (ook hobbyking bijv.) Mijnes doet het prima én nauwkeurig (nagemeten) Vergeet niet om wat lipo buzzers mee te bestellen zodat je weet wanneer je LiPo's bijna leeg zijn (toch iets beter/duidelijker dan de cutoff van de ESC).
Euh ja even vergeten dat Verderf ook op MBF zit Mijn Revo is bijna klaar \o/ Ben er ook achter waarom mijn chassis gescheurd is aan de achterkant. Als je de achterschocks loshaalt gaan er 2 lange bouten door het chassis in de bulkhead, echter bij het monteren van alles kwam ik erachter dat deze niet goed pakt, je moet de bulkhead echt aanduwen anders pakt ie het schroefdraad niet. Tenminste bij een nieuwe Dat heb ik toen niet gedaan en dus leunt je hele achtertrein aan dat plastic flapje. Dus even de moeite nemen om de onderklep los te halen als je je shocks los moet halen. Dus jullie zijn gewaarschuwd!
Fototje zou leuk zijn want dat kan idd zijn wat ik zoek Maar dan zou ik wel 2 zo een blokjes nodig hebben heh Van 5.5mm bullet naar traxxas female
zijn vrij simpel te maken, ik had toevallig nog een traxxas female naar tamiya male liggen, tamiya stekkertje eraf en hup bullets erop
Zo lekker gereden vanavond, net in de schemer maar toch Blijf me verbazen over die Big Joe's, gewoon zwaar ploegen met dat spul Vering en grondspeling valt me niet tegen maar de vering moet nog strakker, bij een beetje jumpen krijgt het chassis al klappen. De RPM armen hebben zich al bewezen, ik klapte op een berucht uitstekende stukje wortel op het stuk waar ik reed, ik kon m niet meer vinden maar mn auto had er minder moeite mee... Alles is nog heel De pinion schoot los maar de spur is nog heel. Kheb er nu goede threadlock op gedaan. De deWalt motor hield het redelijk goed uit met de 18/68 setup met de Big Joe's en veel volgas. Zit toch echt lekkere power in die motor!
Ok hier dan het hoogteverschil, Orginele Summit v.s. E-Revo met LT (Long Travel) setup en grotere banden. Komt aardig in de buurt
Juist Dat zijn superhoge crawlerbanden voor de Summit (Summit is niet van mij) Die Trenchers zijn niet heel veel anders dan de big joe's hoor, ik gebruik dezelfde velgen als op de foto van die Trenchers.
Big Joe 3.8" (40 Series) All Terrain Tires SPECS: Height: 6.39" (162mm) Width: 4.25" (108mm) Trencher 3.8" (40 Series) All Terrain Tires SPECS: Height: 6.89" (175mm) Width: 3.43" (87mm)
De brushed e-revo van de week omgebouwd naar brushless. Gister was het mooi weer en ik dacht, mooi, tijd om hem eens uit te laten. Ik wist een mooi parkeer terrein waar in het weekend geen auto's staan, dus daar naartoe gegaan. Ik kom er aan en ik doe een paar oefen rondjes. Nadat ik hem twee keer van zijn dakje heb opgeraapt omdat ie voorover klapte bij het remmen heb ik de remkracht terug gezet en toen reed ie best lekker. Toen werd het tijd om hem even lekker te laten knallen. Ik geef gas en toen had ie ineens een eigen willetje en reed hij , vol gas, rechtdoor, zo een greppel in waar een meter diep water in stond. *plons* Helamaal kopje onder.. Ik heb hem eruit gevist en toen maakte de regelaar nog geluid, dus ik ging er maar vanuit dat alles het nog deed. Ik heb hem meteen uitgezet, accu's eruit gehaald en hem ondersteboven laten drogen. Thuis gekomen heb ik hem met de compressor nog extra drooggeblazen en vandaag heeft ie ook de hele dag stil gestaan. Ik ga straks eens proberen of ie het weer doet, het ziet er nu wel droog uit allemaal. Ik hoop dat ie niet overleden is.. Ik heb een 2.4 Ghz zender/ontvanger erin. Weet iemand hoe het kan dat hij *ineens* op hol slaat? (afgezien van de voor de hand liggende reden, namelijk dat ik zelf het gas indruk, wat ik dus NIET deed)
Welke fouten heb je al uit kunnen sluiten door eigen onderzoek? Over goed droog maken van de radiobesturing, door de Robbe/Futaba, Graupner/JR, Multiplex/Hitec en Simprop service-dienst geschreven: Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl -> RC Techniek en elektronica -> Apparatuur heeft zwemles gehad
Nog beter is het geheel zoveel mogelijk uit elkaar te halen, en onder schoon water goed uit te spoelen. Vervolgens goed laten uitlekken en drogen. Vergeet de ontvanger niet na te kijken, en de servo. Om het in het vervolg te voorkomen moet je even kijken in de handleiding hoe de fail-save werkt. Zodra de verbinding tussen zender en ontvanger wegvalt, zal de ontvanger alles (stuur en gas) naar een van te voren ingestelde stand zetten. Zoals je zult begrijpen is dat voor het gas terg naar het midden.
wat voor 2.4GHz systeem? Lijkt er iig op dat de failsafe positie niet goed ingesteld staat. Bij de Spektrum ontvangers word de failsafe positie ingesteld als je de ontvanger bind aan de zender. als je hem dus bind, alles neutraal laten staan. (niet vol op de rem.. je wilt immers ook neit dat die er volgas achteruit vandoor gaar. )