Beste modelbouwers. Teneerste ben ik nieuw hier. En had een vraag... Wat is het verschil tussen deze 2 futaba 7c 2.4 Ghz zenders op www.hobbyking.com ? 1: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Futaba 7C 2.4GHz Heli w/R617FS Receiver (Mode 1) 2: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Futaba 7C 2.4GHz Heli w/R617FS Receiver (Mode 2) Want er staat bij de 1'e zender in de beschrijving mode1 en bij de andere mode2. Wat houd dit in? Ze verschillen ook in prijs. Wat ik me ook afvroeg is dit wel een orginele zender omdat hij op quartel er iets anders uit ziet naar mijn denken: Quartel Modelbouw - Futaba FF7 2.4 GHz (1073spec) Klopt dit of is het geen verschil? En waarom staat er in de beschrijving van hobbyking (heli)? Betekent dit dat er alleen met heli's gevlogen kan worden? PS: Ik ben nog helemaal op de toer van ontdekken. Airways
Mode 1 gasknuppel met ratel rechts, Mode 2 zit die links dat is alles. Ombouwen is 10 minuten werk, rateltje omzetten en zender configureren naar de mode die je wilt 1 t/m 4. Heli of vliegtuig kun je ook gewoon softwarematig instellen, deze staat gewoon standaard op heli, 10 seconde werk om 'm op vliegtuig te zetten. Bij Hobbycity is het gewoon dezelfde zender en orgineel futaba. Alleen als je verzendkosten, BTW en invoerrechten enz meerekent zou ik 'm gewoon hier kopen. Ik denk dat je hier ook geen service krijgt op grijze import mocht dat nodig zijn.
Hier zie je de 4 verschillende modes en de bijbehorende knuppelbezetting, mode 1 en 2 zijn het meest gebruikt.
Sorry als ik het vraag maar wat bedoel je met de ratel is dat een veertje die je moet verplaatsen naar de andere kant. Is dit een van de goedkoopste aanbieders? Airways Edit Bedankt voor de afbeelding paramarc!
sorry hoor maar als je advies geeft, zorg dan dat het goed advies is. de modes die jij vertel kloppen echt niet zoals je op dat tekeningetje ziet. verschil mode 1 en 2 is niet alleen dat alles links rechts zit. je elleron en rudder is ook andersom die die blijft bij mode wissel bij de knuppel. alleen throttle en elevator wissel bij mode 1 en 2
beter lezen? Hanskez, wellicht goed bedoeld maar je moet wel goed lezen . Garfield schrijft: en dat klopt! Hij zegt niet dat dat het enige is. Het gaat erom dat Airways moet begrijpen dat het ratel / veermechaniekje fysiek omgezet moet worden . Evengoed wel bedankt voor de hulp. Groeten, Arie
Waarschijnlijk nog andere verschillen: FCC-keur ipv CE-Keur, hoger uitgangsvermogen dan is toegestaan in EU, in heli uitvoering zit geen ratel op het gas wel een lip zodat het gas wat weerstand heeft met bedienen, default instellingen staan op heli ipv acro, airplane linksvoor twee schakelaars rechtsvoor een/heli links voor een rechtsvoor twee. Dat was het zo ongeveer. Staat bijna allemaal in de gebruiksaanwijzing. Groet Hans
Om het nog ingewikkelder te maken Ik vlieg een easystar die gas, elevator en rudder heeft. Dan zou je bij mode 1 verwachten dat het rudder links zit maar dat zit bij mij rechts. Als ik een vliegtuig met ailerons ga vliegen dan verhuist het rudder naar de linkerstick en komen de ailerons op de rechterstick. Dit is om verwarring te voorkomen als je overstapt van een easystar naar een toestel met ailerons, het sturen is (bijna) hetzelfde.
dan vlieg je mode 4 precies jij snapt hem, zie je aan je foto eerder gepost. en als je dan elerons in de easystar bouwt ga je terug naar mode 2 met rudder links ipv rechts en dan je elerons op rechts. mvg hans