Voor wat die lipo kost koop ik geen 8 goede rechargable 2200 Mah penlites iig.. Dus ik ga er wel in mee dat het onzin is van die speciale lipo's, maar het boeit me dan gewoon niet
Tijd voor een ander onderwerp Nadat de ERBE een tijdje geleden een tik heeft gehad heb ik onder andere de bulkhead moeten vervangen. De gehele voorkant ligt er nu af, en ik heb moeite met één onderdeel. Misschien dat jullie me wijzer kunnen maken, want ik heb het idee dat ik hem niet eens nodig heb (verschillende varianten revo, misschien voor een andere variant wel nodig?) Het gaat om dit dingetje: http://i54.tinypic.com/9toiki.png (plaatje is waarsch. te groot voor hier) Voor zover ik het begrijp moet deze ergens tussen het diff en de bulkhead in. Er zit ook een gat in het midden waar waarschijnlijk een schroef doorheen moet, maar in de bulkhead kan ik geen plek zien waar dit in past. Bovendien zijn er daar geen schroeven of pinnen. Iemand een idee?
Ja ik heb daar ook mee gezeten en ik heb m niet gemonteerd. Jij pakt het echter beter aan door het hier te vragen haha. Ik kreeg m niet passend overigens dus ik ben ook benieuwd. M'n revo heeft nou 3x stevig gebashed en alles is nog heel, dus erg noodzakelijk lijkt ie me niet.
Als ik goed heb is die alleen nodig bij de brandstof Revo versie, de vraag is al eens een keer langskomen..
Tjah, ik was altijd gewend altijd één of twee schroefjes over te houden, maar met de power van dit ding wil ik wel zeker zijn van m'n zaak
Inderdaad niet nodig. Dat stukje zit al aan het "grijze" chassis gemaakt bij de e-revo. Kun je dus op ebay te koop zetten
Top, dan geef ik em gewoon wel aan een lid van RC Junkies met een nitro revo Wat ik ook apart vond dat er twee balkjes aan de bulkheads zaten die je nog moest afbreken. Anders kon de stuur arm niet heen en weer bewegen (dat dikke ding dat om de servo saver geklemd wordt.) Ach, morgen het laatste stukje afbouwen, de shocks rebuilden en vullen met dikkere olie, en dan kan ik gaan verzinnen hoe ik m'n kap ga spuiten. Heb al zwart, geel en een Baja Bug kap (het nieuwe long chassis model van Proline ) Ik wil er denk ik nog chroom bij, om als lijntje tussen de twee kleuren te doen en de nummers op de "neusgaten" van de motorkap mee te maken.
auchh, iets afbreken? Ik heb nog nooit iets van een bulkhead hoeven af te breken. Heb je een fotootje?
Ik zal even in de prullenbak grabbelen. Het lijkt op een deel wat bij het spuitgieten (of hoe het proces van het maken van de onderdelen dan ook heet) vergeten is weg te halen. Ik had het even vergeleken met de stukken die nog van mijn oude bulkhead over waren, en daar waren alleen nog de plekjes te zien waar het gezeten had. http://i51.tinypic.com/2mq3fjo.jpg Je ziet hier de binnenkant van de (gebroken) bulkhead. Het kleine losse dingetje zat bij de nieuwe bulkhead ietsje verder naar links, en had twee hele zwakke punten aan beide kanten waar hij vastzat aan de bulkhead. Een beetje zoals je met bouwpakketten van schaalmodellen hebt, met alle onderdelen aan een rekje. Daar zie je ook de restanten van de spuitkanalen. Hierdoor kon de stuurarm (5344) niet bewegen. Hij zat klem tussen twee van die balkjes zoals je op de foto hierboven ziet. Hieronder nog het punt te zien waar hij zat: http://i53.tinypic.com/313mb2e.png Hij liep naar schuin linksonder, tot aan de max steering stop zeg maar.
Dat had ik ook geconcludeerd Ach, het is er al tussenuit, dus er valt toch niks meer aan te doen. En het rijden ging prima vanmiddag. Ben er nu wel achter dat een vochtig grasveld met een kleigrond daaronder niet echt tof is qua schoonmaken achteraf...
Dat was wel min of meer de bedoeling inderdaad. Niet dat ik hem ga onderdompelen, want ik heb geen zin in water op bepaalde punten (Diffs, schroefjes waar het vocht niet goed meer wegkan), maar veel stukken kunnen wel afgespoeld worden. Probleem alleen is dat de klei niet echt oplost in water ofzo. Ik zal toch het één en ander weer los moeten halen.
ik heb de mijne al vaker met een douchekop afgespoeld, gaat prima. wat ik wel heb gedaan is her en der schroeven vervangen voor rvs schroefjes, sommige schroeven roesten inderdaad behoorlijk hard. ik laat hem wel altijd erg goed drogen in onze warme badkamer
Schroefjes vervangen moet ik nog een keer doen. Er zijn er twee of drie gaan roesten, maar dat zijn degenen die ik (hopelijk) vrijwel nooit los hoef te halen. Na het afspoelen zet ik de wagen op een handdoek in de warme badkamer en richt ik er een ventilator op. Na een nachtje zo gestaan te hebben spuit ik sommige delen in met WD40 om er zeker van te zijn dat het vocht geweerd wordt. Nadeel daarvan is wel weer dat het wat vuil vast houdt.
Nieuw kapje gemaakt. Het was alweer een jaar of acht geleden dat ik dat voor het laatst had gedaan, en dat was niet echt een succes. Bijna twee volle dagen mee bezig geweest omdat ik mijn huiskamer moest verbouwen en een lap plastic neerleggen, en omdat ik het goed wilde doen. Vooral de chrome "Hartslag" is wel goed uitgepakt. Helaas was het Tamiya Yellow niet dezelfde kleur als mijn Rulux velgen, maarja dat risico loop je als je via internet een kleur bestelt. Volgende keer ga ik meer met chroom doen. Misschien zelfs wel sparen voor een airbrush.