Hangar 9 B-25 of Topflight B-25

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Johack, 14 feb 2011.

  1. Johack

    Johack

    Lid geworden:
    8 dec 2010
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Doetinchem
    Hallo,

    Mijn volgend project wat ik wil beginnen is een B-25 mitchell.

    Mijn oog is al gevallen op 2 merken maar ik weet niet zo goed hoe of wat.
    Na wat speurwerk op deze forum kon ik er niks over vinden,ook de zoek optie leverde geen resultaat. Het leek me sterk dat er niemand in Nederland of Belgie met deze kist vliegt.

    Deze wil ik graag electro gaan vliegen.

    Heeft iemand ervaring met deze kist van deze 2 producenten?

    Ik hoor graag ervaringen en dingen waar ik op moet letten!

    Mvg Johann
     
  2. pieteralje

    pieteralje

    Lid geworden:
    7 dec 2003
    Berichten:
    768
    Locatie:
    Zwolle
    HE Johan,
    mooie kist!
    deze heb je neem ik aan al gezien:
    Top Flite B-25J Mitchell ARF

    ik ken wel iemand die de kit van Topflight heeft liggen. hij heeft hem alleen nog niet gevlogen. Ik kan je wel even linken als je wilt.

    lijkt me een super mooie vliegende kist!
     
  3. Johack

    Johack

    Lid geworden:
    8 dec 2010
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Doetinchem
    Dat is hem idd !

    Als je dat zou willen doen ? Altijd goed om gedachten te wisselen!
     
  4. Hangar of Top-Flight

    goedenavond,

    bij ons op de club zijn een paar lui - waaronder ik - die met vliegtuigen van Hangar 9 vliegen. Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit/afwerking.
    Bij Hangar 9 staan er ook set-ups bij voor brushless.

    Ken je deze trouwens? Top Flite B-25 ARF (Tecnical, tips, suggestions)


    groet

    Peter
     
  5. scaleflyer

    scaleflyer

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Nieuwrode (Belgie)
    Beste Johack,
    Ben mommenteel in bezit van een TF B25.
    Hij is bijna vliegklaar juist retract kleppen aan de gondels monteren en hij is klaar.
    heb een setup van 2x 6S hierin zitten moet power genoeg hebben normaal gezien.
    Heb setup gekocht hier in Belgie 3d extra time.
    Moest je verdere vragen hebben, laat je maar iets weten
    Grts Jonathan
     
  6. Johack

    Johack

    Lid geworden:
    8 dec 2010
    Berichten:
    116
    Locatie:
    Doetinchem
    Peter bedankt voor de site! Dat is inderdaad een hele goede middel!

    Jonathan, hoe vond je het in elkaar zetten van deze kist? Kwam er veel bij kijken of dingen die je niet verwacht had?

    Wat is verder jouw precieze setup? Kv van de motor, hoeveel amp regelaar, gebruik je 1 of 2 regelaren en welke 6s lipo's?

    Mvg Johann
     
  7. scaleflyer

    scaleflyer

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Nieuwrode (Belgie)
    Hey Johack
    Bij de TF B25 zit er best een duidelijke handleiding in hoor.
    Heb juist grotere druktank voor retracts geplaatst (Robart delux aircontrol kit)
    Het moeilijkste hieraan is het afstellen van de geardoors..
    Maar voor de rest prachtig toestel.

    Ga de maiden met volgende setup maken.
    Motor : C46/1 brushlessmotors
    2 x Regelaar :
    Mantis 70-85 A brushlessregelaars
    Bat: 4500mAh 6S Nano-tech
    Normaal gezien goed voor ong. 2600w tesamen
    dus deze gaat gemakkelijk de lucht in.

    De 2 regelaars heb ik op een apart kanaal gezet dit omwille dat ik dan het toerental van de 2 motoren apart kan regelen zodat hij in de vlucht niet scheef gaat.


    Grts Jonathan
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2011
  8. scaleflyer

    scaleflyer

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Nieuwrode (Belgie)
    Hey Johack,
    Al een keuze gemaakt?

    Grts Jonathan
     
  9. Egbertje

    Egbertje

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    496
    Locatie:
    Hardenberg
    B-25

    Ik vlieg met de B-25 van hangar 9, kijk maar effe op de site van mvc Ikarus uit tubbergen en je vind onder de tab nieuws 2010 uitgebreide info van mijn B-25.

    Egbertje
     
  10. scaleflyer

    scaleflyer

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Nieuwrode (Belgie)
    Hallo allemaal,
    Vandaag mijn TF eerste vluchtjes... eigenlijk weinig moeten trimmen,
    Heb kleindere propmaat opgezet voor eerste vlucht,dit om zo veel mogelijk mAh in de batteryen te sparen.
    Heb ook even nagegaan of ik wel genoeg power had...
    moet zeggen met kleindere maat prop heeft hij al genoeg power om met iets meer als halve gas boven te blijven, juist bij het opstijgen heeft hij toch wat metertjes vandoen.. maar het is natuurlijk schaalvliegen.
    Ga geen grotere propmaat proberen, ga liever voor de langere vliegtijd.
    ik kan zo rond de 10 min taxien+vliegen dus perfect zonder dat ik de batterijen al te veel belast..heb nog over.
    Motor en regelaar worden niet eens warm,dus Perfect.
    Het was al bij al een geslaagt weekendje
    Foto's volgen....

    Grts Jonathan


    Ps: Egbertje wat is jouw vliegtijd zoal?
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2011

Deel Deze Pagina